روش های هیپنوتیزم

شگردها و روش های هیپنوتیزم


علاوه بر فرآيند القايي كه فرد را به حالت خلسه مي‌برد، شگردهايي وجود دارند كه ازگهواره تا گور باعث مي‌شوند كه شخص بر مشكل گشايي و حل مسائل متمركز شود. شگردهايي همچون زايمان بي‌درد و افزايش طول عمر انسان. در واقع، هيپنوتيزم را حتي قبل از تولد نيز استفاده مي‌كنند. ارائه تلقين‌ به موجودي كه هنوز متولد نشده است، يكي از شگفتي هاي قرن جديد است.

 

هيپنوتيزم براي بهبود سلامت طفل و روحيه دادن به مادر و تقويت نيروي جسماني او موثر بوده است. هيچ يك از زنان بارداري كه هيپنوتيزم مي‌شوند از افسردگي پس از زايمان رنج نبرده‌اند و هر چه زودتر مادر باردار ياد بگيرد كه چگونه با قسمت هاي مختلف بدن خود صحبت كند، زايمان و حالات عاطفي پس از آن، براي او راحت تر خواهد بود.
مي‌توانيد به هر يك از اندام بدن خود آموزش دهيد، آن طور كه مي‌خواهيد رفتار كند. اين عمل را فن تمدد اعصاب به روش افتراقي مي‌ناميم و شخص مي‌تواند در حالي كه ساير قسمتهاي بدن بي‌حركت هستند، بر يك ناحيه مشخص متمركز شود. كسب فنون تمدد اعصاب به شيوه‌اي متمركز، مستلزم تمرين و ممارست است؛ ولي ارزش زحمتي كه كشيده مي‌شود را دارد؛ زيرا متوجه خواهيد شد كه مي‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد. همچون گذراندن دوران نقاهت پس از بروز حوادث يا اختلالات جسماني.
ابتدا چشم هاي خود را به آرامي ببنديد، در حالي كه چشمان خود را مي‌بنديد، ديگر به محيط پيرامون و مسائل و مشكلات زندگي فكر نكنيد؛ زيرا قصد داريد با محيط سالمي ارتباط برقرار كنيد. سه دفعه به آرامي نفس عميق بكشيد. در آخرين دفعه‌اي كه عمل بازدم را انجام مي‌دهيد، تصوير ذهني خود را بنگريد تا به نتيجه‌اي كه مي‌خواستيد، دست يابيد. در حالي كه از عدد پنجاه شمارش معكوس را شروع مي‌كنيد، اين تصوير ذهني را براي خود حفظ كنيد. اگر اين تصوير ذهني، به تدريج محو مي‌شود، سعي كنيد كه آن را دوباره فرا خوانيد.

 

 شگرد آينه‌اي براي عزت نفس


تصاويري كه مي‌بينيم، سلامت عاطفي، ذهني و جسماني ما را درست مي‌كنند. وقتي با تعريف و تمجيد، خود را تشويق مي‌كنيم، اين امر باعث ايجاد اعتماد به نفس مي‌شود. ستايش و چاپلوسي از خود مي‌تواند من ضعيف ما را تقويت كند. گاهي براي جبران حقارتي كه با آن مواجه هستيم، انجام اين كار ضروري است.
ذهن انسان اين توانايي نامحدود را دارد كه افكار او را براي تحقق پيشرفت در زندگي به انگيزه تبديل كند. گاهي وقت ها انديشه‌اي را در نظر مي‌گيريد و باعث تحقق آن مي‌شويد؛ در غير اين صورت، افكار منفي، شما را به دام خواهند انداخت. وقتي هيپنوتيزم انجام مي‌دهيد، نتيجه مورد انتظار در ذهن شما فراخوانده مي‌شود كه در اين صورت، تغييرات مورد نظر از حالت منفي به مثبت، تغيير مسير خواهند داد. وقتي به آينه نگاه مي‌كنيد، به چشم هاي خود خيره شويد و تلقين‌مورد نظر را مرتب براي خود تكرار كنيد. تلقين‌مثبتي كه به صداي بلند ادا شود، تاثير چشم گيري خواهد داشت. وقتي هنگام صحبت كردن به خود نگاه مي‌كنيد، حس بينايي را نيز به كار مي‌گيريد كه در اين صورت، تاييد كارتان به شكل قوي‌تري انجام مي‌شود.
تصوير سازي ذهني، يعني هنر استفاده از قوه تخيل براي فراخواني تصاوير ذهني كه بعدها در موقعيت هاي واقعي زندگي، راهنماي انسان خواهند شد. اين قوه تخيل شما مي‌تواند افكار مربوط به شكست و ناكامي در آينده و ترس از بي‌كفايتي را از بين ببرد. مي‌توانيد افكار منفي را با ديدگاه هايي موفقيت آميزي جايگزين كنيد. اين كليد گنجينه خاطرات شما است كه برخي از آنها مفيد و برخي بي‌فايده هستند. تلقين‌هاي ساير مردم و خودتان در طول عمر شما در آنجا مفصل ثبت خواهد شد.
اين كه بدانيم چطور اين اطلاعات، سبك زندگي شما را تعيين مي‌كنند، به آن بستگي دارد كه چه خاطراتي را فرا خوانيد.
اگر از روش هايي كه در اين كتاب قيد شده است پيروي كنيد، مهار كردن نيروي خلاق ذهن و به كارگيري آن كار دشواري نيست.

منبع " کتاب هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

با آرزوی موفقیت در زندگی برای شما


www.aram24.ir

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *