روانشناسی تجسم خلاق

«راز مغز متفکر، در استفاده از قدرت تجسم است.»

کریستین لارسون (1962-1874) … بنیان گذار تفکر نوین

تاریخ ثابت کرده است، افرادی که شهامت تجسم موارد ناممکن را دارند، کسانی هستند که همه‌ي حد و مرزهای بشری را در هم می‌شکنند. در هر حوزه‌ی تلاش بشری، اعم از علوم پزشکی، هنر یا فناوری، اسامی افرادی در تاریخ حک شده است که از نیروی تجسم خود بهره برده‌اند. آن‌ها با فروپاشی حد و مرز قوه‌ی تخیلشان، دنیا را متحول کردند.

کل دنیای تو ساخته شده از تمامی چیزهایی است که به ذهن می‌آوری. آن چیزی که داری یا نداری، وضعیت و شرایط زندگی‌ات، حاصل تجسم خودت بوده است. مساله این است که عده‌ای بدترین‌ها را تجسم می‌کنند! آن‌ها از بهترین ابزار علیه خود بهره می‌گیرند. عده‌ی زیادی به جای تجسم بهترین‌ها، در ترس و دلهره به سر می‌برند و همه چیزهایی را که می‌تواند بد از آب درآید، تجسم می‌کنند. قطعاً اگر به تجسم و احساس این چیزها ادامه دهند، همان‌ها هم برايشان رخ می‌دهد. هر چه از خود ساطع کنی، همان را می‌گیری. بهترین و بزرگترین هر چیزی را در هرزمینه‌ای از زندگی‌ات احساس و تجسم کن، چون تحقق هر آنچه به بهترین وجه مجسم شود، برای نیروی عشق مثل «آب خوردن» است.

 

 

مهم نیست در چه وضعیت پرچالشی قرار داری. در هر حال، فقط بهترین پیامد را به ذهن بیاور و آن را احساس کن! با این کار، شرایط را تغییر می‌دهی و وضعیت را به همان شکلی مي‌سازي که دوست داری.

هر آنچه قابل تجسم باشد، وجود دارد

«فرایند خلق صرفاً به شکلی فرافکنی از تمام آن‌ چیزهایی است که از قبل وجود داشته است.»

سریمد باگاواتم (قرن نهم) … متون کهن هندوها

هرچه که بتوانی آن را تجسم کنی، از قبل وجود دارد. مهم نیست که چه چیزی باشد. کافی است تجسم کنی که هم‌اکنون آن را داری.

پنج هزار سال پیش، در دست‌نوشته‌های قدیمی ثبت شده است که کل فرایند آفرینش (خلقت) به انجام رسیده، تکمیل شده است و هرچیزی که هم‌اکنون قرار است خلق شود، از قبل موجود بوده است. حالا، بعد از پنج هزار سال، فیزیک کوانتوم تايید می‌کند که در اصل همه چیزها وجود داشته‌اند.

«خلقت زمین و آسمان و هرچیزی در آن کامل بود.» … انجیل عهد عتیق

مفهوم آن برای تو و زندگی‌ات این است که هر آنچه را برای خودت تجسم کنی، از قبل وجود دارد. برای تو غیرممکن است چیزی را تجسم کنی که وجود ندارد. فرایند خلقت کامل است. همه‌ی چیزهای ممکن وجود دارد. بنابراین، وقتی تجسم می‌کنی رکورد جهانی را شکسته‌ای، به خاور دور سفر کرده‌ای، سرشار از سلامتی هستی یا پدر یا مادر شده‌ای، همین حالا تمامی احتمالات انجام این کارها یا رسیدن به آن‌ها در خلقت وجود دارد.

اگر از قبل وجود نداشت، ممکن نبود ما بتوانیم آن‌ها را به ذهن بیاوریم. برای آوردن چیزهای مورد نظرمان و عشق از دنیای نامرئی به دنیای مرئی خودمان، تنها کار لازم این است که از طریق تصورات و احساساتت، به هر آنچه دوست داری از خودت احساس عشق ساطع کني.

زندگی‌ات را همان‌طور که دوست داری، تجسم کن. آنچه را دوست داری، تجسم کن. قوه‌ی تخیلت را هر روز همراه خود داشته باش و تجسم کن اگر رابطه‌ات معرکه باشد، چه حالی داری؟ تجسم کن اگر کسب و کارت ناگهان رونق يابد، چه حالی داری؟ تجسم کن اگر آنقدر پول داشته باشی که هر کاری دلت خواست انجام دهی، زندگی‌ات چگونه خواهد شد؟ تجسم کن اگر سرشار از سلامتی، شور و نشاط باشی، چه حالی داری. تجسم کن اگر می‌توانستی هر کاری که دوست داری انجام دهی، چه حالی داشتی؟ برای تجسم آنچه دوست داری، از تمام حواست استفاده کن. اگر دوست داری به ایتالیا سفر کنی، در ذهنت بوی روغن زیتون را استنشاق و پاستای ایتالیایی را مزه مزه کن. تجسم کن که با تو به زبان ایتالیایی حرف می‌زنند. سنگ کلوسیم را لمس کن و بودن در ایتالیا را احساس کن!

در گفتگوها و افکارت بگو: «من تجسم می‌کنم که ….. » و بعد با هرچه دوست داری، بقیه‌ی جمله را کامل کن. اگر با دوستی حرف زدی و او شکایت کرد که همکارش ارتقای مقام گرفته است، ولی او نه، به او کمک کن و بگو: «تصورش را بکن. دلیل اینکه تو در این برهه ارتقای مقام پیدا نکردی این است که تو به مقامی بالاتر و حتی به نحوی به حقوقی بالاتر از او می‌رسی.» چون حقیقت امر این است که مقام بالاتر و پول بیشتر، از قبل برای دوستت وجود داشته است و فقط کافی است که او آن‌ها را با احساس و تجسم خود دریافت کند!

 

منبع " کتاب قدرت با ترجمه استاد آرام "

انتشارات موسسه تجسم خلاق

www.aram24.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در قدرت

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *