ذهن و خودهیپنوتیزم

همه چیز در ذهن شماست

این بخش عملکرد و رابطه‌ی بین جنبه‌های خودآگاه و ناخودآگاه ذهن را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این بخش همچنین توضیح می‌دهیم که چرا تغییر افکار و رفتار خود حتی با یک برنامه‌ی خوب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و در عین حال خواهید فهمید که چرا هیپنوتیزم چنین وسیله‌ی موثری برای تغییر خود است.

 

دو ذهن در یک ذهن

آیا می‌دانید چرا تغییر رفتار یا عقاید ناخواسته‌ی خود این قدر سخت است؟ برای مثال، چرا نمی‌توانید با یک تصمیم قطعی و مشخص سیگار کشیدن یا خوردن دونات را کنار بگذارید یا از آرامش بیشتر و زندگی لذت‌بخش‌تری برخوردار باشید؟ در اینجا توضیح مختصری در این‌باره ارائه می‌دهم. بخشی از وجود شما می‌گوید: «بله، من تغییر خواهم کرد.» اما بخش دیگری از وجود شما می‌گوید: «به هیچ وجه. من تغییر نخواهم کرد.» این تقریباً همچون این است که دو ذهن در درون هر یک از ما وجود دارد که بین آنچه که باید تغییر کند و آنچه که نباید تغییر کند اختلاف دارند.

ذهن شما بسیار پیچیده است. در حقیقت، هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که ذهن را کاملاً می‌شناسد. اما چیزهایی درباره‌ی ذهن وجود دارد که ظاهراً مشخص به نظر می‌رسند.

شما دارای یک ذهن با (حداقل) دو جنبه‌ی متفاوت هستید. ما این دو جنبه‌ی متفاوت ذهن را ذهن خودآگاه و ذهن ناخودآگاه شما می‌نامیم. ذهن خودآگاه که همچنین ذهن عینی نیز نامیده می‌شود شامل میدان جاری آگاهی شماست. ذهن خودآگاه بخشی از وجود شماست که تصمیم می‌گیرد که همین حالا این کتاب را بخوانید یا تصمیماتی همچون برای صبحانه چه چیزی بخورید، به چه کسی تلفن بزنید یا بعد از کار به کجا بروید را می‌گیرد.

ناخودآگاه شما بخشی از ذهن شماست که پایین‌تر از سطح آگاهی شما عمل می‌کند. ذهن ناخودآگاه شما بخشی از وجود شماست که علائم موجود در این صفحه را همین الان رمزگشایی می‌کند- علائمی که با رنج فراوان زمانی که جوان‌تر بودید یاد گرفتید و الان به شکل خودکار آن‌ها را به عنوان کلمات تشخیص می‌دهید . این بخش عملکرد و رابطه‌ی بین جنبه‌های خودآگاه و ناخودآگاه ذهن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در این بخش همچنین توضیح می‌دهیم که چرا تغییر افکار و رفتار خود حتی با یک برنامه‌ی خوب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و در عین حال خواهید فهمید که چرا هیپنوتیزم چنین وسیله‌ی موثری برای تغییر خود است.

منبع " کتاب چگونه خود هیپنوتیزم فوری با ترجمه استاد آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

4 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *