رفع موانع شغلی و قانون جاذبه

اضطرار در حرفه


 در علم، مفهوم اضطرار را می‌توان برای توصیف چگونگی ارتباط شغل‌های کوچک با میدان‌های بزرگتر جذب کننده‌ها استفاده کرد. مفهوم اضطرار توضیح می‌دهد که چگونه برنامه‌ها و شغل‌های کوچک‌تر از طریق ارتباط خود با کلیتی والاتر انرژی معنوی دریافت می‌کنند. این ایده‌ای است که الگوهای پیچیده‌تر از جزيیات ساده‌تر رفتار به وجود می‌آورند.
برای آن که بتوان فعالیتي را "اضطراری" قلمداد کرد، باید آن فعالیت را غالباً از سطوح پایین‌تر غیر قابل پیش‌بینی ارزیابی کرد. برای مشاهده کننده اتفاقی، این مسئله به گونه‌ای ظاهر می‌شود که انگار آن فرد صرفاً در حال انجام برنامه خرد و کوچکی است که انجام آن بسیار بی‌اهمیت است.

 

 با این حال، هنگامی که دلایل برای انجام این رفتار ساده بر حسب یک برنامه بزرگتر مشخص می‌شود، آن فعالیت و برنامه غیر قابل پیش‌بینی و بی‌سابقه‌می‌گردد. این برنامه‌ها را نمی‌توان بر حسب رجوع به توضیحات توصیف کرد، اما توضیح پیچیده‌تر به معنی‌دار کردن آن‌ها کمک شایانی می‌کند.
در یک شغل نوعی، یک دلیل رایج برای انتخاب آن شغل ممکن است "پول" یا "به دست آوردن موقعیتی برای ترفیع" باشد. این‌ها باورهای رایج، دلایل ساده‌ای برای کار کردن انسان محسوب مي‌شوند. این دلایل غالباً ساده هستند، اما هنوز هم نیرويی مهم و اساسی برای انتخاب شغل بسیاری افراد هستند. با این حال، اگر شخصي برای افزایش ارتباط معنوی شغلي را انجام می‌دهد، ممكن است نشان دهنده سطح جدیدی در تکامل و ارتقای آن سیستم باشد. این موضوع نمونه‌ای از یک الگوی ضروری است که نمی‌تواند آن را صرفاً از طریق بررسی شخص مشاهده کرد. این مسئله الگویی است که اهمیت بیشتری به شغل فرد می‌دهد و در نهایت با گذشت زمان خود را بیشتر آشکار می‌کند، زیرا شغل شخص به تدریج این بعد منفی و مخفی را منعکس می‌کند. همان طور که شغل شخص پیشرفت می‌کند، این الگوی ضروری تبدیل به الگویی کاملاً مفید و مولدتری خواهد شد که می‌توان آن را به عنوان دارایی کلیت و نه فقط به عنوان یک الگوی مالی ساده مشاهده کرد.
در بسیاری موارد رفتار یک شخص در شغل خود را نمی‌توان بر حسب منطق سطحی پایین‌تر توضیح داد. بسیاری از ویژگی‌های فیزیکی در طبیعت همانند ویژگی مولکول‌های انتقال دهنده صدا هستند. هیچ ویژگی خاصی در مولکول‌ها وجود ندارد که توضیح دهنده الگوی بزرگتر رفتاری همچون انتقال صدا باشد. ساختارهای ضروری، الگوهایی هستند که از یک حادثه مفرد یا یک قانون خاص مشخص می‌شوند و با وجود این هم‌چنان در هر بخش مفرد آن سیستم به طور ذاتی می‌مانند. چیزی وجود ندارد که بلافاصله بتوان آن را در توضیح این رفتار بیان کرد، اما تعاملات هر بخش در ارتباط با کلیتی بزرگتر منجر به نظم و تعادلی می‌شود که هر شخصی قادر به مشاهده آن است.

منبع "کتاب قانون طلايي جذب با ترجمه استاد آرام "

با آرزوی سربلندی و موفقیت برای شما
www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

یک دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *