یک مورد خود درمانی با خودهیپنوتیزم درباره هراس از فضاهای بسته

یک مورد خود درمانی با خودهیپنوتیزم درباره هراس از فضاهای بسته
خانم بکستر سی ساله شرح داده است که چگونه توانسته است با خود هیپنوتیزم بر هراس خود از فضاهای تنگ غلبه کند .
من از رفتن به داخل آسانسور می ترسیدم . هرگاه در جای پرجمعیتی گیر می کردم ، احساس می کردم خفه خواهم شد . نمی توانستم در یک اتاق بمانم بدون اینکه درب یا پنجره را باز کنم . فکر احاطه شدن در جایی مرا به وحشت می انداخت .
بعد از اینکه فن القا کردن حالت خواب مصنوعی توسط خود را آموختم ، توانستم ترس خود را تا دلیل ریشه ای آن ردیابی کنم. وقتی که ۱۲ ساله بودم ، دو نفر از همبازی هایم مرا وادار کردند به داخل یک جعبه چوبی بروم . آنها روی جعبه نشستند و اجازه ندادند من از آن خارج شوم ، تا وقتی که برای کمک فریاد کشیدم .
من فکر می کردم خواهم مرد . مادرم بالاخره مرا نجات داد .
بعد از جلسات مختلف خود هیپنوتیزمی کراراً به خود تلقین کرده ام که حالا می توانم سوار آسانسور شوم و دریافتم که می توانم این کار را بدون احساس وحشت انجام دهم ,سایت هیپنوتیسم دات آی آر, دانستن اینکه چرا می ترسم به من اعتماد داد . تشخیص دادم که ترس من از خفه شدن ، چیزی جز انتقال از آن تجربه ناخوشایند قبلی نیست .
من متقاعد شده ام که تنش باعث می شود اشخاص از خیلی چیزها بترسند . فن خود هیپنوتیزمی را با گفتن به خود که می توانم با ارده آرام شوم و بسادگی توسط فکر کردن درباره اینکه اجازه دهم عضلاتم شل شوند و تمرکز کردن به این فکر که هیچ اتفاقی برایم نخواهد افتاد ، انجام دادم . خشنودم که دلیل بیماری هراس از فضاهای بسته را کشف کرده ام .
ابتدا بارها و بارها برای خود تکراری می کردم که : من مجبور نیستم از فضاهای بسته بترسم . . . فکر می تواند ترسم را از آسانسور کنترل کند . حالا دیگر مجبور نیستم این تلقینها را انجام دهم . دیگر تنش ندارم و در نتیجه دیگر در آسانسور عصبی و ناراحت نیستم .
منبع:http://hipnotism.ir/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *