چاکراها و غدد درون ریز مرتبط با آنها

چاکراها و غدد درون ریز مرتبط با آنها
واژه چاکرا ریشه ای سانسکریت داشته و به معنی چرخ می باشد، چرخهایی که مراکز انرژی در بدن را به گردش وامیدارند.

چاکراها نیروی حیات (پرانا) را به خود جذب کرده پس از تفکیک از راه نادی ها به سیستم عصبی، غدد درون ریز و خون توزیع و پخش می کنند. در مجموع هفت چاکرای اصلی و و بیست و یک چاکرای فرعی در بدن وجود دارند.
طبق نوشته دیوید تانسلی، هفت چاکرای اصلی در نقاطی تشکیل یافته اند که خطوط ثابت نور یا خطوط انرژی بیست و یکبار با یکدیگر تقاطع پیدا می کنند. بیست و یک چاکرای فرعی در نقاطی واقع گردیده اند که لایه های انرژی چهارده بار تقاطع می یابند. علاوه بر این چاکراهی تعداد زیادی چاکرای کوچکتر در سطح بدن قرار دارند که در طب سوزنی استفاده می شود. خطوط انرژی در این نقاط هفت بار یکدیگر را قطع می کنند.
توزیع بیست و یک چاکرای فرعی چنین است: جلوی هر گوش یک عدد، پشت هر چشم یک عدد، روی هر استخوان تروقه یک عدد، نزدیک غده تیموس یک عدد، بالای هر پستان یک عدد، کف هر دست یک عدد (چاکرای کف دستها توسط شفاگران تماسی مورد استفاده قرار می گیرد)، نزدیک به کبد یک عدد، مرتبط با معده یک عدد، مرتبط با طحال یک عدد، مرتبط به هر غده جنسی یک عدد، پشت هر محل هفت چاکرای اصلی که در امتداد ستون فقرات مستقر هستند، عبارت است از: مرکز تاجی واقع در قله سر، چاکرای سر، چاکرای گلو، چاکرای قلب، چاکرای شبکه خورشیدی، چاکرای خاجی و چاکرای قاعده ای. هر یک از این چاکراهای اصلی با یکی از غدد درون ریز کالبد جسمانی در ارتباط است. افرادی که دارای استعداد دید اوریک هستند این نقاط را به صورت صفحات نوری مشاهده می کنند. در یک فرد جوان این چاکرا کاملا کوچکند اما با رشد روحی فرد به شکل نعلبکی های تابانی از نور باز می شوند. هر یک از این چاکراها در اثر ضربه روحی در زندگی فرد می توانند بطور کامل یا ناکامل مسدود گردند. در این حالت غدد درون ریز قادر به حداکثر ظرفیت فعالیت خود نیستند و به همین دلیل جسم دچار آسیب می گردد. از این رو معالجه چاکراهای اصلی مستقر بر روی رفلکس نخاعی به کمک بازتاب درمانی منطقه ای و رنگ درمانی اهمیت می یابد.
اگر چه چاکرا دارای کلیه رنگهای طیف می باشد، اما تنها یک رنگ بر هر کدام غالب می باشد. رنگهای غالب هر چاکرا با شروع از چاکرای قاعده ای به سمت قله سر عبارتند از قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش.
در بالای چاکرا تاجی یا مرکز قله سر سه چاکرای برتر قرار دارند که دانسته های ما درباره آنها بسیار اندک است. اطلاعات مربوط به این مرکز را می توان با قائل شدن به وجود آنها و کار کردن با آنها در طی مراقبه بدست آورد. اولین مرکز رنگ اناری از خود ساطع می کند. دومیف نور سفید خالص (ضمیر الهی) و سومی یا چاکرای نهایی رنگ سیاه دارد. این همان سیاه مقدسی است که همه چیز را در برمی گیرد و همه چیز از آن تجلی می یابد.
با توجه به اهمیت این مراکز، اجازه دهید که جزئیات بیشتر ارتباط آنها با غدد درون ریز را با هم از نظر بگذرانیم.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *