چه چیز باعث بیماری افسردگی زمستانی می شود؟

چه چیز باعث بیماری افسردگی زمستانی می شود؟

در برخی از افراد، این بیماری ارتباط مستقیم با استرس ها و مشکلاتی که به صورت معمول در این فصل برای آنها به وجود می آید دارد. ممکن است این گونه افسردگی با سایر افسردگی هایی که به علت یک حادثه ی استرس زا به وجود می آیند یک مقدار متفاوت باشد.

از آنجا که برای شروع این بیماری هیچ اتفاقی رخ نمی دهد، لذا علت آن ناشناخته مانده است. این احتمال وجود دارد که علت افسردگی زمستانی به خاطر کاهش نور و دما در این فصل باشد اگر چه این دلایل هنوز اثبات نشده است.
میزان نور می تواند فعالیت های برخی مواد شیمیایی خاص مانند ملاتونین (melatonin) و سروتونین (serotonin) را در مغز تحت تاثیر قرار دهد. همین امر به نوبه ی خود می تواند بر روی خلق و خوی تاثیر بگذارد. در برخی افراد به نظر می رسد که این اختلال به صورت خانوادگی و ارثی بوده و لذا می توان اینگونه نتیجه گرفت که ژنتیک ممکن است در ایجاد بیماری نقش داشته باشد.
درمان افسردگی زمستانی

درمان اختلال خلقی فصلی مانند سایر انواع افسردگی های دیگر است. این درمان ها شامل موارد زیر هستند:
دارو های ضد افسردگی
روان درمانی مانند رفتار درمانی شناختی
فعالیت های بدنی
علاوه بر این روش ها نور درمانی با نور روشن برای درمان اختلال خلقی فصلی مورد استفاده قرار می گیرد.
در این روش درمانی، فرد مبتلا یک لامپ مخصوص در خانه و یا اتاق خود دارد که یک منبع نور قوی را فراهم می کند.
تحقیقات در این زمینه نتایج مختلفی را نشان می دهند. در این تحقیقات روش های مختلفی با منابع نوری متفاوتی آزمایش شده اند.
در مجموع، شواهد به تاثیر کوتاه مدت نور درمانی بر بهبود خلق و خو گواهی می دهد اما با قطع نور درمانی، علائم بیماری افسردگی زمستانی دوباره عود می کنند.
موسسه ی ملی بهداشت، درمان و بهبود پزشکی آمریکا ،NICE) شواهد مربوط به نور درمانی را مورد بررسی قرار داده و آن را به طور کلی یک روش غیر قطعی معرفی کرده است اما ممکن است به عنوان دارو نما بتوان از آن استفاده کرد و از مزایای آن نیز بهره برد.

منبع: netdoctor

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *