بدون عنوان

درمان ریزش مو و طب سنتی
چاپ

جلوگیری از ریزش مو‌ با طب سوزنی:
در جوامع متمدن امروزی اگرچه شرایط زندگی بسیار مرفه‌تر و آسان‌تر شده، ولی به دلایل سطح بهداشت فردی، اجتماعی و روانی نه تنها به تناسب تمدن رشد نیافته، بلکه در بعضی موارد پایین‌تر هم آمده است. برای مثال ۵۰ سال قبل مردم از سطح زندگی پایین‌تری از نظر دسترسی به مواد غذایی، وضعیت حمام رفتن و حتی سطح سواد برخوردار بوده‌اند. شاید همه شما شنیده باشید که مادربزرگ‌تان می‌گوید. فرزندم خدا را شکر کن قدیما ما اینقدر مواد غذایی و میوه و انواع شیرینی نداشتیم. هفته‌ای یک‌بار گوشت و حتی سالی یک‌بار برنج می‌خوردیم. از حمام‌های عمومی استفاده می‌کردیم و آن‌هم هفته‌ای یک‌بار، وسیله نقلیه مثل امروز فراوان نبود که بتوانیم به همه جا راحت سفر کنیم و گاه یک سفر ما چند روز طول می‌کشید . . . ولی در عوض خیال آسوده داشتیم و این همه مریضی نبود! به راستی فکر کرده‌اید که چرا در دنیای امروزی آمار بیماری علیرغم رشد فرهنگی و بهداشت بالاتر رفته است

طب سوزنی برای درمان ریزش مو:
براساس طب کلاسیک (رایج) ریزش مو به هورمون‌های مردانه – آندروژن وابسته است. که نوع آندروژن که دهیدرو تستوسترون نامیده می‌شود، نقش کلیدی در این بیماری دارد. آندروژن هورمونی است که در مردان باعث رشد اندام‌های تناسلی و ایجاد صفات جنسی ثانویه و بلوغ می‌شود. این هورمون در زنان نیز به میزان کم وجود دارد و باعث رشد مو و تمایلات جنسی می‌گردد.
طب سوزنی و ریزش مو:
از نظر طب سوزنی ریزش مو در مناطق زیر به کانال‌های خاصی ارتباط دارد:
پیشانی و گیجگاه‌ها ←معده
فرق سر ← کبد
دو طرف سر ← کیسه صفرا
پس سر ← مثانه
از دیدگاه طب سوزنی موی سر از کانال‌های کلیه و کبد تغذیه می‌کند همانطوری که می‌دانید، کانال‌ها انرژی را از عضو مربوطه دریافت کرده و در تمامی بدن حرکت می‌دهند، مثل رگ‌های خونی که خون را حرکت می‌دهند. مردین‌ها نیز انتقال دهنده انرژی هستند. البته این کانال‌ها که هزاران سال پیش توسط اندیشمندان چینی کشف شده‌اند، غیر قابل رویت هستند، ولی امروز با دوربین‌های خاصی از آنها عکسبرداری شده و وجود آنها به اثبات رسیده است. تحقیقات باعث شده طبی سوزنی کم‌کم از حیطه متافیزیک وارد عرصه فیزیک و یا به عبارتی از دنیای غیر ملموس وارد دنیای ملموس شود.
منبع :سایت گروه علوم تشریح دانشکده پزشکی

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *