هیپنوتیزم کاربردی

فروش مواد مخدر در خيابان


مواد مخدر شامل مواد تحريك كننده، افسرده آور و توهم‌زا مي‌شوند. انواع مختلفي از شاهدانه، بخور، كوكائين و كوكائين خالص وجود دارد. وقتي اين مواد با الكل مصرف شوند، مصرف كننده كنترل ذهنش را از دست مي‌دهد و عاقبت نهايي آن از هم پاشيدن كامل خانواده است. همان طور كه در فصل قبل اشاره كرديم، بيش از شصت نوع مواد مخدر رايج است. اعتياد نشان دهنده عميق‌تر شدن اختلالات است كه شخص مبتلا بايد آنها را برطرف كند؛ به همين دليل است كه هر شخصي مي‌خواهد بداند كه هيپنوتيزم چه كمكي مي‌تواند به او بكند.

 

اگر مي‌خواهيم ديگران بر ما تسلط نداشته باشند، بايد نكات منفي را از مثبت جدا كنيم. اگر تلقين هايي را كه از محيط بر ما وارد مي‌شوند رد نكنيم، طوري بر ما اثر مي‌گذارد كه گويي خود تلقيني انجام داده‌ايم. اگر انديشه‌هاي ديگران به قدر كافي تكرار شوند، ملكه ذهن ما مي‌شوند. هر نوع عادتي از قبيل مصرف سيگار، الكل و يا هر اعتياد ديگري به همين شكل پديد مي‌آيد.

وقتي خانواده‌اي مصرف الكل و مواد مخدر را مي‌پذيرد


اعتياد و ساير رفتارهاي مخرب در معاشرت هاي اجتماعي ديده مي‌شود. اغلب افرادي كه از خانواده‌هاي معتاد هستند از يك الگوي مشخصي تبعيت مي‌كنند. اين الگوها براي آنها راحت و قابل قبول است؛ زيرا آنها را در محيط خانواده فرا گرفته‌اند. اكثر مردم درك نمي‌كنند كه آنها برنامه ‌ريزي شده‌اند.
آنها كنترل خود را از دست داده‌اند؛ زيرا هر چيزي كه ضمير ناخودآگاه ما قبول كند، ملكه ذهن ما مي‌شود. وقتي تلقيني قبول و اجرا مي‌شود، تكرار و تقويت مي‌شود. در نهايت اين تلقين‌به ملكه ذهن تبديل مي‌شود.
خوشبختانه آنچه كه آموخته مي‌شود، الزوما" جاودانه نمي‌ماند. ذهن انسان همچون نوار ضبط صوت است. مي‌توانيد آن را پاك كنيد و برنامه‌هاي بهتري روي آن ضبط كنيد. مي‌توانيد قيد و بندهاي مغز خود را برطرف كنيد و دوباره آن را آموزش دهيد.
تلاش براي نيل به سطح زير سطح آستانه ي تفكر منطقي، به پيام هاي بازرگاني نيز سرايت كرده است. اين پيام ها سريع تر از آنچه كه محافظ ضمير خودآگاه ما بتواند از عهده آنها برآيد، در برابر ديدگان ما به نمايش درمي‌آيند. تغيير الگوهاي فكري به تغيير رفتار منجر مي‌شود و اين امر، باعث پديد آمدن عادت هاي مخرب منزجر كننده اي مي‌شود. قربانياني كه آگاهي ندارند، مرتب تحت تاثير محرك هاي بيروني همچون تلويزيون، روزنامه و افكار ديگران قرار مي‌گيرند و. ذهن ما به طور آگاهانه يا ناآگاهانه با افكار منفي بمباران مي‌شود.
اكثر افكار منفي بدون اين كه بدانيم، بر ما اثر مي‌گذارند. مصرف الكل در مهماني ها تصويري است كه بيشتر از بقيه تصاوير روي صفحه تلويزيون نمايش داده مي‌شود. 85 درصد آمريكاي ها صرفا" در معاشرت با يكديگر در حد اعتدال، الكل مصرف مي‌كنند. از بين اين گروه 20 الي 30 ميليون نفر براي تحريك شدن، الكل مصرف مي‌كنند. اين ماده، كمكي به تحريك يا آسوده خاطر شدن فرد نمي‌كند. طبق آمار، الكلي ها دوازده سال كمتر از ديگران عمر مي‌كنند و نام آن سال ها را نمي‌توان «زندگي كردن» ناميد. اعتياد به الكل، نماد رفتار غير انساني است كه بشر با خود دارد، و مدرك دالي بر قدرت تلقين هاي منفي است.
ما اين طور تربيت شده‌ايم كه فكر كنيم نوشيدن الكل در مهماني ها عمل لذت بخشي است. بيليون ها دلار صرف تبليغات مي‌شود تا ما اين دروغ را باور كنيم. الكل بر خلاف مواد مخدر و ماريجوانا در محيط جامعه پذيرفته شده است. افرادي كه استفاده از الكل را تبليغ مي‌كنند، بايد به بيمارستان ها سري بزنند و كودكان مبتلا به سندرم الكل از دوران جنيني را ببينند. اين نوع كودكان، معتاد به دنيا مي‌آيند و بدن كوچك آنها مي‌لرزد و مغز آسيب ديده آنها سعي مي‌كند به حيات خود ادامه دهد.

منبع " کتاب هیپنوتیزم پیشرفته با ترجمه دکتر آرام "

انتشارات تجسم خلاق

www.aram24.ir
 

توسط aram

مدیر مجموعه تجسم خلاق

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *