کندالینی نیروی طبیعی

کندالینی نیروی طبیعی
کندالینی یک نیروی طبیعی در وجود همة ما است. کندالینی یک دین نیست، اگر چه توسط برخی ادیان عمل می‌شود. این فرآیند می‌تواند باورهای دینی هر شخص را افزایش و پرورش دهد.
ادبیات کهن شرق دربردارندة اطلاعات فراوانی پیرامون کندالینی است، ادبیات غرب اینگونه نیست؛ ولی اکنون اطلاعات بیشتری در این باره در غرب در حال نگارش است. به موازات اینکه علاقه به عصر آبی به سرعت رو به رشد می‎باشد و انرژی‌های نیرومندتری برای تسهیل آزادسازی همزمان کندالینی فراهم می‌آورد، همة اقشار اجتماع در همة سنین و سطوح رشد، کندالینی را صرفنظر از خاستگاه‌های فرهنگی، فلسفی یا دینی خود تجربه می‌کنند.
اطلاعات چندانی در مورد کندالینی در دسترس همگان نیست.و آنها دربارة علل رنج و ازهمپاشیمحرومند. چنین افرادی به مانند آن هستند که انرژی 220 ولت ناگهان از واحدهای 110 ولتی آنها جاری می‌شود؛ به طرف پایین انتشار می‌یابد و مدار را ذوب می‌کند. جسمانی، ذهنی یا عاطفی خود سوالات زیادی دارند. حتی کارشناسان رشته‌های رشد و پرورش و مشاوره نیز از دسترسی آسان به اطلاعات لازم برای مشاوره با کسانی که کندالینی اضافی را پیش از آنکه سیستم بدنشان آماده باشد و مشکلاتی را در تمام سطوح زندگی تجربه کنند آزاد می‌سازند،
یک دلایل برای نبود اطلاعات آن است که بسیاری از افراد اگرچه آگاه هستند، اما در مورد پتانسیل قدرت کندالینی از لحاظ زیانبار بودن، بیش از حد نگران می‌باشند؛ آنها معتقدند نباید کاری به آن داشت –نه تمرین و نه آموزش- زیرا این امکان وجود دارد که این نیروی فوق‌العاده تبدیل به یک عامل مخرب شود. این نگرش درست همان نگرش مردمی است که می‌گویند اگر کودکان را در مورد امور جنسی آموزش ندهید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.
کندالینی‌ و پرانا
جذب‌ پرانای‌ (نیروی‌ حیاتی‌) کافی‌ برای‌ شخصی‌ که‌ دارای‌ کندالینی مفرط‌ یا غیرقابل‌ استفاده‌ است‌ می‌تواند مفید باشد. پرانا از راه‌ تنفس‌ و همچنین از راه ‌سلولها به بدن‌ وارد می‌شود و منبع‌ آن‌ خورشید است‌. بسیاری‌ از مردم‌ برای‌ جبران‌ نیازهای‌ جسمی‌ خود به سوی‌ خورشید کشیده‌ می‌شوند. اگر کسی‌ بیش‌ از حد از خورشید پرانا جذب‌‌کند، گرایش‌ به‌ مستی‌ و سنگینی‌ دارند. کسانی‌ که‌ به‌ طور طبیعی‌ تمام‌ نیاز خود را از خورشید دریافت‌ می‌کنند، در معرض‌ خورشید بودن‌ برایشان‌ دشوار شده و احساس‌ سنگینی‌ مفرط‌ به‌ آنها دست‌ می‌دهد. این‌ افراد روزهای‌ ابری‌، عصرها و شبها را به‌ روزهای‌ آفتابی‌ ترجیح‌ می‌دهند.

کندالینی و شاکتی

کندالینی که گاه شاکتی (جوشش الهی نیروی حیات) نامیده می‌شود، صعود خود را از پایة دنبالچه، همان جایی که ذخیره شده است، آغاز می‌کند. هنگامی که رو به بالا سیر می‌کند و در ستون مهره‌ها بالا می‌رود و از بالای سر خارج می‌گردد، با انرژی روحانی موجود در جهان هستی آمیخته می‌شود، سپس یک ترکیب انرژی جدید بر روی بدن ما می‌بارد و در سراسر سیستم بدن به حرکت در می‌آید و به پالایش و تطهیر سلول‌ها کمک می‌کند. اگر راه کندالینی در مسیر حرکت صعودی خود به وسیلة الگوهای ناصحیح انرژی یا منفی‌گرایی یا به وسیلة یک بدن خوب ولی تطهیر نشده، مسدود شود، ممکن است بعد از چند روز فروافتد و سپس یک صعود آهسته و دردناک را بار دیگر به طرف بالای بدن آغاز کند و در این حرکت به پاکسازی و پالایش مسیر خود، بپردازد. این فرآیند ممکن است ضایعات فراوانی ایجاد نماید و احتمال دارد موجب بی‌قراری جسمانی، عاطفی یا روانی شود.

شخصی که چند لایة(موج) انرژی را همزمان آزاد می‌کند، ممکن است چند روز یا چند هفته یک تجربه زیبا داشته باشید. چنین شخصی ممکن است قدرت جسمانی فراوان، شناخت‌های جدید و قشنگ، احساسات متعدد یا آگاهی فوق‌العاده ، یا یک احساس پیروزی و پیدا کند. او ممکن است حتی اندکی غرور روحانی پیدا کند. با این حال، برای اکثر مردم این حالت ناپدید می‌گردد و کندالینی فرآیند تطهیر خود را آغاز می‌کند؛ سپس شخص به این پرسش می‌رسد که چرا امور زندگی دوباره اینقدر دشوار شدند و آن “تجربه” شگفت‌انگیز کجا رفت. الگوی دوم، الگوی عادی آزاد شدن کندالینی است؛ به این معنی هیچ خللی در مسیر رشد شخص ایجاد تشده است.
هنگامی که گرفتگی انرژی خیلی شدید است، حالت‌های شکوهمند اتفاق نمی‌افتند، بلکه انرژی بلافاصله وارد عمل تطهیر می‌شود. گرفتگی‌ انرژی در نتیجة نگرش‌ها، احساسات حبس شده، ضربه های عاطفی یا روانی کهنه به وجود می‌آیند. وضعیت بد بدن و جراحات هم می‌توانند گرفتگی‌های انرژی ایجاد کنند.
منبع :http://mavara.loxchat.com/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *