کندالینی و انرژی

کندالینی و انرژی

* آزاد سازی نیروی عظیم کیهانی یا انرژی کندالینی و نقش اعجاب انگیز نفس های عمیق در ایجاد تحول و دگرگونی انسان

محلی که انرژی حیاتی در آن ذخیره شده، مانند یک حوض است. این محل، حوزه ای از انرژی است که در نزدیکی مرکز مربوط به احساسات جنسی قرار دارد و به همین سبب، انرژی کندالینی نامیده می شود. دلیل دیگری که آن را کندالینی می نامند، این است که انرژی کندالینی شباهت زیادی به ماری دارد که به دور خود حلقه زده و خوابیده است. دلیل سوم آن است که کندالینی این نیروی زندگی که مانند بذر اولیه حیات است، درست در نزدیکی مرکز تناسلی قرار دارد و از همان جاست که زندگی از جهات مختلف گسترش یافته و رشد می کند . ما در نخستین پله ی نردبان زندگی قرار داریم.
پله های دیگری نیز وجود دارد، قدم های بزرگ تری که در نهایت، ما را به خدا می رساند. فاصله ی به ظاهر کوچک دو تا سه فوتی که بین مرکز انرژی و چشم سوم قرار دارد، به مفهومی وسیع تر، می تواند فاصله ای زیاد باشد؛ مانند فاصله ای که میان طبیعت و خدا ، ماده و روح، خواب و بیداری و مرگ و جاودانگی وجود دارد. چنین فاصله ای، بسیار طولانی است؛ اما در عین حال، می توانیم این فاصله را از طریق مراقبه بسیار کوتاه کنیم. اگر انرژی درونی شما بیدار شود، شما دیگر آن چه که در حال حاضر هستید، نخواهید بود و با شخصیت کاملا جدیدی تولد خواهید یافت و ترس از چنین تغییر عظیمی است که انسان ها را از مذهب دور می سازد. اگر چنین ترسی دامن گیر یک دانه شود، از درخت شدنش جلو گیری می کند. بزرگ ترین خطری که ممکن است یک دانه با آن مواجه شود، مدفون شدن در خاک است. او آب و کود دریافت خواهد کرد و از شکل اولیه اش خارج خواهد شد و با همان خطری که یک جوجه به هنگام رشد و شکستن تخمش تجربه کرده بود، مواجه می شود. هویت قبلی جوجه به عنوان یک تخم نابود شود تا بتواند تبدیل به یک پرنده ی کامل شود.

به همین ترتیب، ما در مرحله ی پیش از تولد هستیم؛ در موقعیت همان تخمی که قرار است پرنده شود؛ ولی می پنداریم که همه چیز در همان تخم خلاصه شده است و بنابر این، می خواهیم برای همیشه در همان حالت بمانیم.
کندالینی و انرژی

زمانی که انرژی درونی تان به حرکت در آید، شما دیگر با شخصیت فعلی خود وجود نخواهید داشت و هیچ راه برگشتی نیز وجود ندارد. در این مسیر، تنها کسانی توفیق یافته اند که تفحص و تعمق فراوانی داشته و توانسته اند به راحتی از زندگی خود بگذرند. آن چه ضروری است، آمادگی برای فنا شدن است، در غیر این صورت در همان مراحل تکامل نیافته ی اولیه باقی می مانند، مانند جوجه ای که از تخم خود بیرون نیامده و در نتیجه از نعمت پرواز محروم مانده باشد.بیدار شدن انرژی درون، از شما فردیتی جدید با تجربیاتی تازه و متفاوت می سازد. اگر هویت جدید را ترجیح می دهید، باید شهامت کافی برای رها کردن شخصیت قبلی خود را داشته باشید؛ ولی اغلب ما، چنان به وضعیت فعلی مان چسبیده ایم که مانع حرکت انرژی حیاتی به سوی چشم سوم یا چاکرای آجنا می شویم. سفر به سوی خدا در حقیقت، سفری مخاطره آمیز است؛ ولی همین حرکت است که گل های زندگی و زیبایی را شکوفا می سازد. ارتباط بسیار عمیقی بین تنفس و جریان بیداری انرژی کندالینی وجود دارد. تنفس، در واقع روح و بدن را به هم پیوند می دهد و در محل اتصال روح و بدن، انرژی ای مستقر است که ما آن را به نام کندالینی می شناسیم. این انرژی به دو شکل وجود دارد، هنگامی که به سوی بدن جریان پیدا کند، تبدیل به میل جنسی و زمانی که به سوی روح روان شود، تبدیل به کندالینی می شود. این انرژی هنگام حرکت به سوی بدن، به سمت پایین و هنگام حرکت به سوی روح، به سمت بالا حرکت می کند. بنابراین، کندالینی، انرژی صعود کننده و نیروی جنسی، انرژی نزول کننده است.کندالینی با تنفس سریع و عمیق بر انگیخته شده و از محل استقرار خود به سمت بالا حرکت می کند. تنفس عمیق و سریع، تاثیر عمیقی روی کندالینی می گذارد. تمام مراکز انرژی یا چاکراها، چیزی نیستند به جز توقف گاه هایی که در مسیر حرکت کندالینی قرار دارند. چاکراها مراکزی هستند که کندالینی از آن ها عبور می کند. کندالینی به هنگام عبور از این مراکز انرژی، اثراتی بر آن ها باقی می گذارد. شما اولین اثر تماس آن را در مرکزی احساس می کنید که بیش از همه در شما فعال است.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *