قانون جذب در روابط 1

 روابط

روابط غالباً چیزی است که از صبح که از خواب بلند می‌شویم و در تلاش برای بهبود زندگی خود هستیم به ما الهام می‌شود. قدرت جذب هیچ‌گاه مشخص‌‌تر از عشق دو نفر به یکدیگر نيست. چنین قدرتي هر یک از ما را برای تلاش بیشتر در زندگی خود و گذران موفق زندگی روزانه مشتاق‌تر می‌کند و به ما انگیزه كافي می‌دهد. قدرت در یک رابطه حس تلاش معنوی را در زندگی ما افزایش می‌دهد و حس رضایتمندی را به ما ارزنی می‌دارد.

 

رابطه عاشقانه


رابطه عاشقانه یکی از قدرتمندترین انرژی‌هایی است که علاقه را به زندگی معنوی افراد می‌بخشد. ایده‌آل‌های عاشقانه ما به شدت به تجربه ما از عشق و در نهایت به معنی والاتر و برتر در ورای زندگی ما وابسته شده است.
چه قدر تو و من خوشبخت هستیم که خانه‌مان فراتر از زمان است. ما انسان‌ها همان‌هایی هستیم که در کوهستان‌های معطر جاودانگی با داشتن رازهایی همچون مرگ و تولد در یک روز ( یا شاید حتی کمتر ) پرسه می‌زنیم.
ای. ای. کامینگز

بعضی از عاشقانه‌ترین ایده‌ها و باور‌ها را هنر و شعر برای ما بیان می‌كنند و این شاخه‌ها به ویژه برای الهام کردن تصویر بزرگتری از آن چه برای انسان مقدس بوده و در زندگی او از ارزش والایی برخوردار است کشف ‌شده است. رابطه عاشقانه هم‌چنین با عشق به شدت در ارتباط است، زیرا هنگامی که دو نفر تلاش می‌کنند تا دارای رابطه عاشقانه باشند، عشق به بیان چالش‌هایی که آن دو با آن روبرو هستند کمک می‌کند. عشق همیشه پر از چالش‌هایی است که باید با آن جنگید و رابطه عاشقانه به ما کمک می‌کند تا این چالش‌ها را با نگاه مثبت‌تری بیان کنیم.
یکی از عقایدی که غالباً درباره عشق رومانتیک وجود دارد این است که اغلب اوقات "تصادف" صرف برای رویارویی وجود دارد که در نهایت می‌توان آن  را دارای  اهمیت گسترده‌تری در الگوی معنادارتری از عشق دید. غالباً این گونه تصور می‌شود که در عشق رومانتیک می‌توان بر موانعی چیره شد که در آن یک جزء نه چندان معنی‌دار الگوي بزرگ‌تر را تا حدي تهدید می‌كند. عشق رومانتیک را نمی‌توان کنترل کرد و بنا بر این تصور می‌شود که عشق رومانتیک ماورای خود افراد است.
الگوی عشق رومانتیک در ابتدا در قرون وسطی هنگامی که غالباً موانع غیر قابل توفقی دو عاشق را از سرنوشت حقیقی پیوند دائمی‌شان جدا می‌کرد ظاهر ‌شد. این تصویر غالبی است که هنگام فكر به تصورات رومانتیک در ذهن داریم.

چیره شدن بر موانع قدیمی غالباً منجر به رسیدن به پاداش قوی برای ربودن "عشق" اشخاص دیگر است و این امر منجر به تلاش‌‌های بزرگی از طریق شعر، آهنگ و جنگ‌های قهرمانانه از زمان‌های دور شده است. حتی امروز، نویسندگان به تلاش‌های بزرگی دست می‌زنند تا این مبارزه همیشگی را بیان کنند و عشق‌های قدیمی از ایده‌آل‌های رومانتیک را زودتر احیا کنند. ما تلاش می‌کنیم تا این ایده‌ها را به همان شکلی بیان کنیم که همیشه در ذهن خود داریم، زیرا موضوعات همیشه یکسان هستند و هرگز تغییر نمی‌کنند.

بعضی وقت‌ها، فکر می‌کنیم اژدها وجود ندارد. هیچ شب، انسان شجاعی، نه درخشش شاهزاده‌ای از میان جنگل‌های مرموز و حتی صدای آواز گوزن‌ها و پروانه‌ها در حالی که لبخندی بر لب دارند شنیده نمی‌شود، چه لذت اشتباهي ‌بود. شاهزاده‌ها، نجیب‌زاده‌ها، آوازها و اژدها، رمز و خطر، نه فقط این جا و الان هستند، بلکه همه تا به امروز روي همین زمین زندگی کرده‌اند.
ریچارد باخ

در دوران معاصر، عشق رومانتیک هم‌چنان موضوع بسیاری از اشکال هنر و سرگرمی است. فرهنگ عامه، همان طور که در فیلم‌ها و موسیقی‌ها بیان شده است، پر از عشق رومانتیک است. در حالی که عشق رومانتیک همچنان رویای افراد بسیاری است، بعضی‌ها ادعا می‌کنند ارائه مدرن‌تر رسانه‌ها هم‌چنان واقع‌بینانه نیست.


غالباً مردم تصور می‌کنند عشق رومانتیک، همان طور که در کتاب‌ها و فیلم‌ها به تصویر کشیده شده است، کاملاً نادر است و ممکن است هیچ‌گاه اتفاق نیفتد. منتقدان به اعمال مدرنی اشاره می‌کنند که در آن مسائل جنسی تنها هدف واقعی بین زوج‌ها است و رابطه پایدار تقریبا هیچ‌گاه به وقوع نمی‌پیوندد. افراد بسیاری هم‌چنین پیشنهاد می‌کنند که تقاضاهای گسترده پول و شغل غالباً افراد را از ایده‌آل‌های عاشقانه دور می‌کند و شناخت گسترده تر از عشق هیچ‌گاه به تحقق نمی‌پیوندد.


منبع " کتاب قانون جذب با ترجمه دکتر آرام "


با آرزوی سلامتی برای شما

 

                                                                           www.aram24.ir                                                               

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *