مصری‌ها در تعبیر خواب

 
مصری‌ها در تعبیر خواب
مصریان باستان بر این باور بودند که خدایان خود را در رویاها نشان می‌دهند. آن‌ها همچنین تعبیر خواب را انجام می‌دادند اما فکر می‌کردند رویاها بر پایه‌ی اتفاقات حقیقی شکل می‌گیرند که وقتی ذهن خودآگاه در کنترل است، نمی‌توان آن‌‌ها را دید یا شنید.

2000 سال قبل از میلاد مسیح، مصریان رویاهای خود را بر روی پاپیروس می‌نوشتند. مجموعه‌ای از این اسناد که حدود 1350 قبل از میلاد مسیح نوشته شده و بین خواب‌های «خوب» و «بد» فرق می‌گذارد و همچنین شامل دعاهایی برای دور کردن اثرات رویاهای تهدیدکننده یا ناخوشایند است، در موزه‌ی بریتانیا نگهداری می‌شود.
انواع رویاها این اسناد سه نوع اصلی رویا را فهرست می‌کند: رویاهایی که در آن‌ها خدایان عمل دیندارانه‌ای را طلب می‌کنند، رویاهایی که دارای هشدار (شاید درمورد بیماری) یا مکاشفه است و رویاهایی که در آیین‌ها رخ می‌دهد.
رویاهای پرورشی  همچون دیگر مردمان خاور نزدیک، مصری‌ها بر این باور بودند که رویاها می‌توانند همچون معبد عمل کنند و پیام‌ها را از سوی خدایان برسانند. بهترین راه برای گرفتن جواب دلخواه، به ویژه در بیماری، القاء یا پرورش رویاهاست. برای پرورش رویاها، مصری‌ها به معبدها یا حرم‌هایی همچون معبد مشهور در مِمفیس مسافرت می‌کردند. در آنجا، آن‌ها یک شب در یک «تختخواب رویای» خاص به امید دریافت پیام‌های الهی یا بدست آوردن آرامش یا شفا از رویاهای خود می‌خوابیدند. مسافران بیمار حتی معجون می‌خوردند یا روزه می‌گرفتند.
توضیحات مربوط به شکل صفحه‌ی 223:
تعبیر خواب مصری
در میان قدیمی‌ترین اسناد رویای نوشتاری جهان و معانی آن‌ها، یک پاپیروس مصری قرار دارد که به حدود 1250 قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و در آن، 2000 رویا توسط کشیشان توروس ، خدای مصری نور توصیف و تعبیر شده است.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *