زمان بندی برای موفقیت در کنکور
ياييد کار را با زمان بندي کارهاي روزانه شروع کنيد. يک روز معمولي را تعيين کنيد. روزي که نمايانگر فعاليت هايي باشد که در طي روز انجام ميدهيد. برنامه زماني روزي که به پيک نيک ميرويد يا امتحان داريد در نظر نگيريد.
|
زمان |
فعاليت |
مقوله |
|
6 صبح |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 ظهر |
|
|
|
1 بعد از ظهر |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
ميزان ضرورت و اهميت کاري را که بايد انجام دهيد در ستون مربوطه مشخص کنيد. توجه داشته باشيد که فعاليت هاي عادي همچون انجام دادن تکاليف و حاضرشدن در مدرسه مهم هستند ولي ضروري نيستند.
همچنين اطمينان حاصل کنيد از اينکه اين جدول با دقت پر شود. اگر شما 6 ساعت در مدرسه ميگذرانيد لزوماً به اين معني نيست که 6 ساعت مطالعه ميکنيد! فايده اين که خود را گول بزنيد چيست؟
بياييد فهرست فعاليت هايي را که انجام ميدهيم و زماني را که به آنها اختصاص ميدهيم برشماريم. به اين ترتيب ميفهميم چه نوع انتقال زماني بايد انجام دهيم.
|
فعاليت |
مقوله |
جريان |
مطلوب |
تفاوت |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
حالا دقيقاً ميدانيد چه نوع تغييراتي را بايد در برنامه زمان بندي خود بدهيد. فقط مطمئن باشيد که به آنها پايبند ميمانيد!
منبع " کتاب یادگیری آرام با ترجمه دکتر آرام "
انتشارات تجسم خلاق
www.aram24.ir