جلسه دوم: خلوتگاه درون

به دوره اموزشی تحول و پیشرفت زندگی تجسم خلاق خوش امدید

دومین جلسه ای که شما در طی کیند تکنیک خلوتگاه درون می باشد

?خلوتگاه درون?

آيا در منزل يا محل کار براي خودتان جاي خلوتي داريد که وقتي نياز به آرامش بيشتري داريد به آن جا برويد و آرامش بيشتري کسب کنيد؟ چنين کُنج خلوت و جاي دنجي براي همه انسان‌ها لازم است. اجازه دهيد داستاني در مورد سنجاب‌ها برايتان بگويم. سنجاب‌ها در تابستان که هوا و شرايط مساعد و غذا فراوان است براي زمستانشان فندق ذخيره مي‌کنند. آيا ما هم اين کار را مي‌کنيم؟ آيا در شرايطي که اوضاع کاملاً بر وفق مراد است براي زمان‌هايي که ممکن است استرس و نگراني داشته باشيم و شرايط بر وفق مراد نباشد فندق جمع مي‌کنيم؟ آيا آرامش ذخيره مي‌کنيم؟ خلوتگاه دروني روشي است براي ذخيره آرامش براي زماني که ممکن است به اندازه کافي ريلکس نباشيم يا آرامش نداشته باشيم.
همان گونه که لازم است در واقعيت جايي داشته باشيم تا لحظاتي از روز يا شب را در آن خلوت کنيم، لازم است در ذهنمان نيز جايي داشته باشيم تا بتوانيم دقايقي در آن خلوت کنيم و آرامش داشته باشيم. خلوتگاه درون جاي امني است که در درون خود احساس مي‌کنيم و مي‌توانيم از آن لذت ببريم. مي‌توانيم اين خلوتگاه را بسازيم.
منظره‌اي در درونتان مجسم کنيد. اين منظره ممکن است برکه بسيار زيبايي باشد که داراي درختان و حيوانات بسيار زيبايي است. در کنار جوي آبي که روان است صداي پرندگان به گوش مي‌رسد. بوي خاک و باران همه جا را فرا گرفته و با بوي گل‌هاي وحشي در آميخته است. يا در بالاي كوهي که هيچ صدايي وجود ندارد، غاري بسيار امن و دنج در نظر بگيريد. در اين منظره قدم بزنيد تا با همه جاي آن آشنا شويد و بتوانيد تجربه‌هاي لذت‌بخشي داشته باشيد. حالا در اين وضعيت کلبه‌اي را در نظر بگيريد. اين کلبه ممكن است خانه‌اي قديمي و زيبا باشد يا کلبه‌اي با تمام امکانات جديد. هر طور که دوست داريد آن را تجسم کنيد. جلوي در کلبه برويد. در را باز کنيد. چنان‌چه داخل کلبه تاريک است، آن را روشن کنيد. جاهاي مختلف کلبه را وارسي کنيد. دست بر ديوارهاي آن بکشيد. انگار که چيزي را لمس مي‌کنيد آن را تبرک و لمس کنيد. از اين کار لذت ببريد. اين کلبه، كلبه درون شماست. جزيي از وجود شماست. از آن لذت ببريد تا بتوانيد در شرايط مختلف از آن استفاده کنيد.
تمرین و تجربه خلوتگاه درون ، تجربه عشق و آرامش است. از طریق تکنیک خلوتگاه درون می توانید ارامش را در درون خود ذخیره کنید تا در مواقع لزوم از آن بهره ببرید.
این تکنیک یکی از تکنیک های “دوره تحول و پیشرفت زندگی” می باشد.
جهت استفاده از مزایای این تکنیک می توانید از طریق زیر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *