نکته هایی جهت افزایش اعتماد به نفس

نکته هایی جهت افزایش اعتماد به نفس

نکته هایی جهت افزایش اعتماد به نفس
اعتماد به نفس یک کلید حیاتی برای موفقیت در هر قدمی از زندگی است. افراد دارای اعتماد به نفس بالا بیشتر مورد توجه قرار می گیرند
اعتماد به نفس یک کلید حیاتی برای موفقیت در هر قدمی از زندگی است. افراد دارای اعتماد به نفس بالا بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. آنها راحت تر به اهداف خود دست پیدا می کنند. در مقابل افراد با اعتماد به نفس پایین اغلب در پایان کار بازنده هستند.

راههای افزایش اعتماد به نفس
نکاتی برای افزایش اعتماد به نفس
در حال زندگی كنید
اگر در حال زندگی كنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه نمایید، فردای شما هم تضمین خواهد شد. چرا كه فردای شما محصول عملكرد صحیح امروز شما است. اگر عمر خود را در حسرت دیروز با نگرانی فردا سپری كنید، لحظه‌ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا نیز می‌باشد.
سر خود را بالا نگه دارید
این كار باعث می‌شود جریان خون از قلب به مغز (خون شریانی) و از مغز به قلب خون وریدی) به آسانی انجام پذیرد. حجم ریه‌ها افزایش یابد و در واحد زمان، اكسیژن بیشتری با خون مبادله شود. راه‌های هوایی از قبیل نای، نایژه‌ها، حلق وبینی تا حدودی در یك امتداد قرار گیرند و تنفس، راحت‌تر شود، میزان دید بیشتر شود، به برازندگی ظاهری شخص كمك كند و از همه مهم‌تر، اعتماد به نفس شخص را زیاد می‌كند.
با افرادی كه دارای شخصیت مثبت و پشتیبان هستند ارتباط داشته باشید
از معاشرت با افرادی كه دارای شخصیت منفی هستند و سبب بروز بحران در شما می شوند پرهیز كنید. این افراد سبب فرسایش اعتماد به نفس ارزشمند شما می شوند. آنها شما را وادار می كنند قسمت منفی شخصیت خود نگاه كنید و نه قسمت مثبت آن. بعد از مدتی شما در دنیای منفی و بدگمان آنها احاطه می شوید. هیچ چیز نمی تواند مخرب تر از این باشد. از چنین دوستانی در سریعترین زمان ممكن دوری كنید.
با ورزش و رژیم خود را سرحال و بدنتان را متناسب نگه دارید
یك فرد سالم و تندرست و قوی فعالتر است و در حرفه خود چیزهای بیشتری بدست می آورد. سلامتی بدنی همانند اعتماد به نفس سبب درخشش چهره شما می شود.
درباره اهدافتان با خود گفتگو کنید
اهداف را به صورت جملاتی مشخص در آورید وبه خود بگویید آن هم به صورت جملات مثبت . اهداف باید واقعی ومعقول باشند نه بلند پروازانه که دسترسی به آنها ممکن نباشد ونه پیش پا افتاده که ارزش کوشیدن را نداشته باشند . اهداف معقولی برای هرساعت ، روز ، هفته وماه وضع کنید . موفقیت در اهداف کوتاه شما را برای دست یافتن به اهداف بلند مدت تشویق می کند و انگیزه تلاش را در شما بیدار می سازد . همواره اهداف را یادآور شوید تا بخشی از ضمیر ناخوداگاه شما گردد.
یکی از عامل های اصلی در اعتماد به نفس پایین ، ترس از عدم پذیرش طرد شدن است. آنچه را که فکر می کنید درست است انجام دهید. به یاد داشته باشید این انتظار اشتباهی است که بخواهیم همیشه مورد پذیرش و تایید دیگران باشیم
دربرخی زمینه ها متخصص شوید
آگاهی عمومی لازمه زندگی فردی واجتماعی است اما کافی نیست . برای پیشرفت در زندگی فردی وحرفه ای شما باید در زمینه هایی متخصص ومنحصر به فرد باشید . همین نکته که شما چیزی می دانید ودیگران نمی دانند به شما اعتماد به نفس می دهد . باید آموزش مداوم را به عنوان یک اصل در زندگی خویش بپذیرید .
از طرد شدن نهراسید
یکی از عامل های اصلی در اعتماد به نفس پایین ، ترس از عدم پذیرش طرد شدن است. آنچه را که فکر می کنید درست است انجام دهید. به یاد داشته باشید این انتظار اشتباهی است که بخواهیم همیشه مورد پذیرش و تایید دیگران باشیم.
به خود و توانایی های خود متکی باشید و از وابستگی های غیر ضروری به دیگران بپرهیز نماییم
منبع :mybanu.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *