نام مقدس خداوند

نام مقدس خداوند

در كتب مقدس هندو تأكيد بسيار زيادي بر ذكر نام مقدس خداوند شده است. هندوها معتقدند كه مردم حتي با ذكر ظاهري نام خداوند نيز روح خود را سيقل مي‌دهند و وقتي اين ذكر با ياد و اعتقاد قلبي همراه مي‌شود، هركاري عملي مي‌شود.

داستان بسيار زيبايي در رامايانا نقل شده است. روزي سري راما همراه با يكي از يارانش به نام واناراسنا  به ساحل دريايي رسيدند كه براي رسيدن به لانكا  و آزادي سيتا  بايد ازآن عبور مي‌كردند. بايد پل محكمي روي آب ساخته مي‌شد تا گروه واناراييها بتوانند از روي آن عبور كنند و به آن سوي ساحل برسند.

وناراييها فوراً دست به كار شدند. آنها تكه سنگهاي بزرگ و كوچك اطراف را جمع كردند؛ سپس نام مقدس خداوند را روي آنها نوشتند و تكه سنگها را در آب انداختند.

 

معجره عجيبي در مقابل چشمهاي وناراييها در حال وقوع بود. سنگهاي سنگين در آب فرو نرفتند، بلكه روي آن شناور شدند و به پلي مستحكم تبديل گشتند.

سري راما خواست كه به اين بندگان كمكي كرده باشد؛ بنابراين، او نيز تكه سنگي برداشت و به آب انداخت. و ناراييها با كمال تعجب مشاهده كردند كه تكه سنگ خود سري راما در آب فرو رفت.

وقتي وناراييها از وناراسنا علت آن را جويا شدند. او گفت: «هيچ جاي تعجب نيست. سنگهاي كه شما بندگان مخلص خداوند، به علت نوشته شدن نام مقدس خداوند بر روي آن، روي آب ايستاد؛ اما چون روي تكه سنگ خود سري راما، نامي نوشته نشده بود، در آب فرو رفت!»

به راستي كه نام خداوند بزرگ است. بياييد هميشه نام مقدس او را با عشق و علاقه قلبي به زبان بياوريم، نامي كه جاني دوباره به ما خستگان مي دهد.

 

 

منبع " کتاب غذای روح ۲ با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

 

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *