چشم گربه ای

چشم گربه ای

کریزوبریل چشم گربه ای که به نام سیموفن نیز شناخته می شود. این گوهر به دلیل داشتن عنصر آهن در طبیعت با رنگ های زرد، عسلی و قهوه ای همراه با ناخالصی های روتیل سوزنی دیده می شود. در صورتی که کریزوبریل را در امتداد ناخالصی تراش دامله دهند می توان پدیده چشم گربه ای (Cat Eye) را در گوهرمان مشاهده کنیم. کانی هایی مانند: کوارتز چشم گربه ای و تورمالین چشم گربه ای در برخی موارد با کریزوبریل اشتباه گرفته می شوند.

چشم گربه ای یا “سنگ سیموفن” که در زبان یونانی به معنای “متلاطم” است. در زبان سانسكریت كینوزن، به پنجابی لهسینا، به هندی دیدوریه، در زبان عربی عین الهر یا عین الهریره و در زبان انگلیسی cats eye گویند.

این سنگ مفرح القلوب ( شادی آور ) است و اطمینان خاطر و آرامش به انسان می بخشد. عین الهر یا چشم گربه ای نوعی ضد طلسم به شمار می رود و در برابر امواج منفی به ویژه چشم زخم، انسان را محافظت می کند. این سنگ همجنین دارای ارتعاشات و انرژی های متعادل کننده در لحظات استرس و اضطراب است . اگر از سرمه آن استفاده گردد. بیماریهای چشم را درمان می کند. از پودر و کشته آن مسواک زده شود برای دندان ها مفید می باشد. اگر پودر و خاکستر آن را بر هر زخمی بگذارید، زخم را درمان می کند. استفاده از آن گلودرد و سینه درد را درمان میکند. چرک و ریه و بلغم را از بین می برد.
منبع :khavasgoharha

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *