کنترل افکار یعنی کنترل تمام زندگی

کنترل افکار یعنی کنترل تمام زندگی
ما در دنیایی از مشغله های فکر ی زندگی می کنیم ، گویا در درونمان باری از چه کنم ها و هزاران سئوال پراکنده جمع شده است و به هر جا که می رویم آنرا با خود حمل می کنیم .زمانهایی می شود که با مسائلی مواجه می شویم و چنان افکار ما را بهم می ریزد و ما را درگیر خود می کند که راه فراری از آن نمی یابیم . افکارهای آزار دهنده، شکست و نا امیدی و … هر کدام از ما شاهد بسیاری از مردم هستیم که برای رسیدن به هدف و خوشبختی و آرامش سالها تلاش می کنند تحصیلات عالیه کسب می نمایند ولی انگار هر چه می دوند به آنچه که می خواهند نمی رسند یا اگر هم می رسند در درون خود غوغایی از نگرانی و ناامیدی دارند و احساس خوشبختی نمی کنند به خود می گویند اگر فلان شغل را بدست آورم احساس خوشبختی خواهم کرد یا اگر فلان خانه را بخرم یا اگر ثروتی بدست آورم خوشبخت خواهم بود ما شاهد کسانی هستیم که بیش از اینها را بدست آورده اند ولی همیشه کلافه و سردرگمند یا فقط برای لحظاتی در آرامشند چرا ؟ چون آنها در لحظه ی حال زندگی نمی کنند افکار آنها یا در گذشته گیر کرده و یا درگیر آنیده است و چون یاد نگرفتند که از درون خود را غنی سازند آنها خارج از وجود خود بدنبال خواسته هایشان می گردند . در حالی که باید یاد بگیرند هم اکنون احساس شادی کنند از هر چه که دارند حتی اگر ناچیز باشد شاکر و خوشحال باشند تا تشعشعات این احساس شادی آینده ی آنها را در بربگیرد.

و به خود پرداز که اگر از درون برنخیزی به بیرون نخواهی رسید

برای هر مسئله ای راه حلی وجود دارد هیچ موردی نیست که در این جهان بدون جواب و راه حل باشد اگر جوابی یافت نمی شود دلیل بر عدم آن نیست دلیلش اینست که اکثر انسانها عادت کرده اند بیشتر به مسائل زندگی متمرکز شوند تا به راه حل آن .

ذهن فرمانروا

برای تسلط بر زندگی اول باید بر افکار خود مسلط باشیم اگر یاد بگیرید که کنترل ذهنتان را بدست گیرید پس می توانید کنترل کل زندگیتان را بدست بگیرید آنوقت است که کارت برنده را در دست خود دارید یعنی اینگونه فرمانده زندگیتان خواهید بود.

در این دنیای پر هیاهو همه می دوند همه خواهان موفقیتهایی در هر عرصه از زندگی هستند آیا واقعا همه ی آنها به آنچه که می خواهند می رسند ؟ برای دست یافتن به پیروزی در هر زمینه ای اعم از موفقیت های شغلی ، خانوادگی ، روابط درست ، و الی آخر مستلزم شخصیتی استوار ، قدرتمندانه است وقتی یاد می گیریم که روحیه ای اینچنین قاطع و مصممی داشته باشیم چه نیرویی می تواند جلوی چنین شخصیت مستحکمی بایستد ، هیچ مانعی نمی تواند بر کسی که چنین ذهنیتی برای پیروزی دارد را بگیرد.

اگر به زندگینامه های افراد موفق نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که آنها افراد خاصی نبودند بلکه اکثر آنها از خانواده های سطح پایین و فقیر بودند و هیچ برتری بر انسانهای دیگر نداشتند انها فقط خود را توانمند تر از شرایط موجود می پنداشتند و اشتیاق به موفقیت را چنان در خود پرورش می دادند و چنان با قاطعیت در راه خواسته شان قدم بر می داشتند گویا پیروزی در دستانشان است آنها یاد گرفتند که از آنچه که دارند لذت ببرند و تشعشع این احساس خوشایند، هدفهایشان را بسویشان سوق می داد.

برای اینکه بتوانیم مسلط بر خویشتن و زندگی خود باشیم باید بدانیم که چگونه شخصیتی قدرتمند ، استوار ، دوست داشتنی و پیروزمندانه ای داشته باشیم.

مصمم بودن در اهداف باعث می شود که جهان در حمایتتان گام بردارد

آیا می توان با شخصیتی ضعیف و ترسو به موفقیت رسید ؟ هر گز، زندگی پیروزمندانه شخصیت قوی و پیروزمندانه می طلبد ، بنابراین جای هیچ نگرانی نیست هر یک از انسانها منحصر به فرد آفریده شده اند وهمگی دارای یک نیروی خدادادی هستیم و با یکسری آموزشها و تمرینات می توان ، شخصیتی استوار و توانمند را در خود ایجاب نماییم .

داشتن انگیزه قوی

انگیزه یعنی داشتن شور و اشتیاق برای دستیابی به خواسته مان و باعث می شود که ما دلسرد نشده و هیچ وقت دست از اهدافمان برنداریم و امید تازه ای را در ما زنده می کند . انگیزه به ما شوق رسیدن به خواسته مان را می دهد و انرژی ما را در سطح بالا نگه میدارد. تا بحال پیش آمده که برای انجام کاری انگیزه و شور و شوق داشته باشی و قطعا با لذت ، قدمهایی را در این راستا برداشته اید اما چرا بیشتر اوقات انگیزه خود را از دست می دهیم ؟ بیشتر وقتها بوجود آمدن شور و اشتیاق به نگرش ما از شرایط بدست می آید ولی باید بدانیم کنترل آن در دست خودمات است پس باید یاد بگیریم روزانه طوری خود را برنامه ریزی کنیم که هیجان و شوق فراوانی در روحیه ما بوجود آید و اجازه ندهیم که شعله این اشتیاق در ما کم شود تا با استفاده از این نیروی عظیم درون و بدون توجه به موانع ها بسوی موفقیت هدایت شویم .

چگونه می توان انگیزه را در خود بوجود آورد

راههای بسیاری برای ایجاد انگیزه وجود دارد ولی می توان از کارهای روزمره و بسیار ساده شروع کرد وقتی که مسواک می زنید ، هنگام دوش گرفتن ، زمانی که برای رفتن به سر کارتان آماده می شوید هر یک را سعی کنید عمدا با هیجان و عشق انجام دهید به موارد منفی توجه نکنید کاری را که در حال انجامش هستید را با کمی شوق و اشتیاق مخلوطش کنید شاید قبلا همه ی کارهای روزمره تان را بی دلیل و بدون توجه انجام می دادید ولی حالا هدفمند به آنها می پردازید و خود متوجه تغییر روحیات خود خواهید شد و کم کم این نیروی انگیزه در شما فعال می شود.

رفع افسردگی و استرس با تکنیک NLP

بعضی وقتها شرایط چنان بر انسانها غلبه می کنند که گویا قدرت روحی را از آنها سلب می نماید و خود را قربانی شرایط می بینند اگر خود کاری برای روحیات خود نکنید شبیه انسانی می شویم فاقد روح و قدرت ولی متحرک. با روشهای نوین و همچنین با تکنیک ان.ال.پی می توان با ایجاد و پرورش روحیات مثبت و هیجان انگیز و از بین بردن تصاویر غلط و جایگزین کردن تصویر دلخواه این غول افسردگی و استرس را شکست داد و روحیات شادگونه و مثبت و موفق در در خود ایجاد نمود

احساس شادی کردن و عشق ورزیدن به کار و زندگی خود

باید بیاموزیم که چگونه قدرت شکرگزاری را جایگزین روحیات منفی کنیم و چگونه این روحیه می تواند موارد منفی را از زندگیمان بیرون نماید و همچنین چگونه بتوانیم روحیه ی شگفت انگیز ، شادگونه را در خود پرورش دهیم تا دیگران از بودن در کنار ما احساس خوبی داشته باشند و از این انرژی مثبت خوشحال گردند.

احساس شادی کردن در لحظه ی حال ، سریعترین راه رسیدن به هدف است .باید یاد بگیری که خودت را دوست بداری و از وجود خودت که بی همتایی لذت ببری ، اگر نتوانی به خودت احترام بگذاری چگونه انتظار داری که دیگران به ارزش واقعی تو پی برده و احترام بگذارند . وقتی با احساس کدورت و ناخوشایندی کار می کنی یعنی تو شکرگزار نیستی و تمرکز بر موارد منفی است باید عمدا احساس شادی را در خود پرورش دهید و عمدا هر کاری که انجام می دهی حتی کوچک مثل ریختن چای ، سوار ماشین شدن ، رفتن به محل کار ، درست کردن غذا ، دیدار دوست و مشتریان همه و همه را با آگاهی کامل با لذت انجام بده تا ببینی چه موقعیتهای خوشایندی در زندگی تو افزایش می یابد کائنات به شخصی که از هر لحظه ی زندگی خود لذت می برد اهمیت می دهد و مشتاق اینست که بیشتر و بهتر به او بدهد تا او نیز احساس لذت بیشتری را به کائنات هدیه نماید .

برای رسید ن به هدف باید یاد بگیرید که چگونه افکار مزاحم را شناخته و از ذهن خود بیرون کنیم و بر آنچه که می خواهید متمرکز شوید و چگونه بتوانید ضمیرناخودآگاه درون خود را از احساس پیروزی و توانمندی و احساس رضایت بمب باران نمایید تا بوسیله قانون جذب به هر جا که قدم می گذارید و هر آنچه را که می خواهید را بدست آورید .

برای قانون جذب فرقی نمی کند آنچه را که بتو می دهد خوب است یا نه او به آنچه که تو در طول روز به ان عمیقا می اندیشی و نسبت به آن احساس نشان می دهی جواب می دهد و در این راستا ما یاد می گیرید که چگونه جای آنچه را که می خواهید را با آنچه که نمی خواهید را عوض کنید و با هدفتان همسو شوید . ما اصولا یاد گرفتیم که ضد خواسته مان فکر کنیم ولی با قدرت جایگزینی یاد می گیریم که چگونه فقط به آنچه که می خواهیم بهاء دهیم و همان را دریافت نماییم.
منبع :zehnefarmanrava

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *