جلسه چهارم: تکنیک مدیریت ذهن

به دوره اموزشی تحول و پیشرفت زندگی( تجسم خلاق) خوش امدید

چهارمین جلسه ای که شما در طی کیند تکنیک مدیریت ذهن می باشد

?پاک کردن خاطرات- کنترل ذهن?

در تکنيک‌هاي روان‌شناسي همه مي‌خواهند احساس‌ها و برداشت‌هايي را که نسبت به موقعيت‌هاي مختلف دارند را تغيير دهند و اين کار، سخت به نظر مي‌رسد. من هميشه سر کلاس‌هايم مثال مي‌زنم که اگر شما از کسي نفرت داشته باشيد چه قدر زمان لازم است تا اين نفرت از بين برود؟ يک روز، يک سال، ده سال؟ اگر بخواهيم فراموش کنيم چه قدر زمان لازم است؟ هم اکنون به عدد 257 فکر کنيد. حالا ديگر به آن فکر نکنيد. سعي کنيد اين عدد را در ذهنتان پاک کنيد. آيا موفق شديد؟
مديريت ذهن عبارت است از كنترل كردن آنچه به خودآگاه يا ناخودآگاه مي‌آيد و كاري است بس مهم و در بعضي مواقع بسيار مشكل. همه ما خاطرات بسياري داريم كه گاهي به ياد آوردن آن‌ها برايمان ناراحت‌كننده است. غصه خوردن و فكر كردن به مشكلات گذشته نه تنها به بهبود اوضاع هيچ كمكي نمي‌كند، بلكه موجب كاهش اعتماد به نفس و گاهي ايجاد افسردگي در بدن مي‌شود. بنا بر اين، مديريت افكار به پيش‌برد اهداف زندگي كمك فراواني مي‌كند. قبل از هر عمل، فكري را كه مي‌خواهيد از ذهنتان پاك شود در نظر بگيريد. با استفاده از تکنیک مدیریت ذهن می توانید اثرات مخرب و ناراخت کنند گذشته را از ذهنتان پاک کنید. این می تواند خاطره مرگ يك عزيز و خاطرات شكست‌هاي زندگي باشد.
هر اتفاقی در ذهن ما تصویر ذهنی ایجاد می کند که هر تصوير ذهني همانند تصاوير واقعي داراي خصوصياتي است که با فکر کردن به آنها همان احساس خوشحالی یا ناراحتی اولیه را در ما ایجاد می کند. چنان‌چه این تصاویر ذهنی را تغيير دهيم، احساس و نگرش ما نسبت به آن موضوع تغيير مي‌کند. قبلاً گفتيم که هر باور و نگرش داراي تصوير ذهني است که در درون ما ذخيره مي‌شود. بنا بر اين، تنها با تغيير تصاوير ذهني مي توان باورها و نگرش‌ها را تغيير داد.
تاكنون چند نفر را توانسته‌ايد با نصيحت کردن عوض کنيد؟ در صوریتیکه با تغییر تصاویر ذهنی همانطور که می توانید کوشی موبایلتان را مدیریت کنید می توانید تصویر ذهنی و به دنبال آن احساسات و باور های خود را تغییر دهید. این کار خیلی سریع اتفاق می افتد و می توان از آن برای پاک کردن اثرات مخرب اتفاقات ناگوار از آن استفاده نمود یا برای ایجاد تصویر ذهنی نیرومند از خود و آینده خود از آن بهره گرفت. خشم ها و ترس هایتان را می توانید از این طریق از بین ببرید.

این تکنیک بخشی از “دوره تحول و پیشرفت زندگی ” می باشد.
جهت استفاده از مزایای این تکنیک می توانید از طریق زیر با ما در ارتباط باشید.

 

2 دیدگاه

  1. سلام ببخشید من دلم می خواد یه سری تجسم رويادبگيرم که وقتی تجسم می کنم بعد به اون فکروارزوبرسم البته کتابای زیادی مطالعه کردم ولی هیچ یک کامل توضیح نداده.احساس می کنم یه چی ناقص هست شما چی روپيشنهادمي کنین من نمی تونم کلاس حضوری بیام چون دوازده ساعت رامون هست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *