نکات هیپنوتیزم گروهی

 ذكر مسائلي كه مربوط به هيپنوتيزم درماني گروهي است

1. اختلال هاي مربوط به مصرف غذا همچون چاقي، بي‌اشتهايي، بيماري گاو گرسنگي، رژيم هاي غذايي خاص همچون بيماري قند و افزايش بي‌رويه كلسترول: چاقي كه در صدر اين فهرست قرار دارد، يك بيماري مربوط به سلامتي انسان است كه يك زن از هر سه زن آمريكايي و يك مرد از هر چهار مرد آمريكايي به آن مبتلا هستند.افراد فقير از همه چاقتر هستند، زيرا از طرز صحيح مصرف مواد خوراكي و غذايي اطلاع ندارند و سيستم هاي گران قيمت كاهش وزن را نيز در اختيار ندارند

 

 

2. رفتار اعتيادآور همچون مصرف بي‌رويه الكل، رانندگي نسنجيده، مصرف مواد مخدر، سيگار كشيدن، مصرف قرص هاي نيروزا و افسرده كننده و قرص هاي آرام بخش: مصرف الكل و مواد مخدر، واكنشگرهاي حساس مغز را مختل مي‌كند و به حافظه و تفكر منطقي آسيب مي‌زند. دانشجويان رشته هيپنوتيزم راه هاي محدود كردن ميل هاي وسواسي را فرا مي‌گيرند.

3. خشونت، سوء استفاده از كودكان و ظلم و ستم به كهنسالان: مي‌توان افرادي كه ديگران را مصلح مي‌كنند و مي‌كشند، به افرادي آرام تبديل نمود. همچنين 26 ميليون سرباز كاركشته جنگي وجود دارند كه در نبردهاي مختلف شركت داشته‌اند؛ ولي حالا زندگي پوچي دارند و بايد سعي كنند كه خودشكوفايي را در خود تحقق بخشند.

4. افزايش حداكثر توان فراگيري: مي‌توان بي‌سوادي را منسوخ كرد و مي‌توان زبانها سريع را فرا گرفت تا آموزش در حين اجراي كار راحت تر‌ شود. اكثر مردم از تمام نيروي بالقوه خود بهره نمي‌برند.

5. مهار كردن جنايت و توان بخشي به سيستم زندان ها با آماده سازي زندانيان براي بهره‌مند شدن از زندگي جديدتر و بهتر، هنگامي كه زندان را ترك مي‌كنند: مي‌توان در اردوگاه ها به جوانان شغلي را آموزش داد تا وقتي زندان را ترك مي‌كنند، خاصيتي براي اين جامعه داشته باشند. هيپنوتيزم كننده ها مي‌توانند كه كارگاه هايي براي آموزش خود توان بخشي ايجاد كنند. ساختن زندان بيشتر فقط نوعي حماقت است. بهتر است پولي را كه براي ساخت زندان تخصيص داده شده است براي اجراي هيپنوتيزم، آموزش مهارت ها و ايجاد برنامه‌هاي كاري پرمعني به خدمت گرفت. ميليون ها دلار صرف ساخت زندان هايي مي‌شود كه افرادي را در خود جاي مي‌دهند كه اول از همه بايد مسئوليت اجتماعي را فرا مي‌گرفتند.

 6. توان بخشي به افراد معلول و آنهايي كه در صندلي چرخدار محدود شده‌اند: آنها بايد طوري آموزش ببينند كه مهارت هاي طبيعي و استعداد خود را بهينه كنند تا بتوانند به شكل مفيدي به كار گرفته شوند. فعل و انفعال و بالا بردن عزت نفس افرادي كه منزوي زندگي مي‌كنند.

7. به تعويق انداختن روند پير شدن با پسروي زمان: استفاده از سطح زير آستانه‌اي ذهن مردم براي سالم سازي رفتار آنها و بهبود عملكرد جسم و ذهن آنها. هيپنوتيزم دسته جمعي نگراني ها را از بين مي‌برد و ترس از رها شدن و مردن را محو مي‌كند. حس همدلي و اميد فرد را بيشتر مي‌كند.

8. مي‌توان هراس هاي بيمار گونه و ترس هاي غير منطقي ميليونها نفر را كه از ارتفاع، پرواز، جنايت و ساير نگراني هاي ديگر رنج مي‌برند، تسكين داد. پيش از بروز واكنشي هراسناك، افكاري مرتبط با آن، ذهن انسان را به خود مشغول مي‌كنند؛ زيرا مغز با سيستم عصبي مرتبط است. هر نوع تحولي مستلزم آن است كه به ذهن رسوخ كنيم و با مهار تكانه‌هاي غير منطقي آن، بر آن تسلط يابيم. اين بهترين شيوه مديريت احساسات غير منطقي است.

9. تمركز حواس و فراخواني حافظه از لحظه‌اي كه وارد سطح هسته در هيپنوتيزم شويد، بهبود مي‌يابند؛ زيرا اين سطح، مركز انرژي تشعشعي است و بعد مهار كردن ذهن و متمركز شدن، بهينه سازي مي‌شوند. زندگي خود را برنامه‌ريزي كنيد و طبق برنامه زندگي كنيد.

10. اگر زوج ها بخواهند كه صميميت موجود بين خود را بهتر كنند، بايد موانع بين خود را در هم بشكنند و بر واكنش هاي حسي خود تسلط ذهني يابند. كانون خانواده با پرهيز از بي‌وفايي و اختلاط با ديگران امكان پذير است.

11. طي دهه اخير باردار شدن دختران نوجوانان 70درصد بيشتر شده است (منظور در كشورهاي اروپايي و آمريكايي مي‌باشد). ما از دختران نوجوان با ارسال پيغام هايي مي‌خواهيم كه همچون شخصيت هاي تلويزيوني خودشان را نشان دهند؛ ولي در عين حال از مقاربت جنسي پرهيز كنند. براي آموزش اصول جنسي و ارزش هاي اجتماعي به كلاسهايي نياز است. اين امر را مي‌توان همراه با آموزش دسته جمعي هيپوتيزم نيز اجرا كرد.

يكي از چالش هايي كه پيش روي ما است، بررسي رابطه بين مغز، عواطف و فوران هورمون هاي جنسي در جوانان است. تاثير اين روند بر رفتار، نكته اي است كه بايد با نوجوانان در ميان گذارده شود.

منبع " کتاب راهنمای کلی هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *