كمك از طريق خواب

كمك از طريق خواب

شري جمشيد نوسروانجي  را به درستي «بنيانگذار كراچي مدرن» مي‌دانند. او به عنوان شهردار شهر كراچي خدمتهاي زيادي براي مردم هندوستان و به ويژه اهالي كراچي انجام داده است.

در زمان مسئوليت ايشان، مناقشه جدي بين دولت بمبئي و شهرداري كراچي بر سر يك قطعه زمين بنام ميدان آريتلري  در گرفت. جمشيد مي‌دانست كه اين زمين متعلق به شهرداري كراچي است و به دنبال حفظ منافع شهر بود؛ اما دولت بمبئي اين ادعاي او را قبول نداشت.

دولت بمبئي نقشه‌هايي را به مردم مي‌فروخت كه نشان مي‌داد، اين ميدان متعلق به دولت بمبئي است. بلافاصله، جمشيد متوجه فروش اين نقشه ها مي‌شود و اطلاعيه‌اي بر عليه آن صادر مي‌كند.

دولت بمبئي كه از اين اقدام جمشيد به شدت عصباني شده بود، او را به خانه دولت فرا مي خواند و از او مي‌خواهد كه مدارك مستدلي براي اثبات ادعايش ارايه كند.

جمشيد مي‌دانست كه اين مدارك را جايي گذاشته؛ اما هرچه گشت نتوانست آنها را پيدا كند.

افكارش مخشوش و پريشان شده بود. او به ياد آورد كه چگونه در زمان كودكش‌اش، مادر مرحومش در پيداكردن چيزهايي كه گم كرد، به او كمك مي‌كرد. او قبل از خواب، اين قبيل اتفاقات را در ذهن خود مرور كرد و به خواب رفت.

همان شب، او در خواب مادرش را مي‌بيند كه به او مي‌گويد: «پسرم، چيزي كه تو دنبال آن مي‌گردي، در گنجه كتابها و در فلان صفحه‌ي فلان كتاب است».

صبح زود كه جمشيد از خواب بيدار مي‌شود، قبل از هركاري به دنبال اسناد مي‌رود و دقيقاً آنها را از همان محلي كه مادر مرحومش گفته بود، پيدا مي‌كند.

 

 

منبع " کتاب غذای روح ۲ با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir

 

 

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *