افسردگی و اضطراب اغلب باهم همراه می‌شوند.

افسردگی و اضطراب اغلب باهم همراه می‌شوند.
شاید ظاهراً افسردگی و اضطراب متضاد همدیگر باشند، اما اغلب همراه با هم هستند. بیش از نیمی از افراد مبتلا به افسردگی دچار اضطراب نیز می‌شود.
هردوی این عارضه‌ها می‌توانند به نوبه خود تخریب‌کننده باشند. تشخیص و درمان و زندگی با افسردگی و اضطراب توأمان، می‌تواند دشوار باشد.

وقتی در گرداب افسردگی و اضطراب گیر کرده‌اید، شاید احساس کنید که بدبختی هرگز تمام نمی‌شود و شما هرگز سلامتی خود را به دست نمی‌آورید. اما انسان‌ها قطعاً سلامت خود را دوباره به دست می‌آروند. فقط باید درمان درست را پیدا کرد.

علائم افسردگی و اضطراب
افسردگی می‌تواند افراد را عمیقاً دلسرد، درمانده و ناامید کند. اضطراب می‌تواند آنها را بوسیله علائم جسمانی (تپش قلب، گرفتگی در سینه و مشکل در تنفس) تهییج و گرفتار کند.

افراد دچار افسردگی و اضطراب توأمان تلویحاً دارای این علائم هستند:
• علائم شدیدتر
• ناتوانی بیشتر در فعالیت‌های روزمره
• مشکلات بیشتر در یافتن درمان مناسب
• خطر بالاتری برای خودکشی

توصیه‌هایی برای درمان افسردگی و اضطراب توأمان
درمان افسردگی و اضطراب توأمان می‌تواند از درمان هر یک از این عارضه‌ها به تنهایی دشوارتر باشد. کنترل بیماری ممکن است نیازمند درمان شدیدتر و فشرده‌تری باشد. در ادامه چند توصیه آمده است:
1.برای اثرگذاری به داروها زمان دهید. خیلی از داروهای ضدافسردگی برای اضطراب هم مؤثر هستند. شاید به داروهای دیگری هم نیاز باشد. اثرگذاری دارو و یافتن داروی ایده‌آل توسط پزشک‌تان برای شما، می‌تواند زمان‌بر باشد. در این حین، به درمان خود ادامه دهید و داروهای خود را به موقع آنطور که تجویز شده‌اند، مصرف کنید.
2. برای اثرگذاری درمان تلاش کنید. گرچه انواع مختلف درمان توسط گفتگو احتمالاً مؤثر هستند، رفتاردرمانی شناختی بیشترین نتیجه درمانی را ارائه داده است که به بیماران کمک می‌کند عادات رفتاری و فکری خود را که در آنها ایجاد تنش می‌کنند، شناسایی کرده و اصلاح کنند. سعی کنید نقش خود را به درستی انجام دهید: فوایدی که از درمان دریافت می‌کنید، با تلاشی که برای آنها صرف می‌کنید، ارتباط مستقیم دارد.
3.در سبک زندگی خود تغییراتی را اعمال کنید. حین تأثیرگذاری درمان، شما می‌توانید به نوبه خود کارهای زیادی را برای تقویت آن انجام دهید. تمرینات تنفسی، آرامش عضلات، و یوگا مفید هستند. کارهای روزمره مانند خوردن مناسب، خواب کافی و ورزش نیز می‌توانند کمک کنند. کلید مشکل در یافتن راه‌هایی برای گنجاندن عادات بهتر در زندگی خود است؛ چیزی که شما می‌توانید با پزشک معالج خود روی آن کار کنید.
4.به یک متخصص دیگر مراجعه کنید. وقتی اضطراب و افسردگی باهم واقع می‌شوند، تشخیص آنها می‌تواند مشکل باشد. نادیده گرفتن برخی از علائم شما از طرف یک پزشک بعید نیست، در نتیجه شاید درمان نادرستی برای شما تجویز شود. اگر هرگونه تردیدی نسبت به نوع درمان خود دارید، اقدام هوشمندانه آن است که نظر یک متخصص دیگر را نیز جویا شوید.
5. روی قدم‌های کوچک تمرکز کنید. اگر در کشمکش با افسردگی و اضطراب به سر می‌برید، شب کردن روزها خود به اندازه کافی دشوار است. هر چیز فراتر از آن به نظر غیرممکن است. تغییر عادات می‌تواند شما را گرفتار کنند. کارشناسان مردم را تشویق می‌کنند در جهت درست قدم‌های هوشمندانه و قابل مدیریتی را بردارند. باگذشت زمان، تغییرات کوچک می‌تواند اعتمادبه‌نفس لازم برای تغییرات بزرگتر را به شما بدهد.
6.در درمان خود یک مشارکت فعال داشته باشید. راه‌های خوب متعددی برای درمان افسردگی و اضطراب وجود دارند. اما همه آنها کلاً به یک چیز بستگی دارند: یک رابطه خوب با پزشک متخصص‌تان. اگر شما به یک روانشناس، روانکاو، مددکار اجتماعی یا دکتر عمومی (یا ترکیبی از آنها) مراجعه می‌کنید، باید به هم اعتماد داشته باشید و بعنوان یک تیم با هم کار کنید.
منبع :ariasalamat

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *