پنج ایده برای موفقیت در زندگی

پنج ایده برای موفقیت در زندگی
به فکر تغییرات مثبت در زندگی خود باشید و آن‌ها را در زندگی خود اعمال کنید. از تصورات خلاقانه استفاده کنید و ذهن خود را به خلاقیت عادت دهید.
زندگي شما دقيقا به همان صورتي پيش خواهد رفت که انتظارش را داريد. اگر در شروع يک کار اضطراب شکست سراغتان مي‌آيد قطعا جز ناکامي چيزي عايدتان نخواهد شد.
اگر انتظار موفقيت در کارهايتان را داريد به دليل داشتن اين اعتماد به‌نفس شانس موفقيت بيشتري خواهيد داشت. حتي نوع ديدگاهي که در مورد خودتان داريد روي ديدگاه‌ها و نظرات اطرافيانتان تاثير خواهد گذاشت. بنابراين بهتر است براي داشتن زندگي موفق‌تر ابتدا طرز فکرتان را مثبت‌تر کنيد تا نتايج شگفت‌انگيزي به دست بياوريد.
1- پشتکارتان را بيشتر کنيد

از نظر هوشي و جنبه‌هاي ديگر بين شما و يک فرد موفق هيچ تفاوتي وجود ندارد. تنها وجه تمايز اين گروه از افراد تلاش و تمرين بيشتر است. هر چقدر بيشتر تمرين کنيد و راه‌هاي جديدي را براي موفقيت طي کنيد نتيجه درخشان‌تر و بهتر خواهد بود. پشتکارتان را قدري بيشتر کنيد تا شما هم به يک فرد استثنايي تبديل شويد.
2- براي موفقيت هزينه کنيد
گاهي اوقات لازم است براي رسيدن به موفقيت هزينه مالي نيز بپردازيد. در هر زمينه‌اي که قصد فعاليت داريد تحقيق و جستجو کنيد و با اساتيدي که قبل از شما اين مسير را طي کرده‌اند ملاقات داشته باشيد. تمام اين مراحل نيازمند هزينه است. با جان و دل اين هزينه‌ها را بپردازيد چون نتيجه‌اي که در پايان به دست خواهيد آورد آنقدر دلچسب و شيرين است که هزينه‌هايتان ديگر به چشم نخواهد آمد.
3- بدانيد دنبال چه هستيد
شما هر آن چيزي را به دست خواهيد آورد که دنبالش هستيد اما اگر براي آينده‌تان هيچ برنامه‌اي نداشته باشيد و ندانيد چه چيزي مي‌خواهيد قطعا به نتيجه مطلوبي نيز نخواهيد رسيد. زندگي بدون برنامه‌ريزي سرانجام خوشي نخواهد داشت. افراد موفق برنامه‌ريزي بسيار دقيقي دارند و به علت داشتن چنين برنامه‌ريزي‌اي دقيقا به چيزي مي‌رسند که انتظارش را دارند. هدفي هر چند کوچک انتخاب و خود را ملزم به نتيجه رساندن آن کنيد.
4- به ديگران کمک کنيد
چه اين موضوع را بپذيريد چه نپذيريد، کمک به انسان‌هاي ديگر منبع بسيار غني از شادي را به سمت شما خواهد کشاند. وقتي به ديگران کمک مي‌کنيد يعني آنقدر توانايي داريد که توانسته‌ايد ديگران را نيز در شادي‌ها و داشته‌هايتان سهيم کنيد. اين کار اعتماد به‌نفس شما را تقويت مي‌کند و باعث مي‌شود قاطعانه‌تر در زندگي‌تان قدم برداريد. کمک به ديگران حتما نبايد جنبه مالي داشته باشد. گاهي وقتي تنها شنونده خوبي هستيد کمک بزرگي به مخاطب خود کرده‌ايد.
5- بدون برنامه قول ندهيد
يکي از موضوعات بسيار مهم که تاثير زيادي روي کيفيت زندگي شغلي و شخصي شما خواهد گذاشت پرهيز از دادن قول‌هايي است که توانايي انجام آن را نداريد. ناديده انگاشتن همين اصل ساده باعث مي‌شود در صورت عمل نکردن به تعهدات و قول‌هايتان تاثير بدي روي اعضاي خانواده يا کارفرما و همکارانتان بگذاريد. قبل از هر قول و تعهدي از شرايط و اوضاع رواني خودتان مطمئن شويد. توانايي‌ها و اتفاق‌هاي احتمالي را بسنجيد و تنها زماني قول دهيد که با محاسبات خودتان بيش از 60 درصد احتمال برآورده و عملي شدن تعهدتان وجود داشته باشد. انسان‌ها از معاشرت با افراد خوش‌قول و تداوم ارتباط با آنها لذت مي‌برند. ترديد نداشته باشيد بسياري از موقعيت‌هاي خوب به واسطه خوش‌قولي شما برايتان ايجاد خواهد شد. اين موضوع را جدي بگيريد چون تاثير زيادي روي نحوه ارتباطاتتان خواهد گذاشت.
منبع :http://www.hidoctor.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *