۱۵ کاری که افراد برخوردار از اعتماد به نفس بالا انجام نمی‌دهند

۱۵ کاری که افراد برخوردار از اعتماد به نفس بالا انجام نمی‌دهند
افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند به توانمندی خود برای رسیدن به اهدافشان باور دارند. اگر شما به خودتان باور نداشته باشید، چه دلیلی دارد که دیگران به شما باور داشته باشند؟ برای این که با غرور صحبت کنید و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید به این پانزده کار، که افراد برخوردار از اعتماد به نفس انجام نمی‌دهند، توجه داشته باشید.
بهانه‌تراشی نمی‌کنند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا عنان افکار و اعمال خود را در دست دارند. وقتی که با تأخیر به سر کار خود می‌رسند، ترافیک را مقصر قلمداد نمی‌کنند؛ بلکه قبول می‌کنند که دیر کرده‌اند. آن‌ها برای توجیه کمبودهای خود بهانه‌هایی از این قبیل که «وقت ندارم» یا «از عهده من بر نمی‌آید» دست و پا نمی‌کنند؛ آن‌ها وقت مورد نیاز را به دست می‌آورند و به پیشرفت خود ادامه می‌دهند تا اینکه مهارت مناسبی در انجام کار کسب کنند.
از انجام کارهای ترسناک شانه خالی نمی‌کنند.

افرادی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند، اجازه نمی‌دهند ترس بر آن‌ها غلبه کند. آن‌ها می‌دانند کارهایی که آن‌ها از انجامشان ترس دارند، غالباً، همان‌هایی هستند که انجامشان برای تبدیل شدن این افراد به شخصیت مورد نظرشان لازم است.
در راحتی و آسایش کامل زندگی نمی‌کنند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا از حاشیۀ امن دوری می‌کنند، زیرا می‌دانند که، در این صورت، رؤیاهایشان نابود می‌شود. آن‌ها فعالانه به دنبال احساس کردن رنج و زحمت‌اند، چرا که می‌دانند برای رسیدن به موفقیت باید از خودشان کار بکشند.
کار امروز را به فردا نمی‌گذارند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا می‌دانند که برنامۀ خوبی که امروز اجرا شود بهتر از آن برنامۀ عالی است که شاید روزی اجرا شود. آن‌ها منتظر «وقت مناسب» و «شرایط مناسب» نمی‌مانند، زیرا آگاهند که اساسِ این واکنش‌ها ترس از تغییر است. آن‌ها همین‌جا، اکنون و امروز اقدام می‌کنند – زیرا در این صورت است که پیشرفت حاصل می‌شود.
خود را به خاطر نظرات دیگران آزار نمی‌دهند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا گرفتار بازخوردهای منفی نمی‌شوند. از آنجا که این افراد به خیر و صلاح دیگران اهمیت می‌دهند و قصدشان اثرگذاری مثبت در جهان است، خود را با آن دسته از افکار منفی، که کنترلشان از عهدۀ آن‌ها خارج است، گرفتار نمی‌کنند. آن‌ها می‌دانند که دوستان واقعی‌شان آن‌ها را همان طور که هستند، می‌پذیرند و نگران طرز فکر بقیۀ افراد هم نیستند.
در مورد مردم قضاوت نمی‌کنند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا تحملِ دردسرهای غیرضروری و خود کرده را ندارند. آن‌ها نیازی نمی‌بینند که پشت سر دوستان خود بدگویی کنند، پشت سر همکاران خود غیبت کنند و به افرادی که نظرات مخالف دارند بتازند. آن‌ها در همان شخصیتی که هستند به قدری راحت‌اند که هیچ نیازی به تحقیر کردن مردم نمی‌بینند.
اجازه نمی‌دهند کمبود منابع مانعی پیش پای آن‌ها قرار دهد.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا از هر منبعی که در اختیارشان است، کم باشد یا زیاد، بهره می‌گیرند. آن‌ها می‌دانند که همۀ کارها با خلاقیت و پا پس نکشیدن امکان‌پذیر است. آن‌ها در اثر شکست‌ها به خود نمی‌پیچند، بلکه به دنبال راه‌حل می‌گردند.مقایسه نمی‌کنند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا می‌دانند که رقابتی با هیچ شخص دیگر ندارند. آن‌ها با هیچ کس رقابت نمی‌کنند، مگر با شخص خود و آنچه دیروز بوده‌اند. آن‌ها می‌دانند که هر کس داستانی، چنان بی‌نظیر، دارد که اگر به دنبال مقایسه کردن باشیم کاری احمقانه و ساده‌لوحانه انجام داده‌ایم که سرانجامی جز بیهودگی ندارد.
لذت آن‌ها در جلب رضایت مردم نیست.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا علاقه‌ای ندارند که به هر شخصی که رسیدند او را راضی کنند. آن‌ها آگاهند که نمی‌شود با همۀ مردم هماهنگ بود و، در واقع، رسم زندگی همین است. آن‌ها به جای تمرکز کردن بر کمیّت روابط خود، بر کیفیّت آن تمرکز دارند.
نیازی به خاطرجمع بودنِ دائمی ندارند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا نیازی به تکیه‌گاه ندارند. آن‌ها می‌دانند که زندگی همیشه روی موافق نشان نمی‌دهد و زندگی همواره بدان صورت که هست نخواهد بود. این افراد با اینکه نمی‌توانند همۀ رویدادهای زندگی خود را کنترل کنند، نیروی خود را بر آن واکنش مثبتی متمرکز می‌کنند که آن‌ها را به پیش ببرد.
از واقعیات تلخ زندگی فرار نمی‌کنند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا به طور ریشه‌ای با مسائل زندگی برخورد می‌کنند، قبل از آنکه گسترش بیشتری پیدا کنند. آن‌ها می‌دانند که اگر مشکلات را به حال خود رها سازیم با گذشت روزها، هفته‌ها و ماه‌ها چند برابر خواهند شد. آن‌ها ترجیح می‌دهند امروز گفتگویی تلخ با دوست خود داشته باشند تا اینکه واقعیت تلخی را لاپوشانی کرده، مسائل خود را به دست سرنوشت بسپارند.
به خاطر شکست‌های کوچک عقب‌نشینی نمی‌کنند.

هر زمان که افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا زمین می‌خورند، دوباره خود را باز می‌یابند. آن‌ها می‌دانند که شکست بخشی جدایی‌ناپذیر از فرایند رشد و پیشرفت است. آن‌ها، مانند یک کارآگاه، به دنبال سرنخ‌هایی هستند تا بفهمند چرا روش آن‌ها مؤثر واقع نشده است و، پس از انجام جرح و تعدیل در برنامۀ خود، دوباره (و، البته، این بار به طرزی بهتر) تلاش می‌کنند.
برای انجام کار، به اجازۀ دیگران نیازی ندارند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا بدون دودلی و تردید عمل می‌کنند. آن‌ها هر روز به خود یادآوری می‌کنند که «اگر من این کار را انجام ندهم، پس چه کسی انجام دهد؟»
خود را به یک جعبه ابزار کوچک محدود نمی‌کنند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا خود را به فلان برنامۀ نخست محدود نمی‌سازند. آن‌ها از هر سلاحی که در دسترسشان باشد استفاده می‌کنند تا، به طرزی خستگی‌ناپذیر، کارآمدی هر روش را بیازمایند، تا سرانجام راهبردهایی را بیابند که بهترین نتایج را، با کمترین هزینه از نظر زمان و انرژی، فراهم سازد.
کورکورانه و بدون تفکر، آنچه را که در اینترنت خوانده‌اند، به عنوان «حقیقت» نمی‌پذیرند.

افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا مطالب مندرج در اینترنت را، تنها به این خاطر که مؤلفی «چنان گفته است»، به عنوان حقیقت نمی‌پذیرند. آن‌ها به هر مطلبی که ارائۀ طریق می‌کند از منظر منحصربه‌فرد خود می‌نگرند. آن‌ها همواره از تشکیک سالم دربارۀ امور برخوردارند و از هر چیزی که به زندگی آن‌ها مربوط باشد استفاده کرده، مابقی را به فراموشی می‌سپارند. مقالاتی از این قبیل سرگرم‌کننده بوده، تمرین ذهنی جالبی هستند، با این حال، افراد برخوردار از اعتماد به نفس بسیار بالا می‌دانند که فقط آن‌ها قدرتِ تعیین معنی «اعتماد به نفس» را دارند.
منبع :4farda

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *