برای نیروی عشق بهانه‌ای وجود ندارد

برای نیروی عشق هیچ بهانه‌ای وجود ندارد

اگر زندگی‌ات سرشار از آنچه دوست داری نباشد، این به آن معنا نیست که تو فردی خوب و دوست‌داشتنی نیستی. هدف زندگی برای همه‌ی ما مردم غلبه بر شرایط منفی از طریق انتخاب عشق است. مساله این است که مردم چیزی را دوست دارند و بعد در طول روز صدها بار از این دوست داشتن دست می‌کشند. آن‌ها به اندازه‌ی کافی عشق از خود ساطع نمی‌کنند تا نیروی عشق تمامی رویدادهای خوب را به زندگی‌شان بیاورد.

به این مورد فکر کن: یک لحظه تو با در آغوش گرفتن یکی از عزیزانت عشق خود را نثار او می‌کنی، لحظه‌ای بعد به دلیل گم شدن دسته کلیدت یا گیر افتادن در راه‌بندان یا پیدا نکردن جای پارک از کوره در می‌روی و عصبانی می‌شوی. وقتی با همکارت می‌خندی، عشق خود را نثار او می‌کنی و به محض اینکه رستوران محله‌ات آن چیزی را که می‌خواستی تمام کرده است، از ساطع کردن عشق دست برمی‌داری. تو بابت رسیدن آخر هفته از خودت عشق ساطع می‌کنی اما وقتی صورت‌حساب را دریافت می‌کنی، از این کار دست می‌کشی. بنابراین، این مشکل در طول روز ادامه خواهد داشت.

تو عشق می‌دهی و سپس از این عشق دست برمی‌داری. تو لحظه به لحظه عشق نثار می‌کنی و از این کار دست می‌کشی. عشق می‌دهی و از نثار عشق دست برمی‌داری. تو در حال ساطع کردن عشق و یا مهار نیروی عشق هستی.

                                           قدرت عشق

 

          تو از خود عشق می‌ورزی یا نیروی عشق را مهار می‌کنی.

 

تو با هیچ عذر و بهانه‌ای نمی‌توانی نیروی عشق را مهار کنی صرفاً به این دلیل که چیزی را دوست نداری. عذر، بهانه و توجیه در مورد اینکه چرا آن چیز را دوست نداری منفی گرایی بیشتری به زندگی‌ات می‌افزاید. وقتی عذر و بهانه بیاوری که چرا عشق نمی‌ورزی، دوباره همان شکل منفی گرایی را احساس می‌کنی و در نتیجه، مقدار بیشتری از آن را از خودت ساطع می‌کنی.

«چسبیدن به خشم همچون گرفتن یک زغال داغ است با این هدف که آن را به سوی شخص دیگری پرتاب کنی. اما این تو هستی که می‌سوزی.»

بودا (563 تا 483 قبل از میلاد مسیح) – بنیان گذار مکتب بودا

اگر از به هم خوردن قرار ملاقاتت ناراحت شوی و فرد دیگری را بابت این مساله شماتت کنی، از این شماتت به عنوان بهانه‌ای برای ساطع نکردن عشق استفاده می‌کنی. اما قانون جذب فقط آن چیزی را دریافت می‌کند که تو به آن می‌دهی. بنابراین، اگر تو فرکانس شماتت را ساطع کنی، شرایط ملامت‌بار بیشتری در زندگی دریافت می‌کنی. البته چنین شرایطی الزاماً از طرف فردی که او را شماتت کرده‌ای به سوی تو بازنمی‌گردد، بلکه مسلماً شرایط ملامت‌بار گوناگونی دریافت خواهی کرد. برای نیروی عشق هیچ نوع بهانه‌ای وجود ندارد. هر چه از خود ساطع کنی، همان را می‌گیری. همین و بس.

هر چیز کوچکی را هم شامل می‌شود

ملامت، انتقاد، مقصر شمردن کسی و گله کردن، همه و همه نوعی منفی گرایی هستند. همه‌ی آن‌ها ناسازگاری و درگیری بسیاری ایجاد می‌کنند. با جزيی‌ترین شکایت و هر لحظه ایراد و خرده‌گیری از هرچیزی، منفی گرایی از خود ساطع می‌کنی. شکایت در مورد هوا، ترافیک، ایستادن در صف‌های طولانی، اقتصاد، خوراک، بدن خود، کار و حرفه‌، مشتریانت، کسب و کارت، قیمت‌ها، سر و صداها و خدمات هرچند مواردی بی‌ضرر و پیش‌پاافتاده به نظر برسند، موارد بی‌شماری از منفی گرایی را با خود به ارمغان می‌آورند.

سعی کن کلماتی مثل وحشتناک، ناخوشایند، منزجرکننده و افتضاح را از دایره‌ی واژگانی خود حذف کنی، چون وقتی این لغات را بر زبان می‌آوری، با احساساتی قوی بیان می‌شوند. وقتی از این قبیل حرف‌ها می‌زنی، همین‌ها به سوی خودت بازمی‌گردد که این بدان معناست که تو این برچسب‌ها را به زندگی‌ات می‌چسبانی! فکر نمی‌کنی استفاده از کلماتی مانند معرکه، محشر، جالب، شگفت‌انگیز و عالی، گزینه‌ی بهتری برایت باشد؟

تو می‌توانی هر آنچه دوست داری و می‌خواهی، داشته باشی. اما ابتدا باید با عشق هماهنگ شوی. یعنی برای ساطع کردن عشق هیچ عذر و بهانه‌ای نیاوری. عذر، بهانه و توجیه مانع می‌شود که هر آنچه می‌خواهی دریافت کنی. این‌ها مانع می‌شود که زندگی خوب و فوق‌العاده‌ای داشته باشی.

«هر آنچه به زندگی دیگران بفرستیم، به زندگی خودمان بازمی‌گردد.»

ادوین مارکهام (1940-1825) – شاعر

                              عشق و زیبایی

این تو نیستی که چنین ارتباطی را ایجاد می‌کنی.

اگر موقع صرف ناهار با دوستت پشت سر دوست مشتركتان غیبت کنید و وقتی که به سر کار برمی‌گردی، متوجه شوی که یکی از مهم‌ترین مشتریانت مشکلات و دردسر زیادی برایت درست کرده است، تو نیستی که این اتصال را ایجاد کرده‌ای. وقتی گفتگوی هنگام صرف شامت درباره‌ی اخبار منفی باشد و آن شب به دلیل شکم درد نتوانی بخوابی، این تو نیستی که باعث اتصال شده‌ای.

وقتی به فردی در کمک می‌کنی خیابان که بسته‌اش به زمین افتاده است و 10 دقیقه‌ی بعد درست جلوی سوپرمارکت جای پارک گیر می‌آوری، تو نیستی که اتصال را ایجاد کرده‌ای. وقتی از سرخشنودی در تکالیف مدرسه به فرزندت کمک کنی و روز بعد به تو خبر مي‌رسد که بازپرداخت مالیاتت بیشتر از آن چیزی بوده است که تصور می‌کردی، تو این ارتباط را ایجاد نکرده‌ای. وقتی در حق دوستت لطفی می‌کنی و در همان هفته ريیست دو بلیت مسابقه به تو می‌دهد، تو نیستی که این اتصال را ایجاد می‌کنی. در هر شرایط و هر لحظه از زندگی‌ات، هر آنچه ساطع کنی، همان را دریافت می‌کنی چه با آن ارتباط برقرار کنی و چه نکنی.

«هیچ چیزی از جهان بیرون ناشی نمی‌شود. همه چیز از درون ناشی می‌شود.»

نویل گودارد (1972-1905) – بنیان گذار تفکر نوین

 

منبع " کتاب قدرت با ترجمه استاد آرام "

انتشارات موسسه تجسم خلاق

www.aram24.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در قدرت

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *