برای مطالعه روزنامه‌ها را خيلي جدي بگيريد

 برای مطالعه ، روزنامه‌ها را خيلي جدي بگيريد

وقتي داشتيم در مواردي از محصلان تحقيق مي‌کرديم، نکته‌اي پيش آمد که باعث نگراني ما شد. محصلان بندرت روزنامه مي‌خوانند. در نتيجه هر محصل همانند قورباغه‌اي در چاه مي‌ماند. زيرا از نظر يک قورباغه دنيا فقط همان چاهي است که درون آن زندگي مي‌کند. و از اخبار خارج از چاه اطلاعي ندارد. در مورد اين محصلان نيز خانواده، دوستان و مدرسه دنياي آنها را تشکيل مي‌دهد.

ما بايد به عنوان بخشي از اين دنيا بدانيم که چه چيزي در حول و حوش ما در حال وقوع است. بهترين روش براي آگاهي مطالعه روزنامه است. اگر روزنامه نداريد همين امروز يکي را آبونمان شويد. مي‌توانيد به کتابخانه مدرسه نيز برويد. حتي اگر اين کار نيز دشوار است مي‌توانيد يک روزنامه بخريد. ولي حتماً يکي بخريد.

حالا ممکن است بگوييد اگر مطلع شدن از اخبار دنيا مهم است، چرا اخبار تلويزيوني را تماشا نکنيم؟ ولي به خاطر داشته باشيد که صحبت از اخبار خالي نيست بلکه مطالعه کردن آن نيز به همان اندازه مهم است. خواندن روزنامه در اکثر موارد يک تمرين سالمي است.

اول از همه اينکه درک مطلب و سرعت مطالعه شما بالا مي‌رود. مهارت هايي که در هر صورت به کمک شما برای مطالعه خواهند آمد. وقتي بيشتر مطالعه مي‌کنيد سريعتر مي‌خوانيد و مطالب بيشتري را ياد مي‌گيريد. جدا از اين موضوع، هر روزنامه حاوي نظرات رهبران هر حيطه کاري است. اين بهترين شيوه براي آگاه شدن از نظرات نخبگان است!

 

 

روزنامه صرفاً شامل مطالبي است که موضوع روز هستند. و در امتحانات زبان نيز سؤالاتي در اين مورد طرح مي‌شود. مثلاً اگر اخيراً زمين لرزه‌اي روي داده است، طبيعي است که انتظار داريد مقاله‌اي در خصوص زمين لرزه يا مضمونهايي مشابه آن وجود داشته باشد.  خب، در چنين حالتي چه کسي در موقعيت بهتري قرار دارد؟ البته کساني که روزنامه مي‌خوانند.

مي‌توانيد با حل جدول کلمات متقاطع معلومات لغوي خود را بهبود بخشيد. اطلاعاتي درباره پيشرفت تحصيلي و شغلي کسب کنيد و قبل از اينکه وقت با ارزش‏تان را براي ديدن فيلم به هدر دهيد، خلاصه آن را در روزنامه بخوانيد.

بطور خلاصه، بايد بگويم که خواندن روزنامه خيلي مهم است. مهمتر از آنچه که فکرش را بکنيد!

 

 

منبع " کتاب یادگیری آرام  اثر دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

 

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *