تاثیر موسیقی بر روی گیاهان

تاثیر موسیقی بر روی گیاهان
۱- موسیقی موجب می شود که گیاه به مقدار ۶۰٪ الی ۱۰۰٪ اکسیژن بیشتر از حد متعارف آزاد کند و چون مقدار اکسیژن آزاد شده دقیقا متناسب با مقدار کربن جذب شده از گازکربنیک موجود در هوا است، در نتیجه گیاه مقدار بیشتری رشد می کند و مقدار فراوانتری گل یا میوه می دهد.

۲- تحریکات مکرر موسیقی موجب ایجاد تغییرات مثبت در کروموزومهای سلولی پاره ای از گیاهان می گردد و به دگرگونی ماهیت و اصل آن منتهی می شود ( کروموزوم:رشته های موجود در سلولهای جنسی که عامل انتقال صفات وراثتی هستند)
۳- تاثیر صدا در متابولیسم گیاهان به یک افسانه موهوم ، بلکه یک پدیده فیزیکی مشخص و قابل اندازه گیری است که همانند نور و حرارت، از عوامل موثر و قطعی به شمار می رود. بر طبق تحقیقات مشابه، موسیقی ممکن است تاثیر منفی نیز داشته باشد. بر حسب اینکه موسیقی خوب یا بد گوش بدهیم، می تواند مانند زهر در بدن عمل کند. مطالعاتی که در زمینه تاثیر موسیقی بر رشد گیاهان انجام شده، نشان داده که برای مثال، موسیقی راک، رشد گیاه را متوقف می کند و برعکس، موسیقی کلاسیک، باعث تسریع رشد گیاه می شود.
نتایج تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که موسیقی بر پدیده‌های متفاوت جوانه زدن، رشد، نمو و تکوین گیاهان و پدیده‌های فیزیولوژیک مثل فتوسنتز و نیز زمان و میزان گل دهی و عملکرد گیاهان موثر است. تأثیر مستقیم موسیقی بر روی گیاهان:
وقتی که صوتی چند ساعت پیاپی شنیده شود، برخی از گلهای بسیار حساس در جهتی که عکس جهت موسیقی است، خم می شوند. گلهایی که در اطراف صفحه ای چیده شده اند و نوازندگانی در آنجا، ساز می زنند، به میزان تعجب آوری تحت تأثیر قرار می گیرند، پس از دو سه ساعت دیده می شود که گلها سرشان را از سویی که صدای موسیقی می آید، برتافته اند، تردید نمی توان کرد که همه انواع گلها در مقابل ارتعاش هایی که موسیقی به بار می آورد، تحت تأثیر قرار می گیرند .
منبع :دارو شفا

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *