پرانیک هیلینگ و ریکی

پرانیک هیلینگ و ریکی

درمان های مکمل برای التیام دهنده مدرن

ریکی مودالیته ی التیام دهنده ی بسیار خوبی است که به بسیاری از مردم کمک کرده است. این روش توسط دکتر یوسویی ابداع شد و توسط هزاران آموزش دهنده ریکی محبوب شد. پرانیک هیلینگ توسط استاد بزرگ فیلیپینی، چوا کوک سویی ابداع شد و توسط مدرسان معتبر پرانیک هیلینگ در بیش از 81 کشور تدریس می شود.

تعدادی از تفاوت های اصلی پرانیک هیلینگ و ریکی به گفته اساتید ریکی که در کلاس های پرانیک هیلینگ شرکت کرده اند و همچنین بر اساس مشاهدات شخصی خودم به عنوان یک معلم و التیام دهنده شامل موارد زیر می شوند:

• پرانیک هیلینگ یک سیستم غیرلمسی التیام است. درمانگران ریکی اغلب اوقات، بدن را لمس می کنند اما از برخی تکنیک های غیرلمسی نیز استفاده می کنند.

• پرانیک هیلینگ به دانشجویانش آموزش می دهد که با مرور اجمالی و در واقع حس کردن هاله، مناطق تخلیه، تجمع و ایستایی انرژی را شناسایی کنند که به شناخت نواحی نیازمند به التیام کمک می کند. ریکی به طور معمول از هیچ تکنیکی برای ارزیابی انرژی استفاده نمی کند بلکه بر درک مستقیم درمانگر تکیه می کند.

• پرانیک هیلینگ برای از بین بردن موانع و ایستایی انرژی پیش از دادن انرژی تازه به بیمار از یک روش پاکسازی دستی به نام “جارو کردن” استفاده می کند. تکنیکی که نظیر آن در ریکی وجود ندارد. در پرانیک هیلینگ، اعتقاد بر این است که پاکسازی برای فرآیند التیام، حیاتی است چرا که انرژی های بیماری و احساسات منفی باید پیش از انرژی دادن به بدن حذف شوند. در غیر این صورت اثرات فیزیکی آن حتی ممکن است گاهی بیش از حد معمول و به شکل استفراغ، حرکات نامنظم روده ای، ضایعه پوستی، آنفلوآنزا و دیگر علائم تظاهر پیدا کند.

به طور معمول، به این شیوه ی دفع، “سم زدایی” گفته می شود هرچند این روش کاملا ناراحت کننده است و می توان با پاکسازی مناسب از آن جلوگیری کرد. در واقع پاکسازی به تنهایی با اجازه دادن به انرژی تازه برای نفوذ بیشتر و مورد استفاده قرار گرفتن به عنوان سوخت التیام، به بدن اجازه بهبودی سریع می دهد.

• پرانیک هیلینگ از رویکرد “کتاب آشپزی” برای التیام استفاده می کند. بر اساس هزاران گزارش موردی که توسط استاد بزرگ، چوا کوک سویی جمع آوری شده است، هر بیماری مزمنی مجموعه الگوهای منحصر به فردی از انرژی تولید می کند که در 11 چاکرای اصلی و کانال های متعدد انرژی بدن قابل شناسایی است. ریکی از ابتدا یک تکنیک انرژی دارد که برای تمام مشکلات سلامت، جریان انرژی را به هر ناحیه ای که نیاز به التیام دارد هدایت می کند.

در عوض پرانیک هیلینگ از روال های خاصی برای پاکسازی و انرژی دهی استفاده می کند که با الگوهای خاص نقص انرژی ناشی از هر بیماری مطابقت دارد. بنابراین، پرانیک هیلینگ، سیستم التیامی سریع تر، هدفمندتر و مؤثرتر ارائه می دهد.

• پرانیک هیلینگ به درمانگرانش آموزش می دهد که انرژی را مستقیم از خورشید، هوا، زمین و دیگر منابع روحانی دریافت کنند و سپس این انرژی های حیاتی را به هاله ها و چاکراهای بیماران خود بتابانند. درمانگران ریکی می باید توسط یک استاد ریکی “مشرف” شوند و “نمادهای” دسترسی به انرژی های التیام بخش به آنها داده شود. این موضوع شبیه به لزوم داشتن “کلمه عبور” است. پرانیک هیلینگ از تمرینات تنفسی ساده و تجسم کردن استفاده می کند که برای هر کسی امکان بهبودی فوری با کمترین توصیه ها را فراهم می کند.

• پرانیک هیلینگ شامل تمرینی به نام “بهداشت انرژی” می شود که در مودالیته های دیگر التیام از جمله ریکی به ندرت استفاده می شود. بهداشت انرژی شامل مجموعه ای از تمرینات است: تنفس، توصیه های رژیمی و دیگر روال های پاکسازی که طراحی شده اند تا مخزن انرژی شخصی شما را پاک و انباشته نگه دارند.

اساتید ریکی که در کلاس های پرانیک هیلینگ شرکت می کنند معتقدند که بهداشت انرژی به ویژه تکنیک هایی که به آنها اجازه می دهد خود را از انرژی آلوده کننده ای که از مشتریان می گیرند پاکسازی کنند و مانع تخلیه نیروی زندگی شان توسط بیماران یا افراد منفی شوند از بهترین مزایای کلاس است. این موضوع نه تنها به صورت ویژه برای درمانگران ریکی که برای تمام ارائه دهندگان خدمات بهداشتی اهمیت دارد چرا که این افراد به طور مکرر در معرض درد و رنج بیماران خود هستند و پس از درمان فرد، تخلیه و خسته می شوند.

• پرانیک هیلینگ از کاربرد انرژی های رنگی استفاده می کند که توانایی های درونی بهبودی بدن را به میزان قابل توجهی تسریع می کنند. در واقع، بسیاری از اساتید ریکی که پرانیک هیلینگ دریافت کرده اند اغلب می گویند اگر بیماری داشته باشند که بهبودی فوری یا التیام های سریع بخواهد، از پرانیک هیلینگ –به ویژه تکنیک های رنگی پرانیک – استفاده می کنند. اما اگر بیماری داشته باشند که درخواست جلسه ای آرامش بخش و تسکین دهنده داشته باشد، از ریکی استفاده می کنند.

به طور خلاصه، پرانیک هیلینگ و ریکی، هر دو مودالیته هایی عالی هستند و به بهبود درد و ناراحتی کمک می کنند. با این حال، پرانیک هیلینگ در حالی که شما را در برابر آلوده شدن از افرادی که درمان می کنید “ایمن” می کند، ابزارهایی برای دستیابی به نتایج سریع تر و فوری تر در اختیارتان قرار می دهد.

پرانیک هیلینگ، کامل کننده هر مودالیته التیام دهنده ای از جمله ریکی است. ما همواره به همگان می گوییم، از هر تکنیک التیام بخشی که استفاده می کنید – شمنیسم، تکنیک های بومیان آمریکایی، چای کونگ چینی، ریکی، پیام درمانی، کایروپراکتیک، دست گذاشتن به شیوه مسیحی و حتی درمان سنتی ارتدوکس – پرانیک هیلینگ آن را کامل می کند و ارتقا می بخشد. ما اینجا گرد هم آمده ایم تا به یاری یکدیگر سلامتی را برای همگان به ارمغان بیاوریم. در نهایت تمامی التیام از یک جا منشأ می گیرد و به هزاران شکل ظاهر می شود.

منبع:وب سایت مرکز پرانیک هیلینگ فلیپین www.pranichealing.com

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

2 دیدگاه

  1. من چندین بار تماس گرفتم برای ثبت نام پاسخگو نبودند متاسفانه میخوایتم ببینم دوره پیسرفته و سایکو تراپی تدریس میشود؟‌من دوره مقدماتی را گدرانده ام، چطور باید ثبت نام کنم و سوالاتی از تین قبیل تلفن من 09120289402 ممنون عمادی

    1. سلام وقتتون بخیر باشه
      دوست عزیز الان اقای دکتر انرژی درمانی هر 5 تا سطحش رو باهم در 15 جلسه آموزش میدهند
      به صورت جدا جدا دیگر نیست
      دوره انرژی درمانی به سبک پرانیک هیلینگ و در 15 جلسه به صورت انلاین بهمن ماه تشکیل شده و اموزش خواهد داده میشود
      برای اطلاعات بیشتر لطفا باما تماس بگیرید
      02188302523

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *