هیپنوتیزم چیست ؟ 5

هيپنوتيزم مي‌تواند نيروهاي بالقوه ي نهفته در وجود شما را تحقق بخشد

وارد شدن به حالت خلسه

اگرچه هيپنوتيزم را مدت ها پيش از آن كه آن را درك كنند نيز به كار مي‌بردند، ولي در قرن هاي اخير، دانشمندان متوجه نقش مغز در عملكرد بدن و واكنش هاي عاطفي شدند و حالا مي‌دانيم كه حالت خلسه‌اي كه در هيپنوتيزم ايجاد مي‌شود، باعث مي‌شود آن قسمت از مغز كه پذيراي انديشه هاي نو مي باشد، فعال شود و به اين ترتيب مي‌توانيم براي افزايش سلامت جسمي و روحي خود، مغز را تعليم دهيم.


اين ماده ي ژله‌اي شكل سه يا چهار پوندي كه آن را مغز مي‌ناميم، قدرت استنتاجي بيشتري از بزرگترين رايانه‌هاي دنيا را دارد. طبق اظهارات مهندسان، اگر قرار باشد، رايانه‌اي ساخته شود كه بتواند توانايي هاي مغز انسان را داشته باشد، اندازه ي آن بايد به قدر ساختمان امپاير ستيت باشد.
مغز انسان از 30 بيليون ياخته ي عصبي تشكيل يافته است. هر ياخته ي عصبي براي اجراي اعمالي نامحدود با ساير ياخته‌ها، مرتبط مي‌شود. ارتباط رواني و زيستي مغز با بدن همچون دستگاه الكترومغناطيسي است كه فرستنده‌هايي او را با سيستم عصبي مرتبط مي‌كنند.

هيپنوتيزم فرآيندي براي تعليم و آموزش مغز است

مغز شگفت انگيز انسان كه همچون رايانه عمل مي‌كند، پيوسته بر سيستم ارادي و غير ارادي بدن، اعمال نفوذ مي‌كند. تمام اعمال خود را بر اساس سوابق و آنچه كه از گذشته در حافظه‌اش باقي مانده است، تعيين مي‌كند. وقتي علم بررسي اعصاب پا به عرصه نهاد، ما به نكاتي باور نكردني در خصوص عملكرد مغز پي برديم و حالا مي‌توانيم براي اجراي معجزه هاي روان شناختي و زيستي و آنچه كه اجداد ما آن را جادوي محض مي‌ناميدند، از هيپنوتيزم استفاده كنيم.
گرچه هوش و ذكاوت، غريزي است، ولي هنر به كارگيري آن اكتسابي است. وقتي بر شگردهاي هيپنوتيزم تسلط مي‌يابيم، براي افزايش هوش و درك خود و افزايش تندرستي، مي‌توانيم ديدگاه هاي نامحدودي را در پيش روي خود داشته باشيم. ويليام جيمز در سخنان گوهر‌بار خود مي‌گفت: ما انسان ها صرفا" نصف آگاهي كه بايد نسبت به ماهيت خود داشته باشيم را داريم. عطش وجود ما سرد شده است. طرح هايي كه در ذهن داشتيم، افشا شده است و ما فقط بخش اندكي از منابع جسمي و ذهني خود را به كار مي‌بريم.
هيپنوتيزم همچون كاتاليزوري است كه ما را از طناب هاي مجازي كه در جنبه هاي پست زندگي اسير كرده است آزاد مي‌كند. هيپنوتيزم ما را با آن بخش از مغز ارتباط دهد كه مي‌تواند توانايي هاي بالقوه‌ي وجودمان را تحقق ببخشد؛ به اين ترتيب از بلاتكليفي و سردرگمي عاطفي نجات يافته و به مسيري منطقي روي مي‌آوريم. هيپنوتيزم فراتر از نوعي اعتقاد يا فلسفه است و راهي براي دستيابي به آگاهي فوق‌العاده است؛ زيرا هر يك از ما براي بهبود آنچه كه تصور مي‌كنيم و به آن اعتقاد داريم، ماشين آلاتي در مغز خود تعبيه كرده ايم.

 

منبع " کتاب هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق


www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *