آیا منفی‌گرایی به موفقیت بیشتر کمک می‌کند؟

آیا منفی‌گرایی به موفقیت بیشتر کمک می‌کند؟
منفی‌گرایی بیشتر به بدتر کردن اوضاع و شرایط شهرت دارد. زمانی که مردم ناامید هستند آنها بیشتر تمایل به تمرکز بر روی چیزهای کوچک دارند که باعث می‌شود حساس‌تر از حد معمول به نظر برسند. اما با توجه به تحقیقات روانشناسی امروزه برخی از انواع تفکر منفی می‌تواند در محل کار مفید واقع شود. کارکنان مضطرب بیشتر در مورد جزئیات متمرکز هستند و منفی‌گرایی آنها کمک می کند که آنها در هنگام تصمیم گیری‌های دشوار بهتر از بقیه هر دو طرف موضوع را در نظر بگیرند.

در اینجا سه دلیل که چرا منفی‌گرایی می تواند یک چیز قدرتمند باشد و چگونه این راهکار می‌تواند مفید واقع شود آمده است.

توجه به جزئیات

بیشتر شدن حالات و اخلاق بد باعث تبدیل شدن به انسانی جزئیات گرا می‌شود. شما می‌خواهید همه‌چیز در اطرافتان بسیار هماهنگ باشد و به احتمال زیاد این آن چیزی نیست که واقعاً میخواهید. وقتی که احساس ناراحتی می‌کنید دقت شدید بر سر جزئیات به مراتب کمتر از آنچه که باید دشوار بباشد به نظرخواهد رسید. دلیل آن این است که منفی‌گرایی مردم را بیشتر کوته‌فکر می‌کند که باعث می‌شود آنها در چیزهایی که به طور معمول نادیده می‌گیرند _ از حرکات بی معنی و غیر ارادی اندامهای شریک زندگی خود تا اندازه گیری حفره‌های روی دیوار به موشکافی بپردازند. که این توجه زیاد به جزئیات باعث دید و شناخت بهتری نسبت به موضوعات مختلف می‌شود.

دفاع هوشمندانه‌تر

کسانی که همیشه مستعد به تصور کردن بدترین حالت هستند اغلب انگیزه بیشتر همراه با استراتژی مناسب به منظور اجتناب از آنها را دارند. در محل کار استراتژی دفاع هوشمندانه‌تر می‌تواند برای کسب و کار کمک کننده باشد و در دراز مدت موفقیت‌های بیشتری را به ارمغان آورد. رهبری که نقاط ضعف خود را می‌داند معمولا بهتر قادر است که برای مشکلات مختلف راهکارهای مناسب ارائه دهد و باعث پیشرفت در کار خود شود.

بهترسازی اوضاع

گاهی اوقات داشتن احساس بد منجر به گرفتن تصمیم‌های هوشمند می‌شود. افراد مضطرب زمانی که به دیگر همکاران برای نظراتشان اعتراض می‌کنند و نظرات و دیدگاه‌های خود را می‌گویند می‌توانند از برخی از احساسات بد یا آنچه که محققان آن را اینگونه توصیف می‌کنند “پریشانی، تحریک پذیری، خستگی، تنش، ناراحتی و خصومت” خود بهره ببرند. افراد بدبین و منفی‌گرا می‌دانند که چه چیزی در تفکر آن‌ها اشتباه است و آنها به خود یا دیگران اعتماد ندارند، به طوری که آنها هنگامی که به دنبال اطلاعات عینی هستند سوالات و دیدگاهایی اساسی مطرح می‌کنند.

این موضوع به ویژه در محیط‌هایی که در آن همه همکاری فوق العاده‌ای با یکدیگر دارند و همه واقعا برای موفقیت سخت تلاش می‌کنند مفید است.

البته لازم به ذکر است که منفی گرایی در هر شرایطی کارساز نیست و ممکن است حتی کارهای شما را به هم بریزد پس سعی کنید در انجام کارهای خود حد اعتدال را رعایت کنید.
منبع:http://www.alamto.com/

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *