دانش واقعي فروتني مي‌آورد

دانش واقعي فروتني مي‌آورد

پدري دو پسر جوان خود را نزديك گوروي معروف مي‌فرستد تا تحت تعاليم الهي قرار گيرند. پس از يك مدت نسبتاً طولاني، هر دو جوان به خانه خود بازمي‌گردند.

پدر كه شوق فراواني داشت تا بداند فرزندانش چه چيزهايي ياد گرفته‌اند، از يكي از آنها كه مغرور و خودپسند بود، پرسيد: «پسرم، در اين مدت چه چيزهايي از استاد خود ياد گرفتي؟»

 

او بلافاصله جواب داد: «پدر عزيزم، چيزهاي زيادي ياد گرفتم كه نمي‌توانم همه آنها را بازگو كنم. من در اعماق اقيانوس بي‌كران دانش فرو رفتم و با شكار مرواريد گرانبهاي حكمت، به بينش و روشن‌بيني واقعي رسيدم. دانش و اندوخته‌ها قدري است كه به زبان نمي‌آيد!»

پدر همين سؤال را از پسر ديگر خود پرسيد. ابتدا او سكوت كرد و به فكر فرو رفت و هيچ‌چيز نگفت؛ اما وقتي با اصرار پدر مواجه شد، گفت: «پدر عزيزم، راستش من چيزهاي زيادي از استادم آموختم؛ اما هروقت كه چيز تازه‌اي ياد گرفتم، حس كردم كه چيزهاي بسيار زياد ديگري بايد ياد بگيرم. اكنون كه به آموخته‌هايم مي‌نگرم، متوجه مي‌شوم كه آنچه يادگرفتم، در مقابل آنچه بايد ياد بگيرم، بسيار ناچيز است!»

پدر از اين پاسخ فرزندش به وجد آمد و گفت: «پسرم، تودر اين مدت چيزهاي زيادي ياد گرفتي و بزرگترين آنها همين فروتني و افتادگي است!»

به درستي كه دانش واقعي فروتني به همراه مي‌آورد.

 

 

منبع " کتاب غذای روح ۲ با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

4 دیدگاه

  1. خرید پستی بهتره چون با مشخصاتی که از خریدار خواسته اید ترس خالی شدن حساب های بانکی می رود من خیلی از محصولات شما را دوست دارم بخرم اما با این شیوه هرگز البته از مطالب شما ستایش برانگیز است

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *