کندالینی چیست و چگونه فرایند بیداری کوندالینی اتفاق می افتد؟

کندالینی چیست و چگونه فرایند بیداری کوندالینی اتفاق می افتد؟
1. سیستم های انرژی ناآشکار موجود در بدن چه هستند؟

جهان به واسطه ی حضور خدا برقرار است . با توجه به روش کوندالینی ، انرژی خداوند که در حال حاضر در جهان استفاده میشود ( بطور مثال ، خلق ، حفظ و تخریب ) آگاهی الهی (چایتانیا Chaitanya ) است . با توجه به یک فرد، این آگاهی الهی که بعنوان چتانا chetana شناخته شده همان بخشی از انرژی خدا است که برای عملکرد های انسان مورد نیاز است.

این چتانا بسته به وضعیت فعالیت آن ، دو نوع متفاوت دارد.

چتانا فعال – همچنین به عنوان انرژی حیاتی ( پرانا – شاکتی ) شناخته شده است . انرژی حیاتی ، سبب دادن انرژی به بدن آشکار ( استولادها sthuladeha) ، ذهن ( مانودها manodeha ) ، خرد ( کاراندها karandeha ) ، و نفس ناآشکار
(ماهاکاراندها mahakarandeha ) می شود. از طریق کانالهای انرژی ناآشکار معروف به نادیس nadis توزیع میشود. این کانال ها انرژی را در سراسر بدن گسترده و سبب تامین انرژی سلول ها ، اعصاب ، شریان ها ، غدد لنفاوی و غیره میشوند. عطف به مقاله – انسان از چه اجزایی ساخته شده است ؟

چتانا غیر فعال – که کوندالینی شناخته شده است . این کوندالینی به طور نهفته در شخص باقی میماند تا زمانیکه به روشی که در زیر گفته میشود بیدار شود.
در نمودار زیر توزیع کل انرژی ناآشکار برای انرژی حیاتی و کوندالینی جهت رشد معنوی را نشان میدهد.

1-farsi-how-energy-is-used

2. کوندالینی برای چه استفاده میشود ؟

کوندالینی یا چتانا غیر فعال در درجه اول برای رشد معنوی استفاده می شود. آن برای استفاده فعالیت های بدنی روزمره مورد استفاده قرار نمی گیرد و دخالتی هم در آن ها ندارد.

3. چگونه کوندالینی فعال میشود؟

بیداری کوندالینی از طریق تمرین معنوی و یا انتقال انرژی معنوی اتفاق می افتد.

3.1 بیداری کوندالینی از طریق تمرین معنوی
این شامل تمریناتی است که تحت تقسیم بندی روش های معنوی عمومی به سوی خداوند است مانند روش عمل ( کارمایوگاKarmayoga) ، روش سرسپردگی ( باکتی یوگا Bhaktiyoga ) ، روش ریاضت ( هاتایوگا Hathayoga )، و روش فضل استاد معنوی ( گوروکروپیایوگا Gurukrupayoga ) . روش تمرینات ریاضت شامل تجرد، تمرینات تنفسی

( پرانایاماpranayam ) و تمرینات یوگا و سایر تمرینات معنوی است.

بعضی از مردم سعی به بیداری اجبار کوندالینی از روش ریاضت می کنند. با این حال ، این می تواند به اثرات مخربی منجر شود. برخی حتی ممکن است دیوانه بشوند.

3.2 انتقال انرژی
شاکتی پات یوگا Shaktipatyoga یا شاکتی پاتShaktipat اشاره به اعطای انرژی معنوی از یک فرد به فرد دیگر یعنی به طور عمده یک استاد معنوی تکامل یافته به شاگرد او . شاکتی پات میتوان با یک کلمه مقدس و یا مانترا mantra یا یک نگاه ، فکر یا لمس – آخرین معمولا به چاکرا وسط ابرو ( چاکرا آدنیا – Adnya chakra) گیرنده انتقال یابد. این عمل ، فیض استاد معنوی به شاگرد شایسته خود میباشد. این انتقال انرژی خود می توانند آغازگر بیداری کوندالینی باشد.

پس از آن بیداری ، میزان رشد کوندالینی بستگی به تلاش های مداوم و روز افزون مرید جهت انجام تمرینات معنوی است .

3.3. روش پیشنهادی برای بیداری و کانالیزه کوندالینی
روش معنوی هر چه باشد، زمانیکه رشد معنوی وجود دارد ، کوندالینی بالا میرود. اس اس آر اف توصیه میکند تمرین معنوی منظم با شش اصل پایه تمرین معنوی کمک میکند که کوندالینی بطور طبیعی بیدار گردد. در اینجا استاد معنوی ناآشکار یا آموزش اصول خداوندی خودبخود به بیدار کوندالینی کمک میکند. همانطور که توسط فضل استاد معنوی بیدار میگردد و بطور خودکار به سمت بالا حرکت میکند و معنویت را به سالک منتقل میکند.

از سوی دیگر ، اگر یک نیروی فشاری برای سالک باشد نظیر آنچه در شاکتی پات رخ میدهد ، بعنوان مثال وقتی که به فردی به طور ناگهانی بیش از حد انرژی معنوی داده شد ، در حالیکه تجربه بسیار جذاب است و می تواند تقریبا اعتیاد آور باشد، تنها مقدار فزاینده ای از تمرین معنوی که هر دو سطح کمی و کیفی ، تضمین کننده این خواهد بود که فضل استاد معنوی منتج به هدایت کوندالینی در مسیر صحیح شده و تقویت ایمان سالک است .

برای درک بهتر این موضوع اجازه دهید که مقایسه هایی بکنیم .

به کار گرفتن تلاش های شخص در جهت تمرین معنوی منظم مانند کار و تلاش سخت وسپس گرفتن نتیجه آن در جهت اقبال نیک است .

بیداری کوندالینی با انتقال مستقیم از انرژی نظیر متولد شدن بیلیونر که پدر ، پسر را با ثروت خود تامین میکند.

از میان این دو حالت ، کسب ثروت ( ثروت معنوی ) از طریق تلاش که همیشه پایدار و یک گزینه مطمئن برای رشد آینده است .

3.4 نکات کلیدی کوندالینی
درست به همان ترتیب که قلب مرکز ( اندام ) اصلی سیستم گردش خون و مغز در سیستم اعصاب است ، به همین ترتیب سیستم انرژی ناآشکار نیز مراکز ( چاکراها ) ، کانال ها و مجراهای متعددی دارد.

در آنجا 72000 کانال ناآشکار وجود دارد . از میان این کانال ها ، سه کانال ناآشکار اصلی عبارتند از:

سوشومنانادی ، که کانال مرکزی است که از پایه نخاغ تا بالای سر امتداد می یابد،
پینگالانادی یا سوریانادی( کانال خورشید ) ، که کانالی است که در سمت راست سوشومنانادی قرار دارد ، و
ادانادی یا چاندرا نادی( کانال ماه ) که کانالی است که در سمت چپ سوشومنانادی قرار دارد.
2-farsi-Kundalini-Dormant-Active

انرژی حیاتی در بدن از طریق کانال خورشید و کانال ماه و سایر کانال کوچکتر انتقال می یابد . جریان انرژی حیاتی مانند کانال خورشید و ماه جابجا می شود.

کوندالینی انرژی معنوی است و عموما” به صورت نهفته است ، برای متوسط مردم بصورت مارپیچی در پایه سوشومنانادی قرار دارد. از طریق تمرین معنوی شروع به بالا آمدن از پایه نخاع و از کانال سوشومنانادی تا بالای سر میرسد . در این مسیر کوندالینی ، هر یک از چاکراهای سر راه را بیدار میکند.

همچنان که کوندالینی از کانال هر چاکرا در سوشومنانادی عبور میکند، یک دریچه ناآشکار وجود دارد که باید توسط کوندالینی در ورود به هرچاکرا کنار زده شود تامسیر سفر به سمت بالا ادامه یابد، وقتی که این انرژی با فشار به دیواره ها به حرکت خود به بالا ادامه میدهد، همانطور که هل دادن از طریق دیوار ادامه دارد گاهی اوقات به افزایش میزان انرژی معنوی ازکانال سوشومنانادی در آن چاکرا رخ میدهد. این انرژی افزایش یافته در آن نقطه ممکن است گاهی از کانال مجراهای ناآشکار اطرافش جاری شده و تبدیل به انرژی حیاتی ( پرانا – شاکتی ) شود. برای این دوره از زمان ، فرد ممکن است یک فعالیت افزایش یافته مرتبط با آن منطقه را تجربه کنند. بعنوان مثال افزایش انرژی حیاتی اطراف ناحیه چاکرا خاجی ( چاکرا سوادهیشتان ) میتواند سبب افزایش میل جنسی شود.

همانطور که قبلا بحث شد ، کوندالینی بدون در نظر گرفتن روشی، از طریق تمرین معنوی افزایش می یابد. با این حال چهار چوب مرجع بسته به اینکه چگونه هر روشی به ادراک خداوند می انجامد ، ممکن است متفاوت باشد. بعنوان مثال زمانی که کوندالینی از چاکرای قلب ( چاکرا آناهات ) عبور میکند.

بر اساس روش سر سپردگی گفته میشود سالک به حالت آشکاراحسا س معنوی ( باآو) رسیده .
با توجه به روش دانش سالک شروع به تجربه آگاهی الهی را میکند.
منبع :http://www.spiritualresearchfoundation.org/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *