قدرت بکارگیری احساسات

احساسات خود را از حالت خودکار خارج کن

بسیاری از مردم از قدرت احساسات خوب آگاه نیستند و بنابراین، احساسات آن‌ها واکنشی است در برابر هر آنچه برايشان اتفاق می‌افتد. آن‌ها به جای اینکه آگاهانه مسئول احساسات خود باشند، آن را روی حالت خودکار گذاشته‌اند . وقتی اتفاق خوبی برايشان بیفتد، احساس خوبی دارند و وقتی اتفاق بدی برايشان رخ بدهد، احساس بدی دارند .

آن‌ها خبر ندارند احساسشان عامل بلاهایی است که به سرشان می‌آید.

وقتی در برابر اتفاقات بدی که برايشان رخ می‌دهد با احساسات منفی واکنش نشان می‌دهند، احساسات منفی بیشتری از خود ساطع می‌کنند و با شرایط منفی بیشتری مواجه می‌شوند. آن‌ها در دام چرخه‌ی احساس خود گرفتار می‌شوند. زندگی آن‌ها دایره‌وار می‌چرخد و مثل یک هامستر روی یک چرخ، به جایی هم نمی‌رسند، چون متوجه نیستند برای تغییر زندگيشان باید فرکانس ارتعاشی خود را تغییر دهند.

«آنچه اهمیت دارد، نوع واکنش توست، نه آنچه برایت رخ می‌دهد.»

اپیکتتوس (135-55 قبل از ميلاد) – فیلسوف رومی

                                             به کارگیری احساسات مثبت

اگر به اندازه‌ی کافی پول نداشته باشی، طبیعتاً در مورد آن حس خوبی نداری. اما تا وقتی در مورد پول حال خوبی نداشته باشی، مسائل مادی زندگی تو هرگز تغییر نمی‌کند. اگر در مورد پول احساسی منفی از خودت ساطع کنی ، در ارتباط با آن روی فرکانس منفی قرار داری که باعث می‌شود با موقعیت‌های منفی‌ای همچون صورت‌حساب‌های با مبالغ بالا و خرابی اوضاع مالی مواجه شوی که موقعیت تمام پولهاي تو را تحلیل می‌برند.

وقتی در برابر صورت‌حساب‌های با مبالغ بالا با احساسی منفی واکنش نشان دهی، احساس منفی بیشتری در مورد پول از خودت ساطع می‌کنی که موقعیت‌های منفی بیشتری برای تحلیل بردن پول‌هایت به تو تحویل می‌دهد.

هر ثانیه فرصتی است برای تغییر زندگی‌ات، چون در بسیاری از لحظات می‌توانی نوع احساست را تغییر بدهی. مهم نیست قبلاً چه حالی داشتی؛ مهم نیست فکر می‌کردی چه اشتباهی از تو سرزده بود. وقتی نوع احساست را تغییر دهی، روی فرکانس متفاوتی قرار می‌گیری و فوری قانون جذب هم واکنش نشان می‌دهد! وقتی نوع احساست را تغییر دهی، گذشته به تاریخ می‌پیوندد! وقتی نوع احساست را تغییر دهی، زندگی‌ات تغییر می‌کند.

حتی یک لحظه را هم با احساس تاسف هدر نده، چون فکر کردن با حرارت درباره‌ی اشتباهات گذشته باعث می‌شود تحت تاثیر آن قرار بگیری.»

نویل گودارد (1972-1905) – بنیان گذار تفکر نوین

منبع " کتاب قدرت با ترجمه استاد آرام "

انتشارات موسسه تجسم خلاق

www.aram24.ir

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در قدرت

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

4 دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *