گویا زندگی بیماران دچار افسردگی شدید را متحول می‌کند.

گویا زندگی بیماران دچار افسردگی شدید را متحول می‌کند.

سه بیماری که در سراسر عمر خود به تناوب از بروز افسردگی‌های شدید رنج می‌بردند گزارش کردند که زندگی آنها توسط یک مغناطیس‌درمانی تازه دگرگون شده است. این درمان، با نام تحریک مغناطیسی مغزی یا TMS، تکانه (پالس) کوتاهی از میدان مغناطیسی را به مغز می‌فرستد.

مغناطیس‌ درمانی

ج.پ.، یکی از این بیماران، اظهار داشت که «اکنون من در مقایسه با مدت زمانی طولانی در گذشته احساس خوبی دارم. من دارم زندگی می‌کینم، به جای آن که خود را از آن پنهان نمایم». بیمار دیگری گفت که TMS او را از افسردگی‌ای بیرون آورد که آنچنان شدید بود که نمی‌خواست از تخت خواب بیرون بیاید. و بیمار سوم وضعیت خود را چنین توصیف کرد: « TMS به من کمک کرد تا زندگی من گونه‌ای باشد که نیمه پر لیوان را ببینم. من امروز در موقعیتی به مراتب بهتر قرار دارم.»

سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از TMS را در سال ۲۰۰۹ برای بیمارانی که دچار افسردگی شدید هستند و کمینه یکی از داروهای ضد افسردگی در مورد آنها بی‌اثر بوده است مورد تأیید قرار دارد. دکتر «مورالی رائو» از بخش روان‌پزشکی و علوم اعصاب رفتاری در دانشگاه لایولا در شیکاگو افزود که سازمان غذا و دارو تاکنون تنها یک سیستم TMS را تأیید کرده است- نورواستارت ساخته شده توسط نورانتیکز.

در این سیستم بیمار در صندلی پوشش‌دار راحتی دراز می‌کشد. کویل مغناطیسی، قرار گرفته در سمت چپ سر او، تکانه‌های کوتاهی از میدان‌های مغناطیسی را به سطح مغز او می‌فرستد. این [تکانه‌ها] جریان‌هایی ایجاد می‌نماید که موجب تحریک سلول‌های مغزی می‌شوند. این جریان‌ها، در برابر، بر مدارهای تنظیم‌کننده وضعیت روانی در بخش عمیق‌تر مغز تأثیر می‌گذارد. تغییرهای بدست آمده در مغز گویا برای بیمارانی که از افسردگی رنج می‌برند سودمند است.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *