ایجاد موفقیت با تلقین

بايد كليد موفقيت را در وجود خود روشن كنيد

خودتان بايد تصميم بگيريد كه آيا مي‌خواهيد نگرش و واكنش هاي كهنه و منسوخي داشته باشيد و يا قصد داريد كه زندگي را كاملا" در آغوش بكشيد. اگر مانند بخش دوم تصميم گرفته ايد، تنها مانعي كه بر سر راه شما وجود دارد، خودتان هستيد. هر دفعه كه فكر مي‌كنيد و صحبت مي‌كنيد، بايد بدانيد كه ابراز هر فكر و واژه‌اي، اقدام و تاثير مربوط به خود را در بر دارد.

تلقين‌ مي تواند در هر دو جهت مثبت و منفي تاثير نامحدودي داشته باشد. مي‌توانيد براي افزايش يا كاهش شانس موفقيت خود از آن استفاده كنيد.

 

 

 اگر به شكست فكر كنيد، قطعا" شكست خواهيد خورد؛ ولي اگر همچون يك برنده فكر كنيد، در عمل نيز برنده خواهيد شد و بر حريفان فائق خواهيد آمد. مغز شگفت انگيز شما پيوسته بر سيستم ارادي و غير ارادي بدنتان اعمال نفوذ مي‌كند و تمام اعمال خود را بر اساس آنچه از گذشته ثبت شده است، تعيين و مشخص مي‌كند. وقتي همچون يك فرد نااميد فكر مي‌كنيد، مغز زيرك شما تمام افكار و آنچه كه در اين خصوص تداعي كرده‌ايد، پيش روي ديدگان شما قرار مي‌دهد تا شكست بخوريد. اگر واقعا" مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد، مي‌توانيد به خاطرات مفيد خود نيز رجوع كنيد. هر كسي هر دو نوع خاطره را دارد. شما به ضمير خود مراجعه كنيد. ببينيد چه مطالبي را خودتان درباره خودتان مي‌گوييد.

هميشه ذهن خود را نسبت به پذيرش افكار جديد باز نگه داريد. ذهن شما همچون يك ضبط عظيم است كه توانايي ضبط نامحدود دارد. اگر مي‌خواهيد كه طرز تفكر خود را از حالت منفي به مثبت تغيير دهيد، بايد آنچه را كه روي ذهنتان ثبت شده است، پاك كنيد و بعد اطلاعات نادرست را با جهت گيري صحيح براي دستيابي به اهدافي در آينده جايگزين كنيد.

هر شخصي مي‌تواند در زمينه‌اي موفق شود

من مكالمه جالبي با يك هنرمند داشتم كه سعي مي‌كرد با نقاشي كشيدن با استفاده از پاهايش با بيماري رعشه يا فلج مغز مقابله كند؛ نتيجه اين كار او پديد آمدن آثار هنري عالي بود. او با ترسيم تصاوير زيبايي از زمين و دريا، حس لذت و نشاط را در بيننده القا مي‌كرد. او آن قدر سرگرم نقاشي كردن و فروش آثارش بود كه وقت نداشت به وضع اسف بار خود فكر كند.

 او با خلق اين اثار نكات لذت بخشي را در بيننده القا مي‌كند. او نمونه‌اي از يك فرد ناتوان است كه از حداكثر امكانات خود براي توانمند ساختن خود استفاده كرده است. او با ايجاد آثار موفق اثبات كرده است كه با تغيير ديدگاه هاي حاوي شكست و ناكامي به فعاليتهاي مثبت، مي‌توان بر ناتواني‌ها غلبه كرد و زندگي را بهبود بخشيد.

منبع " کتاب راهنمای کامل هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *