زگهواره تا گور دانش بجوي

زگهواره تا گور دانش بجوي

يک کنکوری ممتاز بايد تمام عمرش محصل باقي بماند. تغيير و تحول تنها عامل ثابت دنياي پوياي امروز است. شما به هيچ وجه نمي‌توانيد  خود را در از اين تغييرات دور نگاه داريد. تنها راه حل اين است که آنها را فراگيريد و خود را وفق دهيد. مي‌دانيد چرا ويروس ايدز آنقدر خطرناک است؟ زيرا خودش را تغيير مي‌دهد تا با پادتنهايي که به آن حمله مي‌کنند بجنگد. اين ويروس قادر به جهش نيز مي‌باشد.

به همين ترتيب اگر مي‌خواهيد شکست ناپذير شويد فقط يک راه دارد و آن اين است که هميشه در حال کسب دانش باشيد. هيچ فرمولي براي موفقيت وجود ندارد، ولي وقتي دانش فراگيريد مطمئن مي‌شويد که در يک روش هرگز دو دفعه شکست نخواهيد خورد.

باختن مهم نيست مهم اين است که احساس يک بازنده را نداشته باشيم. هرگاه با شکست يا ناکامي مواجه شديد از خود بپرسيد: «من چه چيزي مي‌توانم از اين شکست ياد بگيرم.»

درس عبرتي که انسان از يک شکست مي‌گيرد همان چيزي است که منجر به قهرماني او در آينده مي‌شود. وقتي از اين روشها استفاده کنيد، برخي از آنها مؤثر واقع خواهند شد. برخي روشها را بايد تنظيم کنيد و برخي ديگر نيز کاملاً منتهي به شکست مي‌شوند!

 

 

ولي شما بايد چه کار کنيد؟ شما بايد پيوسته ببينيد چه عاملي مؤثر است و از آن بهره بريد. اگر عاملي مؤثر نيست آن را تغيير دهيد.

به خاطر داشته باشيد که اگر يک روش خاصي را در پيش گيريد همواره به همان نتايج سابق خواهيد رسيد. شما بايد همواره در هنگام ضررت تغييراتي ايجاد کنيد. اگر انعطاف‌پذير باشيد و بتوانيد خود را وفق دهيد به زودي کوله باري از تجارب خواهيد داشت که مي‌‌توانيد به آن اطمينان کنيد.

به اطراف خود بنگريد، در هر جا يک کنکوری های موفق مي‌بينيد. خوب بالاخره يکي بايد برتر از همه باشد. اگر شما ممتاز نيستيد بايد بفهميد علت آن چيست. بهترين کنکوری های موفق چگونه به نتايج منسجم دست مي‌يابند؟ شگردها و راه کارهاي آنان چيست؟ با آنها دوست شويد و از آنها مطلب ياد بگيريد.

خود زندگي انواع سبکهاي متنوع و خيره‏کننده‌اي دارد. ما نمي‌توانيم درباره کليه جنبه‌هاي آن در اين کتاب صحبت کنيم. ولي وقتي اين اصل را مد نظر داشته باشيد مي‌توانيد از دانش خود در همه زمينه‌ها استفاده کنيد.

در محافل مديريت امروز فلسفه ژاپني «کايزن» مطرح است. اين فلسفه يعني بهبود پيوسته و بي‌پايان. شما براي اجراي آن نياز نيست حتماً مدير باشيد. از همين امروز شروع کنيد و آن را فرابگيريد تا تبديل به يک محصل ممتاز شويد!

کاربرد عملی

شما بايد به عنوان يک محصل برتر از اشتباهات خود درس عبرت بگيريد.

 هر وقت که چشمتان به اوراق امتحاني مي‌افتد برگه‌اي مانند اين برگه درست کنيد.

 

موضوع

نوع اشتباه

تصحيح به عمل آمده

رياضي

1.

 

2.

 

3.

 

انگليسي

1.

 

2.

 

3.

 

علوم

1.

 

2.

 

3.

 

 

اين نوع برگه به بهبود عملکرد شما کمک خواهد کرد. ولي حتماً مطمئن شويد که اقدامي در جهت تصحيح به عمل آورده‌ايد يا خير.

همچنين در صورت تمايل، يک برگه براي ثبت ميزان پيشرفت خود در زندگي نيز نگهداريد.

تاريخ

وضعيت

موارد آموخته شده

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

منبع " کتاب یادگیری آرام  اثر دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

 

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *