۵ دلیل ترس از تغییر

۵ دلیل ترس از تغییر
دگرش ها همیشه برایمان سودمند هستند. ترک سیگار، کم کردن وزن و عادت به دویدن روزانه، مطمئناً کیفیت زندگی را ارتقا خواهد بخشید. با این حال در ایجاد این دگرش ها بارها شکست می خوریم. شاید راه را اشتباه می رویم. ولی یک علت دیگر هم وجود دارد و آن ترس از تغییر است. از خیز گرفتن می ترسیم حتی اگر برای شیرجه زدن در یک زندگی ایده آل باشد.

هنگامی که به ترس هایمان از دگرش ها آگاه شویم می توانیم اولین قدم ها را برای نابودی آن ها برداریم.

۱)ترس از شکست

ترس از شکست مورد متداولی است. افراد فکر می کنند موفق نمی شوند، وقتشان تلف می شود و در پایان چیزی عایدشان نمی شود.

آن ها از شکست می ترسند چون مغرورند بنابراین ترجیح می دهند هیچ اقدامی نکنند. این ترس ها بی مورد و غیر منطقی اند و می توان به راحتی بر آن ها فائق آمد.

۲)ترس از درد، ناراحتی و تلاش

ترس از رنج و ناراحتی عقلانی است و مقاومت در برابر هر گونه تلاش برای ایجاد دگرش منطقی به نظر می رسد. همه ی این موارد مشابه در یک گروه قرار می گیرند و هنگامی بر یکی از آن ها پیروز شدیم همه از میان می روند. البته این کار بسیار سخت است اما حتماً ارزشش را دارد.

۳)ترس از پیروزی

ترس از پیروزی؟! چرا؟ چطور؟ ساده است! پیروزی همیشه با سازو برگ و مخلفاتش همراه است. در صورت رسیدن به پیروزی اطرافیان توجه بیشتری به تو خواهند کرد و در نتیجه تحت فشار قرار می گیری. متفاوت به نظر می رسی شاید بهتر از دیگران! و این کمی ترسناک است. مردم جداً از این موارد می ترسند و همین موجب تعلل آن ها برای تلاش و دگرش می شود.

۴)ترس از انتقادها

این مورد پدیده ی جالبی است که من شخصاً شاهد آن بوده ام. هرچند مورد بیجایی به نظر می رسد اما گاهی مردم می خندند! چاقی، هاها چرا می دوی؟ پولت را خرج کردی؟ هاها عجب کودنی هستی! مردم از قضاوت های دیگران می ترسند پس ترجیح می دهند روی صندلی های تماشاگران بنشینند تا نیمکت اعضای تیم! برای ایجاد دگرش باید از این ترس رها شوی.

۵)ترس از موقعیت های ناشناخته

افراد از امور جدید و شرایط متفاوت می ترسند. به جای استفاده از فرصت های نوی زندگی، خودشان را در قفس حبس می کنند و انزوا طلب می شوند. این ترس هم مانند موارد دیگر باید مغلوب شود.

چگونه بر ترس ها فائق آییم؟

همه توهمات و ترس ها ریشه ی روانی دارند پس برای حل آن ها باید به درون خود بنگریم. باید این ترس ها را با تمام زوایا و ابعادشان بشناسیم و برای مبارزه با آن ها قیام کنیم. سخت است! قبول! اما ارزشمند است. آرام آرام شروع کن و پیروزی های کوچکت را مغتنم بشمار، سرانجام روزی بر همه ی آنها غلبه می کنی و زندگی بهتری را آغاز خواهی کرد.

ترجمه اختصاصی دگرش

منبع : thechangeblog

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *