کلید سعادت و خوشبختی حقیقی زندگی

کلید سعادت و خوشبختی حقیقی زندگی
اگر دنبال کلید یا راه یا اکسیری هستید که به تمام خواسته های خود برسید، این مقاله همان کلی و راه و اکسیر است. فقط کافی است تمام تلاش خود را به صورت عملی انجام بدهید و به تمرکز مطلوب و تصفیه قوای مغزی و قلب برسید.

همیشه انسان به دنبال راه، کلید، اکسیر و … برای به دست آوردن سعادت و خوشبختی حقیقی در زندگی بوده و هست و خواهد بود. راه و کلید و اکسیری که بتواند با آن به تمام نیازهای زندگیش برسد و آرزوهای دست نیافتنی اش را به دست آورد. اما بدون شک با خواندن این مقاله، دیگر شما نیاز به جستجوی این راه و کلید و اکسیر ندارید؛ چراکه این مقاله همان راه و کلید و اکسیر برای رسیدن به سعادت و خوشبختی حقیقی زندگی است فقز نباید مثل من ناامید و مأیوس شوید و کار را نیمه کاره بگذارید که نتیجه ای دستتان نخواهد آمد. باید صبور و پر امید باشید. البته نه این که من شکست خورده باشم. تا حدی به جاهایی رسیدم فقط … .

خیلی ها خوشبختی حقیقی زندگی را در شغل پردرآمد می دانند، خیلی ها در سلامتی، خیلی در پول، خیلی ها در شادی و … . وقتی به دقت به این موارد بیان شده فکر می کنیم، متوجه می شویم که همه ی این موارد از نیازهای ما هستند : کار، پول، سلامتی، شادی و … جزئی از نیازهای جسمی و روحی و روانی و جانی ما هستند. اما برای به دست آوردن این نیازها چه کار باید بکنیم؟! با دقت در جمله قبل«چه کار باید بکنیم» اولین رمز موفقیت را نشان می دهد. و آن «عمل کردن» است. مهم ترین کلید برای به دست آوردن خوشبختی «عمل کردن» است.

حال چگونه عمل کنیم تا بتوانیم نیازهایمان را برطرف کنیم و به خوشبختی حقیقی در زندگی برسیم؟!

مرحله اول : تمرکز کردن

ریشه ی رسیدن به خوشبختی یه عمل ساده ی تمرکز کردن است.

بیایید از همین امروز هر روز برای مدتی کوتاه بدن خود را در آرامش قرار دهید و با چشمان بسته تمرکز کنید. سعی کنید این تمرکزتان به چیز خاصی نباشد و به هیچ چیزی فکر نکنید. طوری به نظر برسد که به پوچی تمرکز کرده اید.

مرحله دوم : تصفیه کردن مغز :

وقتی در این عمل تمرکز کردن استاد شدید(که خیلی خیلی هم سخت است اما با تمرین شدنی است)، حالا نوبت به مرحله ی دوم رسیدن به خوشبختی حقیقی است و آن تصفیه کردن مغز و دل است.

برای تصفیه کردن مغز و دل شما باید ابتدا بروید سراغ تمرکز کردن برای تصفیه کردن مغزتان. مغز شما پادشاه جسم و جان و روح و روان شماست و تمام فعالیت های جسمی و روحی و روانی و جانی شما را تحت تأثیر خود کنترل می کند.

تصفیه کردن مغز مدتی طول می کشد چرا که شما باید تمام وابسته های مغزیتان را تصفیه کنید. وابسته های مغز چند گروه هستند که عبارتند از : فکر و تفکرات، صور و تصورات، ذهن و تذهنات، عقل و تعقلات، خیل و تخیلات و … . تمام این موارد هم تحت تأثیر حواس چندگانه شما تحریک می شوند و فعالیت می کنند.

در این مرحله از تمرکز کردن برای رسیدن به خوشبختی حقیقی، شما باید به نوبت در چندین روز متوالی بتوانید فکر، ذهن، صور، خیل، عقل و … خود را از هر گونه تفکر و تصور و تذهن و تعقل و تخیلی که به جسم و روح و روان و جان شما صدمه می زند، پاک کنید.

برایتان یک مثال هیجان انگیز می زنم که به دلیل اشتباه و زودقضاوت کردن بزرگترها، جسم و جان و روح و روان شما را ورد آسیب قرار می دهند و حتی گاهی لطمه های جبران ناپذیر به شما احمال می شود. این مثال مربوط به ازدواج است آن هم درست موقع زمانی که تحصیل می کنید. این بیان ازدواج در موقع تحصیل سبب می شود که میل و اشتیاق شما به ازدواج برانگیخته شود و ممکن است روی درس خواندن شما تأثیر منفی بگذارد.

حال اگر در این مرحله از تمرکز کردن برای رسیدن به خوشبختی هستید، در ذهن و صور و خیل و عفل و فکر خود بگویید من فعلا نیازی به ازدواج کردن ندارم. فقط درس خواندن برایم مهم است. به این ترتیب این قوای مغز، جسم و روح و روان و جان شما را برای خواندن فعال و تحریک می کند و از وسوسه های ازدواج بی موقع دور می کند.

یا مثلا می توانید در این قوای مغزی تمرکز کنید که شما هیچ وقتی برای هدر دادن ندارید و باید از وقتتان به بهترین نحو استفاده کنید تا پیشرفت کنید.

می توانید در این قوای چندگانه مغزتان خودتان را از غیبت کردن، دروغ گفتن، مسخره کردن دیگران و … دور کنید و به خودتان شخصیت اخلاقی بدهید.

مرحله سوم :تصفیه کردن قلب :

وقتی توانستید قوای مغزی خود را تصفیه کنید، احساس سرزندگی و طراوت و شادابی می کنید. اکنون وقت آن است که به تصفیه قلب خود بپردازید و در تمرکز روی قوای مغزیتان بگویید که نسبت به هیچ شخصی کینه ای به دل ندارید، نسبت به هیچ شخصی خشم و نفرت ندارید و … به طور کلی با تمرکز روی قوای مغزی و تمرکز روی گفته های درونی خود، می توانید قلبتان را از رذائل تصفیه کنید.

مرحله چهارم : رسیدن به خواسته های خود :

وقتی که توانستید به این مرحله برسید که قوای مغزی خود را تصفیه و قلب خود را تصویه کنید، تمرکز شما هم قوی تر می شود و جسم و روح و روان و جان قوی تر، شادتر، سلامت تر، زنده تری و … را احساس می کنید.

اکنون وقت آن رسیده است که کلید حقیقی خوشبختی و سعادت خود را استارت بزنید و برای رسیدن به هر آرزو و خواسته ای که دارید برسید.

شاید خواسته ی شما باریدن باران باشد، پس تمرکز کنید و درخواست باران کنید.

شاید خواسته ی شما شفای بیمار باشد، تمرکز کنید و درخواست شفا کنید.

شاید خواسته ی شما علم زیاد باشد، پس تمرکز کنید و درخواست علم کنید.

شاید خواسته ی شما انجام شدن یک عمل خاص هر سال در یک روز خاص باشد، پس تمرکز کنید و درخواستش کنید.

پس رمز رسیدن به کلید حقیقی خوشبختی حقیقی، همین است. باور ندارید، امتحانش کنید. هر چند که می دانم گذشتن از نفرت و کینه و خشم و … از کسانی که زندگی شما را تا حدودی خراب کرده اند سخت است، اما رسیدن به کلید حقیقی خوشبختی حقیقی، ارزشش را دارد.
منبع :آفتاب

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *