نیروهای درمانی زمین

نیروهای درمانی زمین
حمام گِل یکی دیگر از نیروهای درمانی زمین

حمام گِل یا خاک رس شیوۀ مفید درمانی دیگری به عنوان نیروهای درمانی زمین است. این حمام همچون ماسک گِل عمل می‌کند با این تفاوت که در مقیاس بزرگتری برای کل بدن به کار می‌رود. در این شیوه درمانی به عنوان نیروهای درمانی زمین ، گِل یا خاک رس ابتدا کوبیده شده و سپس الک می‌شود و تمامی ناخالصی‌های آن گرفته می‌شود و سپس به خمیر نرمی که با آب گرم ترکیب شده تبدیل می‌شود. سپس، این خمیر بر روی صفحه‌ای پهن ‌شده و این صفحه به اطراف بدن پیچیده می‌شود. بعد، یک یا دو پتو بسته به دمای اتاق بر روی این صفحه پوشانده می‌شود. پس از استفاده از حمام گِل، برای تمیز کردن بدن باید از حمام آب گرم و دوش آب سرد کوتاهی استفاده کرد.

حمام گِل به عنوان نیروهای درمانی زمین ، پوست را با افزایش جریان چرخش خون و دادن انرژی به بافت‌های آن ارتقاء می‌بخشد. استفاده از این روش به عنوان نیروهای درمانی زمین به بهبود رنگ پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی که بر اثر اختلالات پوستی یا آبله به وجود می‌آید کمک می‌کند. این حمام در درمان بیماری‌های پوستی همچون داء‌الصدف، لوکودرما و جذام مفید و موثر است.

این حمام به عنوان نیروهای درمانی زمین ، در رها شدن از دردهای روماتیسمی یا درد مفاصل که به وسیله مصدومیت‌ها به وجود می‌آید ارزشمند است. طول مدت این حمام باید از ٣٠ دقیقه تا یک ساعت باشد. بیمار باید مواظب باشد تا در طول این حمام سرما نخورد. استفاده از گِل همچنین بخش حیاتی درمان زیبایی طبیعی را تشکیل می‌دهد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در سلامتی

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *