هفت نکته آسان برای از بین بردن استرس

هفت نکته آسان برای از بین بردن استرس
ذهن آرام، قدرت و اعتماد به نفس درونی در شما به وجود می آورد، و همین برای سلامتی مهم است.”
دالایی لاما
چیزهایی که یک ذهن آرام می تواند به آن برسد، یک ذهن پر از استرس نمی تواند حتی برای آن تلاش کند. امروزه خیلی از افراد از استرس و اختلالات ناشی از آن مثل بیماری های قلبی، چاقی، دیابت، افسردگی و … رنج می برند. طبق بررسی های انجام شده در این زمینه، استرس به طور فزاینده ای یک عامل خطر برای سبک زندگی سالم شده است. پس باید چه کاری انجام دهیم؟ آیا ممکن است برای همیشه از استرس خلاص شویم؟Nisha Khanna (روانشناس)نکاتی به ما میگوید تا استرسمان را تحت کنترل در بیاوریم:

1. ورزش: فعالیت جسمی به افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی احساس خوب در مغز شما که به آن “اندورفین” می گویند، کمک میکند. فعالیت های جسمی ساده ای مثل پریدن، دوچرخه سواری، طناب زدن، شنا کردن، بدمینتون، آهسته دویدن، یوگا و … می تواند راه خیلی خوبی برای کنترل استرس باشد. راه رفتن روی تردمیل با سرعت 8.5 برای 10 تا 15 دقیقه می تواند مفید باشد.
2. سفر: برای تعطیلاتی که در پیش دارید، برنامه ریزی کرده و با دوستان یا خانواده به سفر بروید. مسافرت شما را پرانرژی کرده و باعث می شود استرستان از بین برود. دکتر Khanna می گوید: سفر حالت ذهن را تغییر داده و به آزاد شدن استرس کمک میکند.
3. تفریح و سرگرمی: برای خلاص شدن از استرس، مهم این است که ذهنتان را آرام کنید.می توانید این کار را با تماشای سریال های سرگرم کننده، فیلم های شاد و کمدی انجام دهید.Khanna می گوید: ما باید بعد از یک روز خسته کننده کاری به تماشای سریال های جالب و نمایش های کمدی بنشینیم.
4. عادات غذایی: تنقلاتی مثل بادام، پسته، گردو و … میل کنید. این تقلات باعث می شوند سطح سیستم ایمنی بدن بهبود پیدا کرده و سطح فشار خون کاهش پیدا کند و در نتیجه استرس از بین برود. به گفته ی دکتر Khanna ، ما باید بین ساعات 9 تا 10 صبح صبحانه ای مفصل و سالم خورده و بعد از ساعت 2 بعد از ظهر هم ناهار بخوریم.
5. صحبت کردن و گوش دادن: یاد بگیرید که افکارتان را با دیگران به اشتراک گذاشته و به افکار آنها نیز گوش دهید، این امر باعث می شود استرستان از بین برود. برخی افراد عادت دارند که فقط گوش بدهند و نظراتشان را ابراز نکنند در حالی که خیلی افراد دیگر هستند که فقط صحبت کرده و اصلا به دیگران گوش نمی دهند! یادتان باشد که باید تعادل بین گوش دادن و صحبت کردن را حفظ کنید.
6. خوب بخوابید و لبخند بزنید: 6 ساعت خواب در طول شبانه روز لازم است. ضروریست که روزتان را براساس این 6 ساعت برنامه ریزی کنید. یک خواب خوب و راحت انرژیتان را برای باقی روز افزایش می دهد. چند دقیقه خنده درمانی کنید! لبخند زدن ترشح هورمون های استرس را محدود کرده و سطح فشار خون در بدن را کنترل می کند. خیلی ضروریست که ما برای کل روز برنامه ریزیه کرده و حتما حداقل 6 ساعت بخوابیم.
7. یک ندای آرامش بخش داشته باشید: حالت های مثبتی مثل “من به اندازه کافی قوی هستم که از پس این کار بربیایم” ، “من آرامم” ، “میتونم خونسردیم را حفظ کنم” ، “در این وضعیت پیچیده می تواند بدون استرس کارم را انجام دهم” و … باعث می شود که انگیزه گرفته و نگرشی مثبت داشته باشید.
منبع :hidoctor

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *