ورزش موثرترین دارو برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری های مزمن است

ورزش موثرترین دارو برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری های مزمن است
برای افراد بالغ و سالمی که زیر ۶۵ سال سن دارند حداقل ۳۰ دقیقه ورزش متوسط ایروبیک (هوازی) مانند پیاده‌روی سریع یا شنا به میزان ۵ روز در هفته یا حداقل ۲۰ دقیقه ورزش ایروبیک شدید مانند دویدن به میزان سه روز در هفته به اضافه تمرینات قدرتی و استقامتی به میزان دو بار در هفته در هر دو روش، لازم است.

بزرگسالان نیاز به ۱۵۰ دقیقه فعالیت جسمی در طول هفته و به عبارتی نیم ساعت ورزش به مدت پنج روز هفته داشته و کودکان نیز برای سالم ماندن نیاز به ۶۰ دقیقه فعالیت جسمی در طول روز دارند . البته برای لاغر شدن می بایست تمرینات هفتگی را به ۳۰۰ دقیقه افزایش داد.

به عقیده کارشناسان فعالیت جسمی یک داروی فوق العاده است و مطالعات اخیر نیز نشان می دهند که راه رفتن برای آغاز فعالیت های جسمی بسیار موثر است و با انجام تنها ۱۰ دقیقه فعالیت جسمی در طول روز می توان شاهد تاثیرات مثبت و شگفت انگیز ان در سلامت فردی بود .

راه رفتن باعث تحریک فعالیت مغزی و تولید اندورفین که مسکن طبیعی بدن است شده بنابراین موجب کاهش افسردگی، تنش، اضطراب و خستگی می شود.

همچنین ۳۰ دقیقه فعالیت جسمی، فرد را از خطر ابتلا به آب سیاه چشم دور می کند و پس از پنج سال حتی خطر مبتلا شدن به بیماری الزایمر نیز از بین می رود، بنابراین افراد کمتر بیمار شده و حتی دچار انفلوآنزا و سرماخوردگی نمی شوند، قلب بهتر کار کرده و گردش خون مناسب می شود و عضلات دست ، کمر و شکم قوی تر می شوند.

محققین توصیه می کنند انجام ورزش با شدت متوسط برای بیشتر افراد بی خطر است و به میزان زیادی به بهبود وضعیت سلامت کمک می کند. اگر وضعیت بدنی مناسبی داشته باشید، افزودن فعالیت های شدید جسمی به تمرین ها باعث می شود زمان لازم برای ورزش کاهش یابد و سلامت تر باشید. اگر آمادگی بدنی کافی ندارید، به تدریج شدت فعالیت جسمی تان را بالا ببرید.

در مورد افراد بالا‌ی ۶۵ سال و یا افرادی که از بیماریهای مزمن رنج می‌برند علاوه بر فعالیتهای هوازی و ایروبیک و تمرینات قدرتی تو‌صیه شده، تمرینات تعادلی نیز باید انجام شوند. البته انجام نرمشهای کششی ملایم نیز در هر سنی مهم و مفید است.
منبع :.pezeshk.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *