کاهش افسردگی با کمک موسیقی درمانی

کاهش افسردگی با کمک موسیقی درمانی
محققان در فنلاند کاهش افسردگی با کمک موسیقی درمانی کمک می گویند که حداقل در کوتاه مدت میتوان از موسیقی درمانیبرای درمان افسردگی استفاده کرد. در این تکنیک برای کمک به بیان احساسات بیماران از ارتباط غیرکلامی استفاده شده است.
این مطالعه بر ۷۹ نفر، که نتایج آن در نشریه بریتانیایی “روانپزشکی” منتشر شد، نشان دهنده بهبود بیشتر نسبت به بیمارانی بود که با شیوه های رایج درمان شدند.

به گفته کارشناسان بریتانیایی که موسیقی طوری می تواند انسان را از لحاظ ذهن درگیر کند که کلمات نمی توانند.
پزشکان از جمله در نظام بهداشت درمانی بریتانیا از موسیقی درمانی برای کمک به کودکانی که در برقرار کردن ارتباط مشکل دارند استفاده می کنند.
تصور می شود که نواختن ساز و خواندن آواز با یک متخصص موسیقی درمانی به کودکان کمک می کند احساساتشان را بیان کنند.
بهبود اولیه
در این مطالعه همه بیماران مبتلا به افسردگی به شیوه استاندارد مشاوره و تجویز داروی مناسب درمان شدند. ۳۳ نفر آنها همچنین در ۲۰ جلسه با یک متخصص موسیقی درمانی شرکت کردند که با نواختن بعضی سازها همراه بود.
بعد از سه ماه، بیمارانی که تحت موسیقی درمانی قرار گرفتند در شماری از تست ها مانند اضطراب و افسردگی بهبود بیشتری نسبت به سایر بیماران نشان دادند.
با این حال بعد از شش ماه هیچ بهبود آماری مشاهده نمی شد.
یکی از اساتید دانشگاه ییواسکایلا با نام کریستیان گلد گفت: “مطالعات ما نشان می دهد که موسیقی درمانی، زمانی که همراه با مراقبت های استاندارد انجام شود، در بهبود افسردگی و اضطراب به اشخاص کمک خواهد کرد.
وی همچنین افزود: “موسیقی درمانی دارای وجوه مشخصی است که به افراد اجازه می دهد خود را بیان کنند و به شکلی غیرکلامی با هم تعامل داشته باشند – حتی در موقعیت هایی که نمی توانند کلمات مناسب را برای بیان تجربه های درونی پیدا کنند.”
دکتر مایک کرافورد، که در زمینه خدمات بهداشت روانی تخصص دارد، در سرمقاله این نشریه نوشت: “نتایج حاکیست که این شیوه می تواند حال و وضعیت کلی افراد مبتلا به افسردگی را بهبود بخشد.”
او افزود: “نواختن و آهنگ ساختن یک کار اجتماعی، لذت بخش و معنی دار است. استدلال شده است که این کار افراد را طوری درگیر می کند که شاید کلمات توانایی آن را نداشته باشند.”
منبع :pardad

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *