چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟

چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟
 
افزايش قابل توجه هزينه زندگي باعث شده تا درآمد بسياري از افراد در بهترين حالت تنها جوابگوي هزينه‌ها باشد با اين حال نبايد از تلاش براي شاد بودن در زندگي نيز غفلت کرد.
 
 چگونه مي‌توان شادتر و خوشبخت تر بود؟
در مورد اينکه آيا پول خوشبختي مي‌آورد يا خير اتفاق نظر وجود ندارد، اما راه‌هايي وجود دارند که به وسيله آنها و با خرج مقداري پول مي‌توان خوشحال‌تر زندگي کرد.
 
اگر قصد داريد بودجه‌اي را براي خوشحال‌تر بودن اختصاص دهيد، موارد زير را در نظر بگيريد.
 

چگونه مي‌توان شادتر زندگي کرد؟
 
پول خود را به شادي‌هاي کوچک اما پرتعداد اختصاص دهيد تا اينکه آن را خرج يک شادي بزرگ کنيد. افرادي که تفريحات پرتعداد اما کم هزينه‌اي مانند خريد کتاب و سي‌دي يا پيک‌نيک رفتن را به طور متداول انجام مي‌دهند.از افرادي که در طول سال از چنين دلخوشي‌هايي اجتناب مي‌کنند و به جاي آن هر سال به يک سفر خارجي گرانقيمت مي‌روند، رضايت بيشتري از زندگي دارند.
 
پول خود را خرج احساسات اصلي‌تري بکنيد. بخشي از دليلي که باعث مي‌شود پول خرج کردن در افراد ايجاد شادي نکند اين است که آنها پول خود را صرف انگيزه‌هايي مانند رقابت با همسايگان و فاميل مي‌کنند. چنين هزينه‌هايي به ندرت باعث ايجاد شادي در فرد مي‌شوند، هرچند که حس چشم و هم‌چشمي ‌را ارضا مي‌کنند.
 
 
براي ديگران هم خرج کنيد. يک تحقيق که توسط استادان دانشگاه بريتيش کلمبيا انجام شده نشان مي‌دهد که هزينه کردن براي ديگران مي‌تواند شادي بيشتري براي فرد به همراه داشته باشد.
 
به همين خاطر خريد هديه براي ديگران و همچنين کمک به موسسات خيريه را فراموش نکنيد. البته همان تحقيق نشان داده مبلغي که به ديگران اختصاص مي‌دهيد، تاثير چنداني در ميزان رضايتي که از اين عمل کسب مي‌کنيد ندارد، به اين معني که لازم نيست پول زيادي را خرج خريدن هديه‌هاي گرانقيمت براي ديگران کنيد.
 
زمان بخريد. برخي اوقات مي‌توانيد کمي ‌پول خرج کنيد تا وقت آزاد بيشتري داشته باشيد. براي مثال برخي از اموري که وقت زيادي را اشغال مي‌کنند را به فرد ديگري بسپاريد و در مقابل به او پول بپردازيد.
 
در اين صورت مي‌توانيد فعاليت‌هاي جذاب‌تري را انجام دهيد که در شما احساس رضايت بيشتري را ايجاد مي‌کنند. مثلا وقت آزاد خود را صرف آموختن يک زبان خارجي، بازديد از نمايشگاه‌هاي هنري يا باغباني کنيد.
 
پول خود را صرف تجربيات تازه کنيد. تجربيات تازه و البته خوشايند در بيشتر موارد با هيجان و شادي همراه هستند به همين خاطر سعي کنيد بخشي از پول و البته وقت خود را به مواردي اختصاص دهيد که تاکنون سراغ آنها نرفته‌ايد، از آموختن آشپزي ژاپني گرفته تا کوهنوردي و طبيعت‌گردي با دوستان همگي جزو مواردي هستند که مي‌توانند شما را شادتر کنند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در روانشناسی

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *