آب میوه درمانی ، خواص میوه ها

آب میوه درمانی

آب میوه درمانی روش درمان بیماری‌ها از طریق یک رژیم غذایی خاص با استفاده از آب میوه‌ها و سبزیجات است. آب میوه درمانی همچنین به عنوان روزۀ آب میوه نیز شناخته می‌شود و موثرترین راه برای بازگرداندن سلامتی و سرحال آوردن بدن است.
در طول مدت استفاده از آب میوه درمانی، ظرفیت دفع و پاک کنندگی اندام‌های دفعی بدن، یعنی ریه‌ها، کبد، کلیه‌ها و پوست به شدت افزایش پیدا کرده و توده‌های جمع شدۀ مواد زائد و سموم بسرعت در بدن از بین می‌روند. آب میوه درمانی استراحت فیزیولوژیکی به اندام‌های جذب کنندۀ غذا و اندام‌های گوارشی بدن می‌دهد. پس از استفاده از روزۀ آب میوه یا آب میوه درمانی، هضم غذا و استفاده از مواد مغذی به شکل گسترده‌ای بهبود می‌بخشد.

 

رژیم غذایی خاص با استفاده از آب میوه‌هایی که از میوه‌ها و سبزیجات گرفته شده است در مقایسه با روزه‌ای که فقط با آب خالص گرفته می‌شود منجر به بهبود بسیار سریع‌تر بدن از بیماری‌ها و احیای دوباره بافت‌ها می‌شود. دکتر رَگنار بِرگ، پزشک معروف و مشهور بین‌المللی در زمینۀ تغذیه و زیست شیمی می‌گوید: «در طول دوران روزه گرفتن، بدن مقادیر زیادی از مواد زائد جمع شده را می‌سوزاند و از خود دفع می‌کند. ما می‌توانیم به این فرایند دفع مواد زائد از بدن با نوشیدن آب میوه‌های قلیایی به جای آب به هنگام روزه گرفتن کمک کنیم.

 

4

 

من بر روی بسیاری از افرادی که در مدت زمان خاصی روزه گرفته‌اند نظارت داشته‌ام و آزمایش‌های گسترده‌ای را بر روی بیمارانی که از روزه استفاده کرده‌اند انجام داده‌ام و به این نتیجه رسیده‌ام که نوشیدن آب میوه‌هایی قلیایی که از میوه‌ها و سبزیجات تازه گرفته شده است به جای آب در مدت روزه گرفتن اثر شفابخشی بدن را افزایش می‌دهد. دفع اسید اوریک و سایر اسیدهای معدنی در بدن با استفاده از آب میوه درمانی تسریع خواهد بخشید. قند موجود در آب میوه‌ها قلب را تقویت خواهد کرد. بنابراین، روزۀ آب میوه بهترین شکل روزه گرفتن است.»
از آنجایی که آب میوه‌ها از گیاهان و میوه‌ها گرفته می‌شوند، پس دارای ویژگی‌های درمانی خاص و مشخصی هستند. آب میوه‌های خاصی برای درمان بیماری‌های خاصی مفید هستند. علاوه بر ویژگی‌های درمانی خاص، آب میوه‌هایی که از گیاهان و میوه‌های تازه گرفته شده‌اند دارای اثر احیاکنندگی فوق‌العاده‌ای بر تمامی اندام‌ها، غدد و عملکردهای گوناگون بدن هستند.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *