هیپنوتیزم و درمان روح و جسم گروههاي شركت كننده

درمان روح و جسم گروههاي شركت كننده

گرايش براي اجراي هيپنوتيزم درماني گروهي آغاز شده است و نتيجه‌هاي جالبي به بار آورده است. طي بررسي كه در دانشكده پزشكي آمريكا برگزار شد، 99 درصد پزشكان اذعان داشتند كه متقاعد شده‌اند، اعتقاد فرد، مي‌تواند باعث درمان وي شود. دكتر هربرت بنسن اظهار داشت: ما مي‌دانيم كه طرز فكر راسخ يك فرد مي‌تواند در بهبود بيماري هايي همچون خفش سينه‌اي، تنگي نفس، زخم معده، گرفتگي رگ هاي قلب، بيماري قند و انواع دردهاي ديگر موثر باشد.

مراكز پزشكي بين المللي همچون دانشگاه كاليفرنيا در لس آنجلس، آموزش هيپنوتيزم را در برنامه‌هاي آموزشي خود گنجانده‌اند. آنها اين گروه را «گروه هيپنوتيزم كننده و پزشكي روح و جسم» مي‌نامند. يك روانشناس متخصص هيپنوتيزم، هدايت گروه را به عهده مي‌گيرد. بعد آنها درباره تاثيرات هيپنوتيزم بحث مي‌كنند كه چگونه مي‌تواند بر روند درمان اثر بگذارد، نشانگان جسمي را تغيير دهد و سلامت انسان ها را بهبود بخشد. بيماران قدر هيپنوتيزم درماني را مي‌دانند؛ زيرا موثرترين نتايج را در كوتاه ترين زمان ايجاد مي‌كند.

 گروه هاي زيادي مشغول هيپنوتيزم درماني در اين كشور هستند كه هدف اصلي آنها كمك به قربانيان بيماري ايدز است. به كارگيري تجربي هيپنوتيزم در كنترل اين ويروس نتايج خوشايندي داشته است. شركت كنندگان مي‌گويند كه نگراني آنها كاهش چشمگيري داشته است. حالا بهتر مي‌خوابند، انرژي بيشتري دارند، بهتر مي‌توانند حواس خود را متمركز كنند و مهمتر از همه اين كه اميد بيشتري براي بهبود دارند.

 

گروه هاي مشغول زايمان اطفال

گروه هايي كه از روش هاي هيپنوتيزمي همچون به كارگيري تنفس درماني، تمدد اعصاب به روش افتراقي و كاهش درد استفاده مي كنند، در شهرهاي زيادي فعال هستند. هر مادر بارداري اين فرصت را دارد كه در جلسه‌هاي آموزش هيپنوتيزم درماني شركت كند. او بايد متوجه شود كه زايمان آن طور كه اكثر زنان حامله از آن مي‌ترسند، دردناك نيست. افراد حامي او همچون شوهر، آشنايان و دوستان نيز در روند اين شگرد، شركت مي‌كنند و آن را فرا مي‌گيرند. هيپنوتيزم نتايج خوبي براي مادر و طفل داشته است.

 

نكته اساسي در حفظ سلامت داشتن ديدگاه هاي مثبت است

براي اين كه بدون لرزش و تلو تلو خوردن پيشرفت كنيم، بايد در ابتدا موضع محكمي اتخاذ كنيم.

 ذهني كه با هيپنوتيزم آموزش ديده باشد، مي‌تواند در برابر نكته‌هاي منفي، محكم بايستد. طرز فكر عوام، همراه با انواع بي‌عاطفگي، شك و شبه و ترس است. ترس هميشه سعي مي‌كند بر وجود انسان غالب شود و بايد بلافاصله آن را سركوب كرد. صرفا" افراد مشتاق و مصمم، به تغيير اوضاع و بهبود وضع زندگي خود موفق مي‌شوند.

ارزشمندترين درسي كه از گذشته خود مي‌گيريم آن است كه اشتباه هاي گذشته را دوباره تكرار نكنيم. اشتباه كردن، بخشي از تجارب زندگي است و شخصي كه هرگز كاري را محك نزند، اشتباه نيز نخواهد كرد. اگر ياس و نااميدي در ما رسوخ كند، به روح ما نيز رسوخ خواهد كرد. نيازي نيست كه اطلاعات نادرست باعث فاجعه ابدي شود.

 

اجراي هيپنوتيزم درماني گروهي روي باندهاي تبهكاران

طبق تحقيقي كه در دانشگاه ايالتي آيووا انجام شده است، تخليه عصبانيت نمي‌تواند باعث تسكين آن شود. بهترين راه براي كاهش يك بحران عاطفي آن است كه براي دستيابي به راه حلي منصفانه مذاكره كنيم. بايد بدانيد كه افكار خشمگين مي‌توانند سيستم غدد، اعصاب و دستگاه هاضمه را مختل كنند.

زمينه ي ديگر براي اجراي هيپنوتيزم درماني گروهي، آن است كه به جوانان تبهكار كمك كنيم كه به قابليتهاي مغز خود پي ببرند و باور كنند كه مي‌توانند مستقل و قدرتمند شوند. ناامني و عصبانيت  مبناي جذب جوانان به گروه هاي تبهكار مي شود. در اينجا گروه هايي وجود دارند كه مي‌توانند به استعدادهاي خود پي ببرند. وقتي تصوير بهتري از زندگي در ذهن خود داشته باشيم، به جاي اين كه صرفا" خواهان يك زندگي خوب باشيم، مي‌توانيم اين افكار را عملا" تحقق بخشيم.

شكسپير به سبكي تقليد ناپذير و بي‌مانند، فضيلت هاي خود تلقيني را به شكل ذيل بيان كرد: اگر فضيلتي در وجود شما نيست، فرض كنيد كه آن را داريد. او نكته‌اي علمي را با لفظ شاعرانه اي بيان كرد. افكار ما توسعه مي‌يابند و براي غلبه بر كمبودها به ما انگيزه مي‌دهند؛ البته به شرط آن كه افكار سازنده‌اي باشند، نه افكاري مخرب.

ما تا زماني كه بر اعمال خود تسلط داشته باشيم، احساس خوبي نسبت به خويشتن داريم. وقتي كنترل خود را از دست مي‌دهيم، درصدد مقابله به مثل برمي‌آييم. وقتي شرايطي را ايجاد مي‌كنيم، در اين مورد مسئول هستيم، همچون معاشرت كردن با اراذل و اوباش و مصرف داروهاي غيرمجاز و غيره.

اگر به خودتان ايمان داشته باشيد، به بهترين دوست خود تبديل مي‌شويد؛ زيرا همه ي ما تحت تاثير نداي درون خود هستيم. آنچه كه شما امروز به طور ناخودآگاه به خود مي‌گوييد، مي‌تواند بر عملكرد شما در آينده تاثير داشته باشد.

ريشه افكار منفي از كجاست؟ افكار و اعمالي را كه پس از آنها روي مي‌دهند، مي‌توان به يك درخت تشبيه كرد. محتواي مرئي آن در بيرون از خاك و به همان اندازه، محتواي نامرئي آن داخل خاك است. شاخه هاي وجود ما نمايانگر ريشه‌هايي هستند كه آنها را تغذيه مي‌كنند. متاسفانه اكثر مردم بدون اطلاع از ذهن ناخودآگاه خود به اقداماتي دست مي‌زنند.

آلبرت اينشتين مي‌گفت: قوه تخيل قدرتمندتر از علم و دانش است. مي‌توانيد با قوه تخيل به نيازهاي خود پي ببريد و ببينيد كه مي‌توانيد آن را با قدرت ذهن خود به دست آوريد. همه ما تا اندازه‌اي خلاق هستيم.

 

به شخص خلاقي تبديل شويد

نمي‌توان زندگي عاري از هر نوع مسئله‌اي را انتظار داشت؛ ولي مي‌توانيم مسائل را به چالش بطلبيم و براي اجراي راه حلي سازنده از نيروي ذهن خود بهره بگيريم. فقط با انجام دادن كارها مي‌توانيم مطالب جديدي فرا گيريم. دو دسته از مردم از مزاياي آموزش هيپنوتيزم بهره‌اي نمي‌برند:

 

1. افرادي كه قدرت درك مسائل را ندارند؛

2. افرادي كه ميل به بهبود زندگي خود را ندارند؛ زيرا احساس بي‌كفايتي مي‌كنند؛

 

اولين دفعه اي كه هيپنوتيزم درماني را انجام داديد، چه احساسي داشتيد؟

در اينجا تعاريف و مطالبي را بيان مي‌كنيم كه افراد شركت كننده در هيپنوتيزم درماني براي بهبود وضع خود بيان كرده‌اند. آنها مطالب ذيل را درباره هيپنوتيزم درماني ذكر مي‌كنند:

آرامش ذهن، رسيدن به آرامش معنوي و انواع آرامش هاي ديگري كه پس از آن به دست مي‌آيد و نيرويي به دست مي‌آوريد تا از غذايي كه به آن نياز نداريد، اجتناب كنيد.

 هيپنوتيزم اين توان را به شما مي‌دهد كه انرژي ذهني خود را به زمينه ي خاصي معطوف كنيد. من هيپنوتيزم شدم تا بدنم را آن طور كه مي‌خواستم، يعني سالم تر و جوان تر تجسم كنم. سپس اين تخيلات من به واقعيت پيوست؛ زيرا شروع به ورزش كردم و مراقب آنچه كه مي‌خوردم بودم.

من فشار روحي زيادي داشتم. هيپنوتيزم باعث شد كه تمدد اعصاب به دست آورم و بهتر بخوابم. براي اولين بار در عمر خودم، مي‌توانم تمام شب را بخوابم و صبح سرحال و با نشاط از خواب برخيزم. حل اين مسئله در تمام زندگي براي من نكته مهمي بوده است.

هيپنوتيزم درماني اين اعتماد به نفس را به من داد كه از مصرف داروهاي نيروزا و افسرده كننده و سايري داروهايي كه اسم آنها را نمي‌برم، خودداري كنم؛ به اين ترتيب، ديگر غذا را منبع ارضاي خود نمي‌دانستم. در عوض از منابع طبيعي خود استفاده كردم.

وقتي هيپنوتيزم مي‌شوم، ديگر كنترل خود را در برابر ديگران از دست نمي‌دهم. اينها همان افرادي بودند كه در گذشته با من بحث و جدل مي‌كردند. حالا مي‌دانم كه چگونه ناراحتي و عصبانيت خود را مهار كنم. نبايد در مورد مسائل جزئي و بي‌اهميت عصباني شوم.

وقتي هيپنوتيزم شدم فكر كردم كه در يك روياي شيرين سير مي‌كنم. و مي‌توانستم مسير زندگي خود را تعيين كنم. بعد تصور كردم كه اگر از باند تبهكاران خارج شوم و مستقل كار كنم، چقدر وضعيتم بهتر مي‌شود.

منبع " کتاب راهنمای کلی هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

 

www.aram24.ir

 

 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *