معجزه مثبت اندیشی بر سلامتی

معجزه مثبت اندیشی بر سلامتی
تفکر مثبت نه تنها می تواند به کنترل استرس کمک کند بلکه می تواند منجر به ارتقا سلامتی فرد نیز شود.
شما از کدام دسته افراد هستید؟ آیا از جمله افرادی هستید که نیمه پر لیوان را می بینند یا بالعکس از آنهایی هستید که فقط نیمه خالی لیوان به چشمشان می آید؟! اینکه پاسخ شما به این پرسش قدیمی چگونه باشد می تواند نشان دهنده دیدگاه شما به زندگی، شخص خودتان و اینکه فرد خوش بین و یا بد بینی هستید باشد و حتی می تواند بر سلامتی شما نیز اثر بگذارد!

در واقع برخی مطالعات نشان می دهد که ویژگی های شخصیتی مانند خوش بین و یا بد بین بودن می تواند تاثیر بسیاری بر سلامتی شما بگذارد. افکار مثبت که به طور معمول با افراد خوش بین همراه است نقش مهمی در مدیریت استرس ایفا می کند. و مدیریت موثر استرس مزایای سلامتی بسیاری را به همراه دارد. اگر شما فرد بدبینی هستید نا امید نشوید می توانید مهارت های مثبت فکر کردن را یاد بگیرید.

مثبت اندیشی را یاد بگیرید
تفکر مثبت به این معنا نیست که سر خود را مانند کبک در برف فرو کنید و موقعیت های کمتر لذت بخش زندگی را نادیده بگیرید. تفکر مثبت بدین معناست که شما در برابر موقعیت های نامطبوع رویکردی سازنده و مثبت در پیش بگیرید. و به این بیاندیشید که بهترین اتفاق ممکن خواهد افتاد نه بدترین.
افکار مثبت اغلب با صحبت کردن مثبت با خود شروع کنید. صحبت کردن با خود اغلب جریان بی پایان از افکار به زبان نیاورده است که هر روز از مغز ما می گذرد. این افکار ناخودآگاه می تواند مثبت و یا منفی باشد. برخی از گفتگو هایی که با خود دارید از منطق و عقل نشات می گیرد. و سایر گفتگوها ممکن است از تصورات غلطی که شما به دلیل ناکافی بودن اطلاعات تان در ذهن خود ساخته اید، سرچشمه گیرد.
اگر افکاری که از ذهن شما می گذرد اغلب منفی باشد چشم انداز شما به زندگی احتمالا منفی است. اگر افکار شما بیشتر مثبت باشد شما احتمالا یک فرد خوش بین هستید که تفکر مثبت را رویه خود کرده اید.

مزایایی که مثبت اندیشی بر سلامتی شما دارد
در حالی که محققان همچنان به دنبال کشف هرچه بیشتر مزایای تفکر مثبت و خوش بینی بر سلامتی هستند، از جمله این مزایای عبارتند از:
• طول عمر بیشتر
• ابتلا کمتر به افسردگی
• کاهش پریشانی و اضطراب
• مقاومت بیشتر در برابر سرماخوردگی
• سلامت روانی و جسمانی بهتر
• کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی
• مهارت بهتر در برخورد با سختی ها و موقعیت های استرس

علت اینکه چرا افرادی که دارای تفکر مثبت هستند از چنین فواید سلامتی برخوردارند مشخص نیست. یک تئوری این است که داشتن دیدگاه مثبت شما را قادر می کند که بهتر با موقعیت های استرس زا کنار بیایند و در نتیجه این توانایی اثرات منفی استرس بر بدن را کاهش می دهد.
همچنین تصور بر ابن است که افراد خوش بین و مثبت گرا تمایل دارند تا سبک زندگی سالم تری را در پیش بگیرند این افراد فعالیت فیزیکی بیشتری دارند از رژیم غذایی سالم تری پیروی می کنند و سیگار و الکل کمتری مصرف می کنند.
منبع :abirooz.

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *