گیاه کاوا(دندان درد،قاعدگی دردناک )

نام گياه: کاوا

 نام اين گياه از کلمه‌اي يوناني، به معني «نوشيدني مست کننده»، گرفته شده است. کاوا هنگام مراسم‌هايي مثل ازدواج، تولد و مرگ در منطقه جنوب اقيانوس آرام مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

 گياه کاوا  اغلب به نشانه احترام به ميهمان و بهبود روابط و برطرف شدن دعوا و انعقاد قراردادهاي تجاري به کار مي‌رود. کاوا باعث بر افروخته شدن هيجانات مي‌شود. مصرف مقدار کمي از آن شادي و نشاط ايجاد مي‌کند.

هر كجا مبلغان مذهبي تأثير زيادي داشته‌اند، هزاران گياه کاوا از زمين سبز مي‌شد. در چنين مواقعي، ميزان مصرف مشروبات الکلي افزايش مي‌يافت. مؤسسه حمايت از گياهان ايالات متحده گياه کاوا  را در منطقه هاوايي «در حال انقراض» اعلام كرده است. بنا بر اين لطفاً از خريد محصولات برداشت شده از حيات وحش خوداري کنيد و فقط محصول کشت شده را مصرف نماييد.

بخش‌هاي مورد استفاده: ريشه، قسمت بالايي ريزوم

ويژگي‌ها: مسكن، ضد تشنج، ضد قارچ، ضدعفوني کننده، ضد تشنج، آنکسيوليتيک، آرام‌بخش، عرق‌آور، ادرارآور، مسکن، تقويت ‌كننده.

كاربرد داخلي: اضطراب، آسم، شب ادراري، برونشيت، گرفتگي عضلات، افسردگي، قاعدگي دردناك، درد اعصاب صورت، نقرس، بي‌خوابي، درد اعصاب، درد، روماتيسم، ناتواني ادراري، عفونت ادراري

نحوه کاربرد داخلي: چاي، تنتور، کپسول

گياه کاوا ، آرام‌بخشِ اسکلت بدن، ماهيچه‌ها و همچنين دستگاه عصبي مرکزي است. کاوا در چربي قابل حل است. بنا بر اين وقتي از آن چاي تهيه مي‌کنيد يا آن را مي‌پزيد، به آن شير نارگيل اضافه کنيد تا راحت‌تر جذب شود. خوردن کاوا کاوا قبل از خواب موجب داشتن خواب راحت و ديدن رؤياهاي واضح شود. گياه کاوا  سرعت ضربان قلب و تنفس را كاهش مي‌دهد.

كاربرد موضعي: دندان‌درد، جراحت

نحوه کاربرد موضعي: آن را مي‌توان به صورت کمپرس يا مرهم روي جراحت‌هاي دردناک گذاشت تا آن‌ها را ضدعفوني کند و به بهبود آن‌ها کمک کند. براي درد لثه و دندان نيز دهانتان را با آن شستشو دهيد.

طبع: تند، تلخ، داغ

ترکيبات شيميايي: سسکيترپين لاکتون‌ها (کاوا لاکتون ها- متيستيسين، يانگونين، کاوايين)، آلفا، پيرون‌ها، فلاونوئيدها

نکات لازم هنگام مصرف: مصرف بي‌رويه گياه کاوا  مي‌تواند باعث اختلال در بينايي و گشادن شدن مردمک شده و بر روي راه رفتن و رانندگي تأثير بگذارد. استفاده از کاوا ممکن است باعث شود که در زبان، دهان و ساير قسمت‌هاي بدن تا حدودي احساس کرخ بودن و سستي و حالت لاستيک مانند بوجود بيايد. مصرف زياد گياه کاوا  به مدت طولاني ممكن است باعث انباشته شدن مواد زايد در کبد شده و منجر به بي حسي، بي‌اشتهايي و قرمزي چشم‌ها گردد. جويدن گياه کاوا  به طور مداوم ممكن است باعث زرد شدن دندان‌ها و آسيب رسيدن به ميناي دندان شود. در طول حاملگي از گياه کاوا  پرهيز کنيد. اگر گياه کاوا  را در مقابل جمع به کار ببريد، ممکن است نزد جمع به همه چيز اعتراف کنيد!

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *