ورزش روزانه و افسردگی

ورزش روزانه و افسردگی

محققان معتقدند ورزش کردن می تواند استرس و عصبانیت را کاهش داده و احساس سلامت فیزیکی را بهبود بخشد.به همین دلیل پزشکان ادعا کرده اند که فعالیت های بدنی و ورزش کردن باید بیش از گذشته برای مبارزه با افسردگی و ناامیدی مورد توجه قرار گیرد.

پروفسور جاسپر اسمیت روانشناس دانشگاه سوثرن متودیست در دالاس در این باره گفت : ورزش درمانی می تواند به جای درمان های دارویی در بیماری افسردگی مورد استفاده قرار گرفته و یا در کنار داروها برای کمک به بیماران افسرده مورد توجه قرار گیرد.
به این ترتیب بیمارانی که به دلیل هزینه های بالا نمی توانند درمان های دارویی دریافت کنند و یا به این داروها دسترسی ندارند ، با کمک ورزش کردن می توانند به درمان خود کمک شایانی کنند.
معمولا درمان های دارویی به دلیل ابتلا به بیماری های روانی مانند افسردگی چندان بازخورد خوبی در جامعه ندارد و به همین دلیل تعدادی از بیماران از مراجعه به پزشکان برای درمان خود سرباز می زنند.
ورزش کردن می تواند درمان های دارویی را تکمیل کرده و به بیماران کمک کند بیش تر روی درمان بیماری خود تمرکز کرده و به آن پایبند باشند.افرادی که ورزش می کنند کم تر علائم افسردگی و ناامیدی را از خود نشان می دهند و استرس و عصبانیت کم تری دارند.
ورزش کردن اثراتی مانند داروهای ضد افسردگی دارد و این تاثیر خصوصا روی سیستم انتقال پیام های عصبی در مغز بسیار مورد توجه است که می تواند به بیماران افسرده کمک کند رفتار طبیعی و مثبت خود را بازگردانند.
تیم تحقیق و درمان افسردگی این دانشگاه مطالعات گذشته را بازبینی کردند و متوجه شدند درمان های رفتاری و دارویی در دسترس افرادی که به آن ها نیاز دارند قرار نمی گیرد.اما با کمک ورزش کردن می توانند علائم این بیماری مانند ترس ، طپش قلب و مانند آن را کاهش داد.
دکتر اسمیت در این باره گفت : بعد از 25 دقیقه ورش کردن روحیه شما بهتر شده ، میزان استرس کاهش پیدا کرده و شما احساس می کنید که انرژی بیشتری دارید.این عوامل شما را تشویق می کند تا روز بعد نیز ورزش کنید و آن را ادامه دهید.در بهترین حالت بیماران می توانند برای ورزش خود برنامه روزانه داشته باشند و برای خود اهداف مشخصی را تعریف کنند که به آن ها کمک می کند بتوانند با بیماری های مغزی و روحی خود بهتر مقابله کنند.
منبع :نمناک

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *