بیماری آب سیاه

آب سیاه بیماری حاد چشمی است که ویژگی اصلی آن افزایش فشار در درون کرۀ چشم است. این فشار به فشار داخل چشمی معروف است. آب سیاه به بیماری فشار بالای خون در بدن شباهت دارد. بنابراین، این بیماری به فشار خون چشم نیز معروف است.

مقدار مشخصی از فشار داخل چشمی ضروری به نظر می‌رسد، اما مقدار بیش از حد آن می‌تواند به چشم آسیب رسانده و منجر به از دست دادن قدرت بینایی شود. آب سیاه امروزه علت اصلی بروز کوری در میان بزرگسالان است. از هر 8 نفر نابینا یک نفر قربانی آب سیاه می‌شود. افراد دوربین بیشتر در معرض مبتلا شدن به این بیماری قرار دارند تا افراد نزدیک بین.

درمان بیماری آب سیاه

درمان پزشکی مدرن برای رفع آب سیاه از طریق جراحی است که فشار درونی را در چشم‌ها به دلیل وجود بیش از حد مایع برطرف می‌کند. با این حال، این شیوۀ درمانی علت حضور بیش از حد مایع را برطرف نمی‌کند. در نتیجه، حتی بعد از عمل جراحی، به هیچ عنوان هیچ تضمینی وجود ندارد که این مشکل تکرار نشود یا بر چشم دیگر اثر نگذارد. درمان طبیعی برای رفع آب سیاه همان درمانی است که برای رفع هر بیماری که با اسیدی شدن بیش از حد بدن مرتبط است انجام می‌شود.

بیمار مبتلا به آب سیاه باید از مصرف مواد غذایی مشخصی خودداری کند. او باید به ویژه از مصرف قهوه کاملاً پرهیز کند، زیرا قهوه دارای مقادیر بالایی از کافئین است. کافئین باعث تنگ شدن عروق می‌شود و فشار خون و جریان خون را به چشم‌ها افزایش می‌دهد. بیمار مبتلا به آب سیاه باید از مصرف آب جو و تنباکو که می‌تواند باعث منقبض شدن عروق خونی شوند اجتناب کند. چای را باید همچنین فقط در مقدار کمی مصرف کرد. بیمار نباید از مایعات در مقدار بیش از حد آن استفاده کند، خواه این مایع آب میوه باشد خواه شیر یا آب. او می‌تواند از مقادیر کمی از مایعات چندین بار در روز در فواصل حداقل 1 ساعته استفاده کند.

در کتاب راهنمای کامل درمانهای طبیعی از انتشارات تجسم خلاق اشاره شده است رژیم غذایی بیماری که از آب سیاه رنج می‌برد باید براساس استفاده از 3 گروه اصلی غذایی یعنی دانه‌ها، آجیل‌ها و غلات، سبزیجات و میوه‌ها و با تأکید بر غذاهای خام و غنی از ویتامینC ، میوه‌ها و سبزیجات تازه باشد. صبحانه می‌تواند از پرتغال یا انگور یا هر میوۀ آبدار دیگر فصلی و چند عدد آجیل‌های خام یا دانه‌ها تشکیل شود.

سالاد سبزیجات خام به همراه روغن زیتون و دسر آبلیمو، دو یا سه نان چپاتی سبوس‌دار و یک لیوان شیر کم چرب را می‌توان برای ناهار مصرف کرد. شام می‌تواند از سبزیجات بخارپز شده، کره و پنیر لور تشکیل شده باشد. ثابت شده است که مواد مغذی مشخصی در درمان آب سیاه مفیداست. این موضوع فهمیده شده است که بدن بیمار مبتلا به آب سیاه معمولاً عاری از ویتامین‌های A، B، C، پروتئین، کلسیم و سایر مواد معدنی است.

مواد مغذی همچون کلسیم و ویتامین‌های B کمپلکس در بر طرف کردن فشار داخل چشمی مفید هستند. بسیاری از کارورزان درمان طبیعی بر این باورند که فشار داخل چشمی در آب سیاه را می‌توان با ویتامین C درمانی برطرف کرد. دکتر مایکل ویرنو و همکارانش اخیراً در رم ایتالیا گزارش کرده‌اند که اگر به فردی که به طور متوسط 150 پوند وزن دارد 7000 میلی‌گرم اسید اسکوربیک 5 بار در روز داده شود، او در عرض 45 روز فشار داخل چشمی قابل قبول را به دست می‌آورد.

علائمی همچون اختلال خفیف معده و اسهال که از مصرف مقادیر بالای ویتامین C به وجود می‌آید موقتی است و بلافاصله از بین می‌رود. این موضوع همچنین پیشنهاد شده است که به همراه هر بار مصرف اسید اسکوربیک، کمی کلسیم را باید همیشه مصرف کرد تا اثرات جانبی آن را از بین برود.

بیمار مبتلا به آب سیاه باید از روش‌های گوناگون آرام‌سازی و تقویت چشم‌ها استفاده کند. او باید از استرس‌های روحی و روانی پرهیز کرده و نوع زندگی آرام و بدور از نگرانی را پیشی بگیرد. او باید همچنین از انجام کارهایی که فشار بیش از حد به چشم‌ها وارد می‌کند همچون تماشای بیش از حد تلویزیون یا فیلم و یا خواندن بیش از حد اجتناب کند. بیمار مبتلا به آب سیاه باید از عینک‌های آفتابی استفاده نکند.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *